Nojuu, ei se reikä mäntään ihan pienellä laihalla käymisellä tuu. Taino, ei kannata kokeilla missä se raja menee.. Mutta soittele vaikka NPM tai paikalliselle Aprillian maahantuojalles ja kysy sitä TT settiä, maksaa n.90e
JL- kirjoitti:Heitänpä tänne ku mietin et miten 2t pyörän kone/sähköt kärsii siitä jos menee rajottimelle/kiekat ihan tappiin asti? Näillähän ei ole tapana tollain kiljutella ku nelareita et rajottimelle paukutetaan. Nelareissahan ei venat tykkää mut miten kakstahdissa?
Baw33 kirjoitti:No siis ei sitä nyt tarvii hulluna hinkata. Silleen ettei pääse mistään hiekkaa tms. kulkeutuu koneen sisään. Senku vaan nesteet valutat pois (DT:ssä taitaa oli muistaakseni takaa katottuna oikeella puolella kykinkopan reunassa, vesipumpun 3 ruuvvia, niistä alinta löysään niin valuu kaikki nesteet pois), ja avaat. DT:ssä ei kannata irrottaa kantta ollenkaan, jossei vanhassa kannentiivisteessä oo vikaa tai et aio porauttaa/hoonauttaa. Eli vaan pytty irti.
YPVS puretaan silleen, et avaan takaa katottuna pytyn vasemmalta puolelta sen ypvs:ssän kannen, ja se kuusiokolo auki niin lähtee se vaijjeri tsydeemi. Sit toiselta puolelta se läppä irti, saattaa joutuu kampee talttapäällä tms. Sit se laippa on 2 osane, se on jommalta kummalta puolelta kuusiokololla ruuvvattu yhteen. Se vaan auki ja vedät ne osat ulos sieltä, omalle puolelle tietty.
Tosi simppeli, jossei meinaa muuten kasautua oikein niin tossa Hayanesin korjauoppaassa on hyvät neuvot.
777M kirjoitti:Kuuluuko ylemmän männän renkaan pyöriä siinä miten sattuu, koska mulla niin tekee vanhassa männässä? Se tappi onko joko painunu liian syvää tai sitte sitä ei oo ollenkaa. Alemmassa männän renkaassa se tappi on ihan hyvin siinä pinnassa.
Onko uudessa mäntäsarjassa ne männän renkaat paikallaa vai joutuuko ite laittaa?
Mistä kohtaa siitä pakoaukon laipasta pitäisi ottaa tavaraa pois porautuksen yhteydessä? Ainakin sillon kun pakoaukko on kokonaan auki niin sylinterin seinämän ja laipan välissä on noin ~1mm rautaa joten eihän se voi osua sinne. Vai voiko se sillon osua kun se on kiinni tai lähes kiinni?
Ja kun laittaa uuden neulalaakerin, niin pitääkö siihen laittaa laakeri rasvaa vai ihan 2-t öljyä?
Johani kirjoitti:777M kirjoitti:Kuuluuko ylemmän männän renkaan pyöriä siinä miten sattuu, koska mulla niin tekee vanhassa männässä? Se tappi onko joko painunu liian syvää tai sitte sitä ei oo ollenkaa. Alemmassa männän renkaassa se tappi on ihan hyvin siinä pinnassa.
Onko uudessa mäntäsarjassa ne männän renkaat paikallaa vai joutuuko ite laittaa?
Mistä kohtaa siitä pakoaukon laipasta pitäisi ottaa tavaraa pois porautuksen yhteydessä? Ainakin sillon kun pakoaukko on kokonaan auki niin sylinterin seinämän ja laipan välissä on noin ~1mm rautaa joten eihän se voi osua sinne. Vai voiko se sillon osua kun se on kiinni tai lähes kiinni?
Ja kun laittaa uuden neulalaakerin, niin pitääkö siihen laittaa laakeri rasvaa vai ihan 2-t öljyä?
Ei kuulu, Ei saa pyöriä, jos se pyörähtää niin että katkoskohta on esim pakoaukon puolella ja pullistuu sieltä niin todennäkösesti leipoo kiinni.
Joutuu ite laittamaan.
koko matkalta millä se liikuu siinä pakoaukonpuolella n.1cm matkalta männän puolelta.
voitelet männän, renkaat ja pytyn ihan 2t öljyllä ennen kiinnilaittoa.
777M kirjoitti:Johani kirjoitti:777M kirjoitti:Kuuluuko ylemmän männän renkaan pyöriä siinä miten sattuu, koska mulla niin tekee vanhassa männässä? Se tappi onko joko painunu liian syvää tai sitte sitä ei oo ollenkaa. Alemmassa männän renkaassa se tappi on ihan hyvin siinä pinnassa.
Onko uudessa mäntäsarjassa ne männän renkaat paikallaa vai joutuuko ite laittaa?
Mistä kohtaa siitä pakoaukon laipasta pitäisi ottaa tavaraa pois porautuksen yhteydessä? Ainakin sillon kun pakoaukko on kokonaan auki niin sylinterin seinämän ja laipan välissä on noin ~1mm rautaa joten eihän se voi osua sinne. Vai voiko se sillon osua kun se on kiinni tai lähes kiinni?
Ja kun laittaa uuden neulalaakerin, niin pitääkö siihen laittaa laakeri rasvaa vai ihan 2-t öljyä?
Ei kuulu, Ei saa pyöriä, jos se pyörähtää niin että katkoskohta on esim pakoaukon puolella ja pullistuu sieltä niin todennäkösesti leipoo kiinni.
Joutuu ite laittamaan.
koko matkalta millä se liikuu siinä pakoaukonpuolella n.1cm matkalta männän puolelta.
voitelet männän, renkaat ja pytyn ihan 2t öljyllä ennen kiinnilaittoa.
Siis tarkoitatko sitä kohtaa missä lukee 3BN ja 3BN, siitäkö pitää ottaa tavaraa pois?