2T viritys ja tekniikka

Jorgeli
Liittynyt:
9.6.2009 16:54

ViestiKirjoittanut Jorgeli » 24.4.2010 16:18

No kysytään nyt uudestaan apua tuohon pyörään.
Eli vikana on siis täydellä kaasulla ajaessa alkaa pyörä tökkimään ajossa. Tökkimisellä meinaan siis, että meno hyytyy ja taas sekunniks toimii ja sitten taas hyytyy ja vauhti vähenee noin 10 km/h.
Ollaan isän kaa etsitty sitä vikaa pakoaukonsäätimestä, putkesta, kaasarista, ilmanputsarista, puolasta, tulpanhatusta ja -johdosta ja runkolaakereista, mutta silti vika ei häivy. Mitä vielä kannattas katsoa, kun ei enää oma järki osaa sanoa mitään? :| Vai ollaanko jätetty jotain huomiotta noissa edellä mainituissa paikoista?
Pyörä tällä hetkellä A1, ajettu kohta 28tkm.
Desmosedici
Pyörä:
Cagiva Mito, Motorhispania
Paikkakunta:
Mänttä
Liittynyt:
20.9.2008 22:21

ViestiKirjoittanut Desmosedici » 24.4.2010 20:18

J.K.S kirjoitti:No kysytään nyt uudestaan apua tuohon pyörään.
Eli vikana on siis täydellä kaasulla ajaessa alkaa pyörä tökkimään ajossa. Tökkimisellä meinaan siis, että meno hyytyy ja taas sekunniks toimii ja sitten taas hyytyy ja vauhti vähenee noin 10 km/h.
Ollaan isän kaa etsitty sitä vikaa pakoaukonsäätimestä, putkesta, kaasarista, ilmanputsarista, puolasta, tulpanhatusta ja -johdosta ja runkolaakereista, mutta silti vika ei häivy. Mitä vielä kannattas katsoa, kun ei enää oma järki osaa sanoa mitään? :| Vai ollaanko jätetty jotain huomiotta noissa edellä mainituissa paikoista?
Pyörä tällä hetkellä A1, ajettu kohta 28tkm.


Tekikö sulla tämmöistä?
http://www.youtube.com/watch?v=_mvBvOLTYso
Otin videon ihan huvinvuoksi viimekesänä ja laittelin kyselyä mikä voisi olla kun kaikki paikat oli koluttu läpi. Välillä teki tota perus booausta ja välillä pätki. Syy oli siinä että kaasarin pohjalle oli muodostunut esteripohjaisesta öljystä semmonen vahamainen linssi.
Kaikki on mopoja, kunnes tulee Desmosedici.
Jorgeli
Liittynyt:
9.6.2009 16:54

ViestiKirjoittanut Jorgeli » 24.4.2010 22:15

No mitä nyt videon perusteella sanoisin, että aika samanlaista, mut siis tekikö se sulla just ku täydellä kaasulla piikin pitäs repästä nii mitää ei tapahu ja pyörä vaan "röpeltää".. Sori ku puhun röpeltämisestä ja tökkimisestä mut olkoon ne nyt tässä tapauksessa synonyymeja keskenää :D
Desmosedici
Pyörä:
Cagiva Mito, Motorhispania
Paikkakunta:
Mänttä
Liittynyt:
20.9.2008 22:21

ViestiKirjoittanut Desmosedici » 24.4.2010 23:42

J.K.S kirjoitti:No mitä nyt videon perusteella sanoisin, että aika samanlaista, mut siis tekikö se sulla just ku täydellä kaasulla piikin pitäs repästä nii mitää ei tapahu ja pyörä vaan "röpeltää".. Sori ku puhun röpeltämisestä ja tökkimisestä mut olkoon ne nyt tässä tapauksessa synonyymeja keskenää :D


Yleensä se vaa pätkäs sen vedon sekunniks pariks ja jatku sitte. Pienillä kierroksilla pysty ajamaa mun mielestä ihan hyvin.
Kaikki on mopoja, kunnes tulee Desmosedici.
Jorgeli
Liittynyt:
9.6.2009 16:54

ViestiKirjoittanut Jorgeli » 25.4.2010 10:21

Ookei :s Eilen kyllä putsattii kaasari nii ei kyllä sattunu silmää et kohon pohjalla olis mitää ollu, vai miten sä huomasit sen?
777M
Pyörä:
Yamaha Dtx -07
Liittynyt:
1.4.2010 14:18

ViestiKirjoittanut 777M » 25.4.2010 10:23

Jos pytty pelkästään hoonataan, niin eihän sitä pakoaukon laippaa silloin tarvitse muotoilla mitenkään?
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 25.4.2010 12:32

Ei tartte. Tai voit sä vähän hiekka paprulla sutasta jos haluut. ;)
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 25.4.2010 16:13

J.K.S kirjoitti:No mitä nyt videon perusteella sanoisin, että aika samanlaista, mut siis tekikö se sulla just ku täydellä kaasulla piikin pitäs repästä nii mitää ei tapahu ja pyörä vaan "röpeltää".. Sori ku puhun röpeltämisestä ja tökkimisestä mut olkoon ne nyt tässä tapauksessa synonyymeja keskenää :D

