Yamaha DT viritys/tekniikka

deetee valdo
Liittynyt:
22.8.2012 23:34
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut deetee valdo » 22.8.2012 23:53

Olisko jollain tietoa kun itsellä yamahan dt 125 r vm.oisko 2006 en varma mutta kun huippuja vakio väleillä tulee tasasella n.110km/h, johtokikka on tehty, gianellin kokoputkisto on kiinni ja nämä tyhjät pöntöt on otettu pois ja tukittu, pääsuutin on 270 28mm mikunin kaasarissa j, mäntä vaihdettu 5000 sitten eikä puhalla ohi. ypvs:n vaijeri poikki eli säädin auki asentoon mutta ei kai see niin paljon tehoja vie???
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 23.8.2012 15:42

Ensinnäkin kyseessä ei ole DT R, jos vuosimalli on 2006, eli joko RE tai X on detsisi malli (jos sulla sellasta edes on.. :lol: ) Suutinta ainakin isontaisin itse, jonnekkin lähemmäs 300 (kuuleman mukaan..) Booaileeko tai röpöttääkö? Kyllä yhen kaverin detsi menee ilman pakoaukonsäädintäkin 130..



Ja sitten kysymys, eli miten ootte deeteen perää korotellu, lyhentämällä koiranluita(ko)? Jos ootte, kuinka paljon tietty lyhentäöminen vaikuttaa korkeuteen ?
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 23.8.2012 15:56

EDU96E kirjoitti:Ja sitten kysymys, eli miten ootte deeteen perää korotellu, lyhentämällä koiranluita(ko)? Jos ootte, kuinka paljon tietty lyhentäöminen vaikuttaa korkeuteen ?

lyhyemmillä koiranluilla, kato mun galleria, 2cm korotus. ;)

ja varmistelen vielä, dt r:n mäntä ja kiertokanki käyvät suoraan dt x:än koneeseen?
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 23.8.2012 16:26

pelle000 kirjoitti:
EDU96E kirjoitti:Ja sitten kysymys, eli miten ootte deeteen perää korotellu, lyhentämällä koiranluita(ko)? Jos ootte, kuinka paljon tietty lyhentäöminen vaikuttaa korkeuteen ?

lyhyemmillä koiranluilla, kato mun galleria, 2cm korotus. ;)

ja varmistelen vielä, dt r:n mäntä ja kiertokanki käyvät suoraan dt x:än koneeseen?


Paljon siis koiranluita lyhennetään, t0mppa? :)
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 23.8.2012 16:47

deetee valdo kirjoitti:Olisko jollain tietoa kun itsellä yamahan dt 125 r vm.oisko 2006 en varma mutta kun huippuja vakio väleillä tulee tasasella n.110km/h, johtokikka on tehty, gianellin kokoputkisto on kiinni ja nämä tyhjät pöntöt on otettu pois ja tukittu, pääsuutin on 270 28mm mikunin kaasarissa j, mäntä vaihdettu 5000 sitten eikä puhalla ohi. ypvs:n vaijeri poikki eli säädin auki asentoon mutta ei kai see niin paljon tehoja vie???
ootko iha varma että ypvs on täysin auki ?
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 23.8.2012 16:54

EDU96E kirjoitti:
pelle000 kirjoitti:
EDU96E kirjoitti:Ja sitten kysymys, eli miten ootte deeteen perää korotellu, lyhentämällä koiranluita(ko)? Jos ootte, kuinka paljon tietty lyhentäöminen vaikuttaa korkeuteen ?

lyhyemmillä koiranluilla, kato mun galleria, 2cm korotus. ;)

ja varmistelen vielä, dt r:n mäntä ja kiertokanki käyvät suoraan dt x:än koneeseen?


Paljon siis koiranluita lyhennetään, t0mppa? :)

Mulla on 5mm lyhennetty koiranluita ja niillä nousee just sopivasti. Tai siis uudet koiranluut tehty ;)
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 23.8.2012 19:18

Reikien väli 15mm pienempi. :)
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 23.8.2012 20:35

No voi nyt saatana. Swingin pultti ei liiku OLLENKAAN.. Lämmitetty puhaltimella ja jäädytelty kemikaaleilla ja HAKATTU, pultti pyörii hikisesti, voimalla.. Mutta ei liiku.. :( ja joo, sori tuplat
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut arsori » 23.8.2012 21:00

