Kuristusten etsintätalkoot

Jax_KiBez
Pyörä:
HusQ SM/WRE 125
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
23.4.2005 13:02

ViestiKirjoittanut Jax_KiBez » 9.8.2007 18:18

dööbi pike kirjoitti:
Motoristi_ kirjoitti:hui nelarissaki on "kuristuksiA"
honda cbr 125r -06 ainakin on alkukäyrä tungettu täyteen turhaa tavaraa ja äänenvaimentimen ja alukäyrän välissä on metalliläpyskät

metalliläpyskät saa irti hitsaamalla, viilaamalla...
alkukäyrään en ole koskenut, putki hitsattu kiinni jälkeenpäin.
nämä samaiset oon löytäny ja viel se et änäri on melko kuri pönttö.. ja jotkut sanovat ettei näissä ole mitään =) kierroksetki on rajotettu 12 donaan.


En nyt kuristukseksi kutsuisi sitä että kierrokset on rajoitettu, nelarien huipputeho tulee n. 9-11trpm joten siitä eteenpäin teho vain laskee, eli ihan turhaa mennä yli huipputehon.

Ja jos ei olis kierrosrajoitinta ja kierrättäisit sen mitä jaksaa kiertää niin ei kauaa menisi että koko venttiilikoneisto pamahtais paskaks.
Dostov
Paikkakunta:
Kukainen
Liittynyt:
7.8.2007 1:22

ViestiKirjoittanut Dostov » 10.8.2007 23:23

Onko kukaan tietoinen Honda MBX:n kureista.. missä niitä mahtaisi olla?
pv-99
Liittynyt:
15.4.2006 9:24
kurit

ViestiKirjoittanut pv-99 » 23.8.2007 15:10

Onko kukaan tietoinen Honda nsr:n kureista.. missä niitä mahtaisi olla?
GoldenStar
Liittynyt:
8.10.2006 21:01

ViestiKirjoittanut GoldenStar » 23.8.2007 20:12

Mulla on ittelläni Aprilia RS 124 '02 ja on aika ihmeellinen vehe täytyy myöntää. 4tkm jälkeen tuotu Belgiasta Suomeen ja nyt ajettu ~23 000km. Omistaja sano, että on suht pirtee vakio, no kaikkihan ne sanoo omaa vakioonsa yllättävän pirteeks verrattuna muihin vakioihin.. Niin vaan mittari pyörähti 11 000rpm tyhjäkäynnillä ja 135 on saatu huiput (140 mittariin).

Eli olis nyt pari kysymystä:

Osaako kukaan sanoa mitä kyseiselle pärrälle on tehty? :D

Ja jos ostan 100¤ käytetyn tt-putken, vakioputken tilalle ja avaan sen ilmanputsarin toisen aukon enkä vajois laippaan, ostamalla 400¤ käytettyä RAVEa tai viilaamalla/poraamalla mitään, koska aika hirveeltä on kuulostanu noi bensan syöntimäärät ja varsinkin noi tehovajaukset 4000-8000rpm, eli melkeen yleisimmät maantieajokierrokset.. Niin mitä luulisitte vaikuttavan nopeuteen? vääntöön? :S

Ja jos sitä laippaa vaan vähän viilais niin olisko mahollista saada lisää tehoja ja välttää joitain tehovajauksia? :/ Ja missä pisteessä kannattaa ostaa jo isompaa kaasaria, 34mm?

Eli kyseessä on aikalailla varmaan vakio, luulisin koska vääntöä kyllä riittää sillä 4000-8500rpm välillä ihan jees ja aika hikiseen meni myötätuuleen suoralla sen 135km/h niin kysymys kuuluu miten saisin vehkeen menee jonneki 150-160km/h tienoille ostamatta RAVEa tai maksamatta siis itseäni aivan kipeäksi :D oon siis kuitenki päättäny ostaa ton tt-putken JOS se tuo jotain lisäjytyä? :D

Aikamoinen litannia kysymyksiä.. arvostan vastauksia, kaikki tieto on tervetullutta :))
_Jusbe
Paikkakunta:
Oulun Lähellä
Liittynyt:
28.8.2005 13:45

ViestiKirjoittanut _Jusbe » 23.8.2007 23:11

GoldenStar kirjoitti:Mulla on ittelläni Aprilia RS 124 '02 ja on aika ihmeellinen vehe täytyy myöntää. 4tkm jälkeen tuotu Belgiasta Suomeen ja nyt ajettu ~23 000km. Omistaja sano, että on suht pirtee vakio, no kaikkihan ne sanoo omaa vakioonsa yllättävän pirteeks verrattuna muihin vakioihin.. Niin vaan mittari pyörähti 11 000rpm tyhjäkäynnillä ja 135 on saatu huiput (140 mittariin).

