stetu kirjoitti:Ainut vaan, että eg ei ole iridium vaan platinakärkinen, iridiumit ovat sitten vieläkin kalliimpia. Ja totta, tulpat on hyvin pitkäikäisiä ja oikealla tulpalla ja käytöllä kestää monta vuotta. Es tulpat ei vaan kestä ainakaan viritetyissä kevareissa (esim. dt)
Miten sitten selittäisit tämän edun ongelmat? Jos kerta uuden tulpan vaihtaa ja hyvin pelaa muutama sata kilometriä, niin eikös tulpassa sitten vika ole? Vai asentajassa?
Juurikin näin. Eihän mulla mitään momenttiväännintä ole, mutta kyllä sen suunnilleen sormituntumallakin saa aika hyvin oikealle kireydelle. Ja nyt on siis jo periaatteessa kolmas tulppa( ensin oli paikallaan b8es, jonka vaihdoin b9es, kun uskoin ongelmien johtuneen siitä, mutta oli pakko vaihtaa uusi tämänkin tilalle, kun pätki niin saamaristi jo siinä 110km/h tuntumassa. Reippaammassa kiihytyksessäkin pätkii, kun kierrokset nousee sinne 8,5k-9k tuntumille. Nyt taas uudella toimii ihan hyvin.
Ja kysymystä tulee, mutta ei voi mitään:
Kattelin just tuossa toissapäivänä kaverin DT;tä jossa on Giannelli, niin muistutti erehdyttävästi omaa putkeani; Paisarin alkukohdan kiinnitykseen oli minulla tehty sellanen palanen, että saa siltäkin kohtaa kinnitettyä ja paisarinkin saumat oli aika identtiset.. Myös mun äänenvaimennin muistutti kaverin giannellin änkkää, tosin sillä on kiiltävä ja mulla hopea. Ainut ero oli se, että putki oli hieman eri asennossa, kaverilla se oli lähempänä koneen oikeanpuoleista letkua (en katsonut mikä, mutta vesiletkuksi arvelisin.) Lämpösuojakin oli samnlainen.. Ainoat erot ovat ne, että kaverin putkesta lähtee kovempi ja rämisevämpi ääni ja ottaa hyvän piikin, no tokihan sillä on myös ypvs laippa ylä-asennossa.. Mullakin kyllä ottaa ihan hyvän piikin 7k kohalla, mutta alaväännöt on kuitenkin aika hyvät Mitähän tuumitte?