Yamaha DT viritys/tekniikka

EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 29.8.2012 20:05

stetu kirjoitti:ES tulpat on mopotulppia, kannattaa todellakin sijoittaa noin 10e EG tulppaan ja johan toimii.


Nii, sijotan EG tulppaan eka kympin, sitten se menee paskaksi ja oon samassa lähtöpisteessä. Kyllä sen noilla toimia pitäs.. Mikä voi olla syynä, muita ehotuksia..???
stetu
Pyörä:
Myyty :(
Liittynyt:
6.2.2010 20:47
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut stetu » 29.8.2012 20:16

No ei sitte, mutta kyllä mieluummin ostaisin yhden hyvän tulpan kuin monta huonoa.. Enemmän rahaa siinä loppujenlopuksi palaa. :roll:
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 29.8.2012 21:08

Siis voi kettu mistä tätä juttua sikiää.. " Es tulpat on mopotulppia " :-DD
Se että on iridium ( eg ) tulppa niin tarkottaa sitä että se olis kestävämpi kuin normaalitulppa.
Mutta nuo normaalitulpat kestää myös ihan törkeen kauan.. harvemmin tulppa korvataan sen takia että olis niin kulunut, vaan se on mennyt rikki esim. eristevian vuoksi jota ilmenee kaltoin kohdelluilla tulpilla ja jos tulppa on höllästi kiinni.
stetu
Pyörä:
Myyty :(
Liittynyt:
6.2.2010 20:47
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut stetu » 29.8.2012 22:06

Ainut vaan, että eg ei ole iridium vaan platinakärkinen, iridiumit ovat sitten vieläkin kalliimpia. Ja totta, tulpat on hyvin pitkäikäisiä ja oikealla tulpalla ja käytöllä kestää monta vuotta. Es tulpat ei vaan kestä ainakaan viritetyissä kevareissa (esim. dt)

Miten sitten selittäisit tämän edun ongelmat? Jos kerta uuden tulpan vaihtaa ja hyvin pelaa muutama sata kilometriä, niin eikös tulpassa sitten vika ole? Vai asentajassa?
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 30.8.2012 7:41

Nojoo mutta tiedän lukuisia ja taas lukuisia kuskeja ketkä ajellut sen 15-25tkm AINAKIN samalla ES tulpalla. Kannattanee koittaa vaihtaa tulpanhattu... :roll:
Eine tulpat hajoa ilman syytä :D
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 30.8.2012 9:33

stetu kirjoitti:Ainut vaan, että eg ei ole iridium vaan platinakärkinen, iridiumit ovat sitten vieläkin kalliimpia. Ja totta, tulpat on hyvin pitkäikäisiä ja oikealla tulpalla ja käytöllä kestää monta vuotta. Es tulpat ei vaan kestä ainakaan viritetyissä kevareissa (esim. dt)

Miten sitten selittäisit tämän edun ongelmat? Jos kerta uuden tulpan vaihtaa ja hyvin pelaa muutama sata kilometriä, niin eikös tulpassa sitten vika ole? Vai asentajassa?


Juurikin näin. Eihän mulla mitään momenttiväännintä ole, mutta kyllä sen suunnilleen sormituntumallakin saa aika hyvin oikealle kireydelle. Ja nyt on siis jo periaatteessa kolmas tulppa( ensin oli paikallaan b8es, jonka vaihdoin b9es, kun uskoin ongelmien johtuneen siitä, mutta oli pakko vaihtaa uusi tämänkin tilalle, kun pätki niin saamaristi jo siinä 110km/h tuntumassa. Reippaammassa kiihytyksessäkin pätkii, kun kierrokset nousee sinne 8,5k-9k tuntumille. Nyt taas uudella toimii ihan hyvin.
Ja kysymystä tulee, mutta ei voi mitään:

Kattelin just tuossa toissapäivänä kaverin DT;tä jossa on Giannelli, niin muistutti erehdyttävästi omaa putkeani; Paisarin alkukohdan kiinnitykseen oli minulla tehty sellanen palanen, että saa siltäkin kohtaa kinnitettyä ja paisarinkin saumat oli aika identtiset.. Myös mun äänenvaimennin muistutti kaverin giannellin änkkää, tosin sillä on kiiltävä ja mulla hopea. Ainut ero oli se, että putki oli hieman eri asennossa, kaverilla se oli lähempänä koneen oikeanpuoleista letkua (en katsonut mikä, mutta vesiletkuksi arvelisin.) Lämpösuojakin oli samnlainen.. Ainoat erot ovat ne, että kaverin putkesta lähtee kovempi ja rämisevämpi ääni ja ottaa hyvän piikin, no tokihan sillä on myös ypvs laippa ylä-asennossa.. Mullakin kyllä ottaa ihan hyvän piikin 7k kohalla, mutta alaväännöt on kuitenkin aika hyvät Mitähän tuumitte?
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 30.8.2012 9:55

Kuvien perusteella sulla näyttös olevan ainakin giannelli kun vertasin kaverin kuviin.
Eli kyllä sulla Giannelli on joka suht lussu putki. Alavääntöne ja ei mitään repäsevää piikkiä.
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 30.8.2012 10:13

Clutch kirjoitti:Kuvien perusteella sulla näyttös olevan ainakin giannelli kun vertasin kaverin kuviin.
Eli kyllä sulla Giannelli on joka suht lussu putki. Alavääntöne ja ei mitään repäsevää piikkiä.