Jos saat sen pyörimään, niin kaiken järjen mukaan pitäisi sen myös tulla ulos? Ei niitä lihaksiakaan yhdellä toistokerralla saada ;)
Mutta vakavasti ottaen. paljon aikaa, liukastetta ja voimaa (fyysistä ja henkistä) niin eiköhän se sieltä lähde.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Aviiton
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme -04, Yamaha DT 125 RE -06
Liittynyt:
3.11.2011 1:48
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aviiton » 24.8.2012 0:29

deetee valdo kirjoitti:Olisko jollain tietoa kun itsellä yamahan dt 125 r vm.oisko 2006 en varma mutta kun huippuja vakio väleillä tulee tasasella n.110km/h, johtokikka on tehty, gianellin kokoputkisto on kiinni ja nämä tyhjät pöntöt on otettu pois ja tukittu, pääsuutin on 270 28mm mikunin kaasarissa j, mäntä vaihdettu 5000 sitten eikä puhalla ohi. ypvs:n vaijeri poikki eli säädin auki asentoon mutta ei kai see niin paljon tehoja vie???


Täs on vähä samallaist pröbleemiä ku mulla kun sain detsin. Viriä oli siis VM gianellin putki, johtokikka ja tötsä otettu poijes. Mul on kanssa 270 ps ja on toiminut hyvin. Servo rikki (joka on siis korjattu) nii jouduin lukita yläasentoo. Huipuiks sai suoral hikisee jotai 100-110 ja hyvällä tuurilla kun pääs piikille nii kyllä se sit sinne 140 paikkeille meni.

Suosittelen lämpimästi ostamaan vaijerit ja korjaamaan pakoaukonsäädin. Kukkaro kiittää ja ajonautinto on muutenkin parempi, kun ei tarvii kokoaikaa piikillä vinguttaa. Samalla jaksaa myös kutosella vääntää piikille asti, niin luonnollisesti menee sitten kovempaa.. Että näin.

PS. Tää raju johtokikka pistää pakoaukon toimimaan jos ei oo vielä tullut selväksi :D
ozo1995
Pyörä:
Yamaha DT 125RE -05
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
11.5.2010 20:03
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ozo1995 » 24.8.2012 14:45

Miten Dt 125re:ssä säädetään Y.P.V.S???
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 24.8.2012 14:55

Lueppas tietopankista, jos ei muuta niin vanhan mallin detsi osiosta ainakin löytyy ohjeet.
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 25.8.2012 9:23

Wiltunik kirjoitti:
Clutch kirjoitti:Arrowi ja mikäs putsari sulla on kun kerta noin iso suutin nyttejo?


Kantta laskettu ja sylkkää nostettu, vakio putsari ja tuntus että nyt jo huutas isompaa suutinta, niin mitenkä näissä lähetään hakemaan sitä kokoo, 10? 20? isompi? Vissii kumminki isompi korotus ku mopoissa?

Jäänyt porukoil vastaamatta välistä yksi..
Noo vastaan tällättee sivun jäljessä..
Putsaa tulppa, sitten revittele semmonen 5-10km lenkki siten että pyörä käy mahd. vähän tyhjäkäyntiä lenkin aikana. Lenkin jälkeen tulppa irti ja katso minkä värinen tulpan kärki ja keskielektrodi on. Mustaan päin = Rikkaalla ja valkoseen päin laihalla. Näin ollen maitokahvin värinen tulppa olis helvetin hyvä.
Muista tehä lenkki tosiaan korkeilla kierroksilla jolloin ilman ja bensan seos olis laihimmillaan, jos olis.
piilorasva2
Pyörä:
Yamaha DT125R , Rexfelgen smotot || Polini xp4
Paikkakunta:
Ketsola Hoodz || Kotka
Liittynyt:
23.1.2012 19:58
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut piilorasva2 » 26.8.2012 12:47

Terve ! Onko 16-49 liian rankat tt-dt:lle? hyvin tuo liikahtaa nytkin ... entäs hyvät välitykset 520 jaolla? :s
Jammu1234432
Liittynyt:
4.6.2012 23:25
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jammu1234432 » 26.8.2012 19:00

missä kohassa pitäs mäntää alkaa vaihtaa? Ollut yamahacenterissä 2009 huollossa jossa uusittu lähes kaikki mukaan lukien mäntä, ja sen jälkeen ajettu 8tkm:) Ajeleeko vielä saman kilometreiden verran, vai pitäskö esim 10tkm kohalla vaihtaa?