2T viritys ja tekniikka

Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 10.4.2010 19:56

Paineilmalla puhaltelet sinne vähäsen, niin lähtee kaikki ylimääränen. ;) Hyväks todettu moneen kertaan.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 11.4.2010 0:39

Baw33 kirjoitti:Paineilmalla puhaltelet sinne vähäsen, niin lähtee kaikki ylimääränen. ;) Hyväks todettu moneen kertaan.


todellaki. sitte nii paljo baareja ku vaan irti saa.
Wiibo
Pyörä:
husse sms
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
25.3.2007 20:57

ViestiKirjoittanut Wiibo » 11.4.2010 12:35

Mikä on tarkotuksena hussen sm vakipytyssä, kun akk jää huuhteluaukot 2-3mm peittoon?
35mm mikuni, boyesen rad valve, hgs sp.
_PeeTee_
Pyörä:
gpr nude
Paikkakunta:
JN$
Liittynyt:
27.5.2009 17:43

ViestiKirjoittanut _PeeTee_ » 11.4.2010 13:13

Wiibo kirjoitti:Mikä on tarkotuksena hussen sm vakipytyssä, kun akk jää huuhteluaukot 2-3mm peittoon?

ainaki DT:ssä tuolla on muutettu koneen luonnetta tasaisemmaks ;) en sit tiiä hussesta...
Nickle
Pyörä:
Suzuki RM-z 450
Liittynyt:
17.9.2008 18:05

ViestiKirjoittanut Nickle » 11.4.2010 16:01

Sain pytyn pitämään vedet sisällä, mutta kun lähdin ajelemaan rauhallisesti sisäänajoa niin n.20km päästä moottori alkoi huutamaan ja sammui vauhdista. Siinä hetken ihmettelin ja kokeilin lykkiä niin lähti käyntiin, ajoin 100 metriä ja sama uudestaan. Pistin sitten vielä kerran käyntiin, mutten ajanut niin heitti kierrokset niin korkealle että oikein pelästytti ja jatkoi vaikka pistin virrat pois. Eli käy siis niin kuumana että sytyttää bensaa ilman kipinää. Voisko rikkinäinen termostaatti estää konetta jäähtymästä?
Mikä vikana? Ei pysty taaskaan ymmärtämään... Ja ois pikku hiljaa kiva päästä ajeleenki
jerbona
Pyörä:
0.6L
Paikkakunta:
Nurmijärvi City
Liittynyt:
2.11.2008 20:14

ViestiKirjoittanut jerbona » 11.4.2010 21:15

Nickle kirjoitti:Sain pytyn pitämään vedet sisällä, mutta kun lähdin ajelemaan rauhallisesti sisäänajoa niin n.20km päästä moottori alkoi huutamaan ja sammui vauhdista. Siinä hetken ihmettelin ja kokeilin lykkiä niin lähti käyntiin, ajoin 100 metriä ja sama uudestaan. Pistin sitten vielä kerran käyntiin, mutten ajanut niin heitti kierrokset niin korkealle että oikein pelästytti ja jatkoi vaikka pistin virrat pois. Eli käy siis niin kuumana että sytyttää bensaa ilman kipinää. Voisko rikkinäinen termostaatti estää konetta jäähtymästä?
Mikä vikana? Ei pysty taaskaan ymmärtämään... Ja ois pikku hiljaa kiva päästä ajeleenki

Mulla oli kerran sama vika tzr:ssä. Siinä ei virrat sammunu kanskaan avaimesta vaan mun piti repästä tulpanhattu irti. Mulla oli sillon vika yhessä väärin asennetussa maadotusjohdossa..
Nickle
Pyörä:
Suzuki RM-z 450
Liittynyt:
17.9.2008 18:05

ViestiKirjoittanut Nickle » 12.4.2010 10:35

jerbona kirjoitti:
Nickle kirjoitti:Sain pytyn pitämään vedet sisällä, mutta kun lähdin ajelemaan rauhallisesti sisäänajoa niin n.20km päästä moottori alkoi huutamaan ja sammui vauhdista. Siinä hetken ihmettelin ja kokeilin lykkiä niin lähti käyntiin, ajoin 100 metriä ja sama uudestaan. Pistin sitten vielä kerran käyntiin, mutten ajanut niin heitti kierrokset niin korkealle että oikein pelästytti ja jatkoi vaikka pistin virrat pois. Eli käy siis niin kuumana että sytyttää bensaa ilman kipinää. Voisko rikkinäinen termostaatti estää konetta jäähtymästä?
Mikä vikana? Ei pysty taaskaan ymmärtämään... Ja ois pikku hiljaa kiva päästä ajeleenki

Mulla oli kerran sama vika tzr:ssä. Siinä ei virrat sammunu kanskaan avaimesta vaan mun piti repästä tulpanhattu irti. Mulla oli sillon vika yhessä väärin asennetussa maadotusjohdossa..

