Yamaha DT viritys/tekniikka

Das
Liittynyt:
1.10.2010 19:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Das » 19.8.2012 21:00

Nyt käynyt sillain että kantta hiottu liikaa, jonka seurauksena mäntä ottaa kanteen kiinni (onneksi tuli huomattua ennen käynnistämistä). Ideoita korjata asia? :D Myydään osiosta ei ainakaan löytynyt kantta jota ei olisi jo myyty sekä sylinterin korotuspaloja tehnyt ei enää tee niitä, joten tekisikö joku muu sellaisia tai olisiko muita ideoita korjata ongelma? :)
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 19.8.2012 22:46

laita 2 kannentiivistettä ja massaa.

Ja niin, käykö dt R:n mäntä ja kiertokanki X:än kampiakseliin ja mäntä pyttyyn? Ja vielä se, että miten se swingin pultti irroitetaan, lyömällä?
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 20.8.2012 15:51

Juu ja juu. Ja riippuu tapauksesta, voimaakin voi käyttää harkitusti.
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 20.8.2012 18:26

Clutch kirjoitti:Juu ja juu. Ja riippuu tapauksesta, voimaakin voi käyttää harkitusti.

No ei ole liikkunut mihinkään kun ollaan koitettu pyörittää, joten kai sitä pitää ruveta lekalla paukuttamaan.. :s
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 20.8.2012 21:43

No älä saatana nyt lekalla jyystä, jos se akseli ei edes pyöri :eek: . Reilusti jatkoa avaimeen ja ei muutako kokeilla pyörittää, ketjuspraytä tai jotain muuta hyvin imeytyvää tavaraa sinne jokaiseen akselin väliin.
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 20.8.2012 21:49

No saatana koitettu polkea räikän päällä, eikä liiku mihinkään.. :s antakaas jotkut oikee hyvät neuvot,rasvattu on ja koitettu vähä vasaralla naputtaa, leka odottais varastossa..?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 20.8.2012 22:06

Älä lyö lekalla kun kierteet menee ihan vituiksi, huonolla tuurilla jo eka lyönnillä. Laita joku metrinen putki siihen räikkään kii (olisiko lekassa ontto varsi?) ja HELVETIN VAROVASESTI alat vääntämään sitä ja samalla joku kaveri suihkii liukastetta väliin ja toivotte ettette väännä niin lujaa et akseli katkeaa :lol:
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 20.8.2012 22:17

Mutta eihän se akseli ole kierteillä? Niin laittaa puupalikan akselin pähän ja rupeaa takomaan? Ku ei se vittu pyörinyt vaikka kuinka kiskottii.. :s
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 20.8.2012 23:56

Kuha ruuvaat sen mutterin siitä poikkee nii ei siellä mitää muita kierteitä ole..
Jos lekalla hakkaat niin joku "pehmee" messinkipalanen siihen väliin niin se ei kierteitä hajota, se pittää vaa hakata sieltä pois jos ei muu auta..
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
Wiltunik
Pyörä:
KTM250exc ,Yamaha DT 125, Suzuki PV, Yamaha yz50,Solifer Speed,Sach DirtyDevil
Liittynyt:
26.4.2011 21:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wiltunik » 21.8.2012 22:55

Pitäsi detsiin vähä kulkupuolta parantaa, niin arrowi tai gianelli ois vaihtoehtona, niin kumpi on tehokkaampi? ja mitenkä paljon isommaksi suutinta? nyt on 300
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 22.8.2012 17:04

Arrowi ja mikäs putsari sulla on kun kerta noin iso suutin nyttejo?
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 22.8.2012 19:58

No ei saatana lähteny pultti, hakatiin iha perkeleesti yms.. Nyt hain crc:n jäädytys sprayn, jos sillä sais irti...
suskags1100efe
Pyörä:
Husqvarna 510 TE
Liittynyt:
20.11.2010 11:23
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut suskags1100efe » 22.8.2012 20:19

Miten se oiskaan helppoa jos näitä joku ois joskus voidellut ;). Omassani näyttää olevan alapuolella molemmin puolin , semmoset vanhat keksinnöt kuin rasvanipat ,niihin kun välillä muistaa rasvaprässillä vaseliinia puristaa , niin avot on helppoa ;)
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 22.8.2012 20:41

Jepjep, ois semmoset kivat.. No toivotaan että tolla jäähyttimellä lähtee, tai sitte lämmöllä :P
Wiltunik
Pyörä:
KTM250exc ,Yamaha DT 125, Suzuki PV, Yamaha yz50,Solifer Speed,Sach DirtyDevil
Liittynyt:
26.4.2011 21:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wiltunik » 22.8.2012 22:21

Clutch kirjoitti:Arrowi ja mikäs putsari sulla on kun kerta noin iso suutin nyttejo?


Kantta laskettu ja sylkkää nostettu, vakio putsari ja tuntus että nyt jo huutas isompaa suutinta, niin mitenkä näissä lähetään hakemaan sitä kokoo, 10? 20? isompi? Vissii kumminki isompi korotus ku mopoissa?