Yamaha DT viritys/tekniikka

EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 31.8.2012 9:35

-pyrtsi kirjoitti:Kyselempä nyt kaverin puolesta, enkä jaksa alkaa selaamaan vanhoja viestejä. Eli mikä on se imukaulassa kiinnioleva muoviboxi?
Ja outo vika että joskus toimii ja kiertää kunnolla, mutta välillä ei päästä piikille millään ja pätkii niin helvetisti, säädöt kaverinmukaan tuntus olevan kohallaan sillonkun ei tee tuota pätkimistä, detsissä on ainakin tehari jonka merkkiä en nyt muista, ja ypvs toiminnassa.


Se muovipoksi on yamahan oma boostbottle, ilmeisesti tuo lisää kaasunvastaavuutta tms. miten se nyt Haynesissä selitettiin.. Ei siitä paljoa hyötyä ole, mutta ei kyllä varmasti mitään haittaakaan..

Vaihda tulppa!
Joonazzs
Pyörä:
Yamaha dt 125R, Suzuki rm 125
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
5.7.2012 0:17
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Joonazzs » 31.8.2012 14:01

pystyykö dt:ärrän pyttyä poraamaan vai onko se pinnoitettu?
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 31.8.2012 14:25

Pystyy poraamaan, ja paljon.
Mikamak
Pyörä:
KTM EXC 125 2006
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.4.2012 22:18
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mikamak » 31.8.2012 21:24

Terve! Iteltä löytyy tollanen Yamaha Dt 09- niin olen nyt vähän kahden välillä. Moricin poraus vai ohitus ledillä? Kumpi niistä on oikeesti parempi tapa? Vireinä on kuristamaton vakioputki , suutin vaihdettu ja 11/60 välit.
'' Tää on halpa ja vähän ajettu! ''
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 31.8.2012 21:59

Mikamak kirjoitti:Terve! Iteltä löytyy tollanen Yamaha Dt 09- niin olen nyt vähän kahden välillä. Moricin poraus vai ohitus ledillä? Kumpi niistä on oikeesti parempi tapa? Vireinä on kuristamaton vakioputki , suutin vaihdettu ja 11/60 välit.
Meneppä mopopuolelle kyselemään
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
Ras3
Pyörä:
Yamaha Dt 125x
Liittynyt:
29.7.2009 20:27
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ras3 » 1.9.2012 8:17

Pytty porattiin ja kansi oikaistiin niin onko mitään haittaa nyt kun kansi on madaltunut vähäsen? pyttyä ei ole korotettu.
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 1.9.2012 11:25

Ras3 kirjoitti:Pytty porattiin ja kansi oikaistiin niin onko mitään haittaa nyt kun kansi on madaltunut vähäsen? pyttyä ei ole korotettu.
Tuskin huomaat mitään eroa kun kansi on madaltunut ihan aavistuksen verran kun oikaistu, eli ei mitään haittaa :)
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 2.9.2012 16:11

Millä vaivalla -86 vuoden 125 YZ:tan kone kiinni -07 dt x:n runkoon? :)
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 2.9.2012 16:30

Samalla vaivalla kun mikä tahansa runkoon mahtuva kone.
Ja vuoden -86 tehoa varmaan samanverran kuin Detsissä niin missä profit? :D
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 2.9.2012 16:43

Joo, ei välttämättä kannata alkaa raiskaamaan ehjää runkoa, osta joku halpa vanha runko ja toteuta siihen itseäsi.
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 2.9.2012 16:44

Clutch kirjoitti:Samalla vaivalla kun mikä tahansa runkoon mahtuva kone.
Ja vuoden -86 tehoa varmaan samanverran kuin Detsissä niin missä profit? :D

34hv? :P
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 2.9.2012 17:00

Aika helkkarin hyvin olis -86 vuoden koneelta kun nykyään puskevat sen verran ulos.
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 2.9.2012 19:50

Clutch kirjoitti:Aika helkkarin hyvin olis -86 vuoden koneelta kun nykyään puskevat sen verran ulos.


Kyllähän tehas ilmotti jo 84- suzuki RM 125;sta tehoa 40hp koneelta(<-luonnollisesti).
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 2.9.2012 21:08

Sen tiedän että ysikytluvulla oli malleja jotka olivat "kireempiä" kuin nykyset mutta kasikytluvun jutuista en oo kuullu/lukenut :D
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 2.9.2012 22:27

Alusta, tehoalue ja kuski on ne kaikista suurimmat tekijät, tehot on vaan munanjatketta ;)