Eli olis nyt pari kysymystä:

Osaako kukaan sanoa mitä kyseiselle pärrälle on tehty? :D

Ja jos ostan 100¤ käytetyn tt-putken, vakioputken tilalle ja avaan sen ilmanputsarin toisen aukon enkä vajois laippaan, ostamalla 400¤ käytettyä RAVEa tai viilaamalla/poraamalla mitään, koska aika hirveeltä on kuulostanu noi bensan syöntimäärät ja varsinkin noi tehovajaukset 4000-8000rpm, eli melkeen yleisimmät maantieajokierrokset.. Niin mitä luulisitte vaikuttavan nopeuteen? vääntöön? :S

Ja jos sitä laippaa vaan vähän viilais niin olisko mahollista saada lisää tehoja ja välttää joitain tehovajauksia? :/ Ja missä pisteessä kannattaa ostaa jo isompaa kaasaria, 34mm?

Eli kyseessä on aikalailla varmaan vakio, luulisin koska vääntöä kyllä riittää sillä 4000-8500rpm välillä ihan jees ja aika hikiseen meni myötätuuleen suoralla sen 135km/h niin kysymys kuuluu miten saisin vehkeen menee jonneki 150-160km/h tienoille ostamatta RAVEa tai maksamatta siis itseäni aivan kipeäksi :D oon siis kuitenki päättäny ostaa ton tt-putken JOS se tuo jotain lisäjytyä? :D

Aikamoinen litannia kysymyksiä.. arvostan vastauksia, kaikki tieto on tervetullutta :))


Osta se kuritonputki ja ilmottaudu kimppatilaukseen, jossa tilataan RAVE2(säätyy pakopaineella ei sähköllä). Kimppatilauksessa luki että se maksaisi silloin n.100¤ niin eipähän tarvi kärsiä sitten alavääntöjen puuttumisesta.
Kuva
Sergey_Sarana
Pyörä:
R1
Paikkakunta:
paimio
Liittynyt:
14.4.2005 23:31

ViestiKirjoittanut Sergey_Sarana » 23.8.2007 23:38

GoldenStar kirjoitti:Mulla on ittelläni Aprilia RS 124 '02 ja on aika ihmeellinen vehe täytyy myöntää. 4tkm jälkeen tuotu Belgiasta Suomeen ja nyt ajettu ~23 000km. Omistaja sano, että on suht pirtee vakio, no kaikkihan ne sanoo omaa vakioonsa yllättävän pirteeks verrattuna muihin vakioihin.. Niin vaan mittari pyörähti 11 000rpm tyhjäkäynnillä ja 135 on saatu huiput (140 mittariin).

Eli olis nyt pari kysymystä:

Osaako kukaan sanoa mitä kyseiselle pärrälle on tehty? :D

Ja jos ostan 100¤ käytetyn tt-putken, vakioputken tilalle ja avaan sen ilmanputsarin toisen aukon enkä vajois laippaan, ostamalla 400¤ käytettyä RAVEa tai viilaamalla/poraamalla mitään, koska aika hirveeltä on kuulostanu noi bensan syöntimäärät ja varsinkin noi tehovajaukset 4000-8000rpm, eli melkeen yleisimmät maantieajokierrokset.. Niin mitä luulisitte vaikuttavan nopeuteen? vääntöön? :S

Ja jos sitä laippaa vaan vähän viilais niin olisko mahollista saada lisää tehoja ja välttää joitain tehovajauksia? :/ Ja missä pisteessä kannattaa ostaa jo isompaa kaasaria, 34mm?

Eli kyseessä on aikalailla varmaan vakio, luulisin koska vääntöä kyllä riittää sillä 4000-8500rpm välillä ihan jees ja aika hikiseen meni myötätuuleen suoralla sen 135km/h niin kysymys kuuluu miten saisin vehkeen menee jonneki 150-160km/h tienoille ostamatta RAVEa tai maksamatta siis itseäni aivan kipeäksi :D oon siis kuitenki päättäny ostaa ton tt-putken JOS se tuo jotain lisäjytyä? :D

Aikamoinen litannia kysymyksiä.. arvostan vastauksia, kaikki tieto on tervetullutta :))


Osta multa sähköisesti toimiva pakoaukonsäädin ja tt-putki giannellin änkällä ;) Lähettele viestiä jos kiinnostaa. Putken ilmoitus: http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=48786

Ravesta laitan ilmotuksen varmaan huomenna, mutta kuvia saa samantien jos haluaa.
GoldenStar
Liittynyt:
8.10.2006 21:01

ViestiKirjoittanut GoldenStar » 25.8.2007 19:09

_Jusbe kirjoitti:Osta se kuritonputki ja ilmottaudu kimppatilaukseen, jossa tilataan RAVE2(säätyy pakopaineella ei sähköllä). Kimppatilauksessa luki että se maksaisi silloin n.100¤ niin eipähän tarvi kärsiä sitten alavääntöjen puuttumisesta.