Juu, kiitoksia.

Kaverilla kyllä ottaa reippaan piikin, mutta varmaan tämä johtuu tästä pakoaukonsäätimen "toimimattomuudesta"?

Ja tähän vielä lisäten, että Kun on vakiokaasari ja YPVS, sekä giannelli ( :D ) ja ilmanputsarin reikää avarrettu reippaat 2x normaaliin nähden, niin kuulostaako ihan oikealta, että pääsuutin 320 ja käy ylhäällä hieman laihalla? Eli kun antaa kierrosten laskea 4k ja siitä kääntää kaasua niin booaa ja sitten nopeus ei juuri nouse 3/4kaasusta -> 4/4 kaasuun..? Kuinka monta numeroa isompi suutin kannattais hommata? 340?

E; Ja jos pitkään ylämäkeen ajaa kaasu pohjassa ja laittaa ryypyn päälle, niin veto ei ainakaan heikkene yhtään.
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 30.8.2012 11:19

Jos ei ole Ypvs:ää, että lukittu vaan yläasentoon ni sitte se kyllä ottaa tuntuvan piikin :P Aikoinaan kun ei ollu vielä Ypvs:ää itsel ja oli vanhan mallin Arrow putkena ni kolmotteel sain piikistä ylös suht kevyesti vielä :D Kyl meinaa nappas piikkiä.
Kokeile säätää neulaa jos vaikka ihan sillä selviäis.
miikkk
Pyörä:
Yamaha DT 125R -91, Yamaha YZ450F -07
Liittynyt:
25.7.2010 23:54
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut miikkk » 30.8.2012 13:20

Kertokaapa vinkkejä, minkä kokosta suutinta kannattas lähtiä hakemaa, ku ilmanputsarin tötsä pois, kuriton vakioputki, ypvs pelaa. _Muistaakseni_ 270 suutin paikallaan, ja laihalla käy, tuluppa valakiana ja söi jo yhen männän nuilla säätöillä. :)
stetu
Pyörä:
Myyty :(
Liittynyt:
6.2.2010 20:47
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut stetu » 30.8.2012 16:30

Clutch kirjoitti:Nojoo mutta tiedän lukuisia ja taas lukuisia kuskeja ketkä ajellut sen 15-25tkm AINAKIN samalla ES tulpalla.

Jes, ja tiedän myös monia joilla tuo es tulppa ei ole kevareissa kestänyt. Miksi muutenkaan puhuisin mopotulpista kun niissä ne kestää. Tulppa on kuitenkin näitten vehkeiden tärkein osa, ilman sitä ei toimi mikään (ellet sitten mene ostamaan irtokipinöitä kaupasta) :lol:

miikkk kirjoitti:Muistaakseni 270 suutin paikallaan, ja laihalla käy, tuluppa valakiana ja söi jo yhen männän nuilla säätöillä. :)

Pelkällä pääsuuttimellahan ei tietenkään kaasaria säädetä. Katso nyt myös tyhjäkäyntisuutin ja suurennat molempia sen mukaan mitä toimii. Myös neulaa voi koittaa säätää
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 30.8.2012 19:40

Clutch kirjoitti:Kuvien perusteella sulla näyttös olevan ainakin giannelli kun vertasin kaverin kuviin.
Eli kyllä sulla Giannelli on joka suht lussu putki. Alavääntöne ja ei mitään repäsevää piikkiä.
Riippuu iha onko uus vai vanha Giannelli, vanha on iha semi yläkierrosputki deeteeseen :)
Ja itellä ainaki ei toimi kunnolla yläkiekoilla ES tulppa vaan jää rätisemään aika lailla, EG tulpalla ei niin pahasti itellä jotai mätää ku yläkierroksilla vähä jää rätisee ihan ku rajotin löytys :D
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 30.8.2012 21:19

Mulla kyllä vähän on semmonen haisu, että vika ois kotarin putkessa (jos sulla nyt se vielä on kiinni), sillä sitähän ei ole mitoitettu detsin kanssa käytettäväksi.
-pyrtsi
Pyörä:
Cpi Oliver -06
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
13.6.2010 0:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -pyrtsi » 30.8.2012 22:16

Kyselempä nyt kaverin puolesta, enkä jaksa alkaa selaamaan vanhoja viestejä. Eli mikä on se imukaulassa kiinnioleva muoviboxi?
Ja outo vika että joskus toimii ja kiertää kunnolla, mutta välillä ei päästä piikille millään ja pätkii niin helvetisti, säädöt kaverinmukaan tuntus olevan kohallaan sillonkun ei tee tuota pätkimistä, detsissä on ainakin tehari jonka merkkiä en nyt muista, ja ypvs toiminnassa.
miikkk
Pyörä:
Yamaha DT 125R -91, Yamaha YZ450F -07
Liittynyt:
25.7.2010 23:54
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut miikkk » 30.8.2012 22:45

Ei oo kotkan putki paikallaa, mutta lähinnä hain sitä suuttimen kokua, että kui paljo pitää lähtä isontaa? 280? 290?300?