Veitsi kirjoitti:SEURAAVA VIKAKUVAUS ON PITKÄ, MUTTA TOIVOTTAVASTI PERUSTEELLINEN!
Osaisiko joku teistä hieman enemmän näiden vehkeiden kanssa värkänneistä auttaa ongelmani kanssa. Elikkäs pyöränä on vasta rakentamani Aprilia Red Rose vm. 95, joka viime syksynä leikkasi kiinni. Talven aikana uusin sylinterin(Gilardoni2) ja männän(Vertex yhdellä renkaalla, ei tasapää) ja fiksailin kytkimen. Tuossa pari päivää sitten sain kuin sainkin tuon mopottimen hörähtämään käyntiin ja suuntasin varovaiselle koeajolle.
Kiersin n. 2 kilometrin lenkin ongelmitta kierroslukuja väliltä 5000-6000 käyttäen vaihteilla 1-4 ja menin parkille Nesteelle ja jätin pyörän käyntiin ja tarkastelin, että kaikki osat ovat yhä matkassa. Muutaman minuutin(olisiko reilu 5 minuuttia? )kuluttua pyörä sammui, mikä nyt ei kauhean ihmeellistä ole, kun se kumminkin käynnistyi helposti startista ja pääsin liikkeelle. Hiljentäessäni kuitenkin ensimmäiseen risteykseen pyörä sammui. Ei mitenkään töksähtäen, vaan kun kytkin oli vedettynä - vain sammui. Ei mitään ihmeellistä kolinaa, mutta käyntiin ei lähtenyt.
Nyt on tarkastettu tuo uusi tulppa = antaa komean kipinän, puristusta on kaiketi tarpeeksi(reilu vitonen mittariin, joka nyt ei aivan tiiviisti ollut kiinni) ja startti pyörittää moottoria ongelmitta. Eikö saa bensaa, vai mikä? Vaihdoin kokeeksi uuden imukurkun ja 34mm kaasarin(käytetty, ei vielä koeajettu) vakioiden tilalle, mutta ei vaan käynnisty. Jäähdytysnesteet ovat yhä tallella, joten nekään ei tällä kertaa päässeet vuotamaan sylinteriin(Näin kävi kerran ja jouduin hieman siivoushommiin..). Mistä lähtisin metsästämään vikaa? Heittäkää vaikka villejä veikkauksia jollei varmaa tietoa ole! Olen jopa kahta erilaista(vapaammin virtaavaa ja vakiota) pakoputkea koittanut tuloksetta.
Kiitän.
Ps. Kai tässä topicissa saa kysyä noista tekniikkamurheista?
ripetsu kirjoitti:onko sulla miten vanhat bensat tankissa ??
eli kokkeiles tyhjentää tankki, uudet bensat ja puhaltele viel kaikki letkut tyhjiks ja paineilmalla kaasarista suuttimien putsaus...
Betaversio kirjoitti:Veitsi, vaihdappa tuluppa: Ilmeisesti vaihdoit kauden alussa tulpan ja et oo vian ilmestyttyä vaihtanu uusiksi? Nimimerkillä kokemusta on voin sanoa että kipinän tuleminen sitä tarkastaessa ei välttämättä tarkoita sitä että tulppa toimii oikeastikin. On muuten aika epämiellyttävä ominaisuus sytytystulpalle se.
Betaversio kirjoitti:No jos sillä on ajettu se pari kilsaa niin se on saattanu hajota...
ripetsu kirjoitti:no rupesihan tuo oma tezzarikin vittuilemaan,, nyt jo 2 kertaa hajottanu vauhtipyörän kiilan about 5 kilsan ajon jälkeen..
mistähän tuo vois johtua, kuitenkin ne urat mihin kiila tulee ovat ok..tänään tullut jo työnnettyä 4 kilsaa pärrää
Tokmak kirjoitti:No enköhän ole kokeillut mutta sitä ajoin takaa että ku kierrokset jää tuonne leijuun niin mistä johtuu... saako liikaa ilmaa vai bensaa?