Siis virrathan menee pois päältä, mutta käy niin kuumana että bensa syttyy ilman kipinää. Kun sitä silloin hetken käyttelin niin kuumeni niin paljon että heittää yhtäkkiä kierrokset kaakkoon. Tai ainakin niin mä sen itse päättelin, varmaa tietoahan ei ole :|
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 12.4.2010 13:18

Sulla käy laihalla se värkki. vuotaa ilmaa jostain imukaulan välistä, suutin tukossa ettei saa ainetta tai sit vaihettu putsari eikä säädetty kaasaria, tms...
wilis
Pyörä:
Hva 125 SM -05
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
1.4.2007 12:02

ViestiKirjoittanut wilis » 12.4.2010 21:48

Osaisko joku neuvoo, ku pa-säädin ei pelitä. Vaijerit on käyty läpi eikä ne oo jumis.. Ei ota piikkii ja kulkee sen 110 vaik putki tyhjä. Jos sais jonku kattava vastauksen nii vois saada tonki vihdoi kuntoo ku alkaa ottaa päähä jo ku ei kulje. Pa-säätimen moottori on kunnossa ja ku virrat pistää pääl nii kuulu semmone zip ääni. Kysessä Sm husse 05 vuodelt.
777M
Pyörä:
Yamaha Dtx -07
Liittynyt:
1.4.2010 14:18

ViestiKirjoittanut 777M » 14.4.2010 17:43

Mistä ohipuhallus johtuu? Mitä sillon tapahtuu pytyssä/männässä kun on ohipuhallusta? Voiko männällä jossa näkyy ohipuhallusta ajaa ollenkaan?

Mitä mieltä olette tästä minun Yamaha Dt125x -07 männästä? http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/58327

Edellisen omistajan mukaan mäntä vaihdettu 12500km kohdalla koska leikkasi, mutta pyttyä ei kuitenkaan porattu. Nyt mittarissa ~21850km eli männällä ajettu 9350km ja näyttää tolta.
Mutta tuntuu oudolta että edellinen omistaja ei ole porauttanut pyttyä vaikka se on leikannut. Luulisi että pyttyynkin tulisi sen verran jälkiä että ei toimisi. Edellinen omistaja kyllä väitti että ei ollut mitään jälkiä pyttyyn tullut. Mutta eikös aina kun kone leikkaa niin pyttyynkin tulee naarmut, vai olenko väärässä??

Pyörässä on tällä hetkellä Gianellin tehari, pakoaukko toiminnassa, 270 suutin, tyhjäkäynti suutinta ei ole vaihdettu.
Andhu
Pyörä:
Dt 125
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
28.2.2007 15:37

ViestiKirjoittanut Andhu » 14.4.2010 20:55

Ohipuhallus johtuu sylinterin/männän väljyydestä ja silloin palavaa seosta pääsee männänrenkaiden välistä ja puristuksetkin laskee. Kyllä se mäntä kannattaa vaihtaa kun ohipuhallusta näkyy, ihan tehojenkin kannalta.
Ja tuosta kuvasta, että mäntä vaihtoon ehdottomasti!
m1zka
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
27.4.2009 17:02

ViestiKirjoittanut m1zka » 15.4.2010 14:50

mites toi cagiva miton (vm. 04) tuorevoitelujärjestelmän ilmaus tapahtuu?
Stilly
Pyörä:
Honda NSR 125 -03
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
19.1.2010 16:53

ViestiKirjoittanut Stilly » 17.4.2010 10:38

Joo, tässä kohta ois aika hankkia kevari kortti ja kevari. Niin osaisiko joku sanoa minkälainen tuo aprilia sx 08 oikein on? Tai jos jotaki muita hyviä tiedätte niin voisitte kertoa :o
shämyli
Paikkakunta:
Pyhtää
Liittynyt:
10.10.2009 23:32

ViestiKirjoittanut shämyli » 17.4.2010 16:41

APUA... Lähdin putsaamaan kampikammioa painepuhaltimella, putsaamisenjälkeen pyöritin kampiakselia ni kuului seemonen klonks aina samassa kohtaa sitte pyöritin siihen kohtaan josta kuulu klonks ja kiertokanki ei siinä kohtaa liikkunu sulavasti ja tuota ei tehny ennen putsaamista.
Kimmog
Pyörä:
Husqvarna 125sm
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
4.4.2008 23:37

ViestiKirjoittanut Kimmog » 17.4.2010 16:47

shämyli kirjoitti:APUA... Lähdin putsaamaan kampikammioa painepuhaltimella, putsaamisenjälkeen pyöritin kampiakselia ni kuului seemonen klonks aina samassa kohtaa sitte pyöritin siihen kohtaan josta kuulu klonks ja kiertokanki ei siinä kohtaa liikkunu sulavasti ja tuota ei tehny ennen putsaamista.

tainnu joku pala mennä runkolaakerin väliin, saattaa olla että runkolaakeri on entinen ja joudut avaan alakerran