En oo ite hirveen kätevä käsistäni enkä todellakaan tiedä mitä tehä vaikka olis hyvät ohjeetkin, että missäköhän sen sais sitten asennettua, ku eiks toi RAVE2 oo vähän vaikeempi asentaa ku RAVE1 ku pitää vähän porailla yms? Jos joku tääl esim osaa tommosen säätää suht nopeesti jossain tääl about pääkaupunkiseudul kohtuu palkkiosta niin ilmottautukoot! :D Saahan noita esim just Pyörässä ja mopossakin pistettyä mut ottaako ne hirveitä summia sit tommosesta?
Hiwer
Liittynyt:
9.7.2006 11:29

ViestiKirjoittanut Hiwer » 28.8.2007 19:55

54¤/tunti maksaa Pyörässä ja mopossa kaikki työt, en sitten tiedä kuinka kauan ne tuota laittaa (itse en ole RAVE2:sta tai 1:stä koskaan asentanut...)


Mutta:
Huomasin tuossa Aprilioiden kuristukset-kohdassa virheen:
-98 RS ei suinkaan ole kuristettu samalla tavalla kuin uudemmat munaperät, kuten ohje väittää, vaan samaan tapaan kuin mitä vanhemmat mallit. Raja ei siis ole -97:n kohdalla vaan -98:n ja -99:n kohdalla (-99 malliin tuli uusi Rotax 122-kone)
Tässä vielä rekisteriote -98 mallista:
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/22058
TNT--
Liittynyt:
1.4.2007 16:46

ViestiKirjoittanut TNT-- » 18.9.2007 20:11

missä on honda CBR 125..ei ollu 1 sivulla :D
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 18.9.2007 20:31

Honda mtx125R
2 peräkkäistä äänenvaimenninta pitäisi olla ja kaasari keihin 24 tai 26mm.. muistaakseni ei ole mitää kuristuksia muuten että isompaa kaasarii kannattaa vaihtaa ja tehari niin saa tt.. ja 16kW on vakio
_sam-1_
Pyörä:
Yamha YZF-R6R 2008
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
14.8.2007 20:21

ViestiKirjoittanut _sam-1_ » 27.9.2007 21:54

Missä sattuis olemaan vm 06 räsän ilma kuri ?
-Teukka-
Paikkakunta:
rymättylä
Liittynyt:
10.9.2007 8:14

ViestiKirjoittanut -Teukka- » 17.10.2007 20:16

Mitäs kureja on vuoden -91 yamaha tzr:ssä? Pal mahtaa mennä TT:nä ja miten muuten kiihtyy?
motormans
Liittynyt:
25.7.2006 19:00

ViestiKirjoittanut motormans » 30.10.2007 20:50

honda crm... onko tt putki n1 vai e1? kuulema toi n1, jossa on alkukäyrässä sellasia reikiä... mulla on nyt e1 paikoillaan et onkose kuriste putki? siinä ei ollut vissiin mitään sielä alkukäyrässä tai en tiiä...
Mannetus
Pyörä:
KTM Exc -07 Gilera SC -08
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.11.2007 12:27

ViestiKirjoittanut Mannetus » 14.11.2007 20:48

Uus Yamaha YZF-R125? Mistä löytyy kurit? Saako ne pois?
100% pappa betalar. Ei oo penniikää kiinni.
Tekni
Paikkakunta:
TAMPERE
Liittynyt:
29.6.2006 23:18

ViestiKirjoittanut Tekni » 14.11.2007 21:46

Mannetus kirjoitti:Uus Yamaha YZF-R125? Mistä löytyy kurit? Saako ne pois?
Pyörä on nelitahti joten siinä tuskin kummempia kuristuksia on. Kenties ruisku on vain säädetty hieman laihalle ja putki saattaa hieman ahdistaa mutta varsinaisia kuristuksia ei pyörästä 99% varmuudella löydy. Sitä paitsi eihän kukaan täällä ole tuollaista pyörää luonnollisesti käsiinsä saanutkaan niin hankala tietää vielä.
Mo