Ootko sä säätäny kaasarin? Yleensä pikkasen liian iso pääsuutin aiheuttaa pätkimistä täyskaasulla.
Desmosedici
Pyörä:
Cagiva Mito, Motorhispania
Paikkakunta:
Mänttä
Liittynyt:
20.9.2008 22:21

ViestiKirjoittanut Desmosedici » 25.4.2010 18:02

J.K.S kirjoitti:Ookei :s Eilen kyllä putsattii kaasari nii ei kyllä sattunu silmää et kohon pohjalla olis mitää ollu, vai miten sä huomasit sen?


Semmosella tikulla ronklasin sieltä jotain roskaa pois nii huomasin et siellon jotai pazkaa. Ei sitä oikee meinannu huomata kun nopeesti katto, mutta veikkaan että kaasarin säädöt vituillaa. Onko pakoaukonsäädin millon viimeks puhistettu? Meinaa 5000km väleinhän sitä pitäs puhistella ja jos oot lisänny tankkiin öljyä vielä niin sit vielä useemmi.
Kaikki on mopoja, kunnes tulee Desmosedici.
Jorgeli
Liittynyt:
9.6.2009 16:54

ViestiKirjoittanut Jorgeli » 25.4.2010 19:53

Desmosedici kirjoitti:Semmosella tikulla ronklasin sieltä jotain roskaa pois nii huomasin et siellon jotai pazkaa. Ei sitä oikee meinannu huomata kun nopeesti katto, mutta veikkaan että kaasarin säädöt vituillaa. Onko pakoaukonsäädin millon viimeks puhistettu? Meinaa 5000km väleinhän sitä pitäs puhistella ja jos oot lisänny tankkiin öljyä vielä niin sit vielä useemmi.

Säädin putsattii eilen ihan kokonaa bensassa uitettiin ja tänää vielä lukittiin auki-asentoon mut ei ollu vaikutusta muutoin ku äänissä..
CylinderHead kirjoitti:Ootko sä säätäny kaasarin? Yleensä pikkasen liian iso pääsuutin aiheuttaa pätkimistä täyskaasulla.

pääsuutinta ollaan käytetty 210-260 asti ja samanmoista tökkimistä koko ajan... Meinaa varmaan sit olla joku sähkövika
mopomasa
Pyörä:
Honda cr 250, suzuki pv, Honda cbr 125
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
28.11.2008 15:46

ViestiKirjoittanut mopomasa » 26.4.2010 9:03

oisko rs:ssään mitään tehokkaampaa pyttyä markkinoilla kun tuo 154cc polini. ja kuinka paljon rs:ssän kytkin kestää viritystä tavoite 45hp? :s
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 26.4.2010 13:28

Pyttyä ei taida löytyä, kytkimeen löytyy ainakin 15% jäykempiä jousia. Kytkin kestää sen minkä kestää, vaikee sanoo kun näitä ei oo oikeen kukaan enempää kutitellu.. :)
_azze_
Pyörä:
Derbi ja solifer sm 80
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2008 17:25

ViestiKirjoittanut _azze_ » 26.4.2010 14:28

Mikä ihme tos hussessa on ku täydelkaasul ei ota kierroksii sitku on ollu pari sekunttii niin sit tulee hullul paineella ja LIEKKI :s . Ja sit putki kuumenee muutenki älyttömän paljo alkukäyrä hehku punasen ku olin käyttäny 5 min.
Moottoripyöräilyä koskevat lait: ”Kaikki kiva on kiellettyä.”
Jorgeli
Liittynyt:
9.6.2009 16:54

ViestiKirjoittanut Jorgeli » 26.4.2010 17:16

OT vähän, mut iskä vei tänään kaasuttimen purettavaks eräälle Putkosen Tompalle, joka on asiantuntija näissä 2t vehkeissä, saa nähdä löytyykö roskia :roll:

No nytpä tulikin soittoa isältä, että se kaasari oli pistetty ihan osiin ja putsattu ja oli kuulemma bensanletkun suodattimessa ollu roskia ja seosruuvin O-rengas ja se toinen messinkirengas oli laitettu jousen alle sinne putkeen, vaikka pitäs jousen päällä olla. Sit hän oli kokeillut uudestaan ajaa nii sama vika oli edelleen tallella...

Kaasari oli vakiosäädöissä ja vakio putki ja tötsä paikallaan.
Viimeksi muokannut Jorgeli päivämäärä 26.4.2010 19:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 26.4.2010 18:06

mopomasa kirjoitti:oisko rs:ssään mitään tehokkaampaa pyttyä markkinoilla kun tuo 154cc polini. ja kuinka paljon rs:ssän kytkin kestää viritystä tavoite 45hp? :s


Jos meinaat ihan oikeasti olla sitä mieltä että sieltä tarvitaan se 45hp, niin virityspajojen puoleen kannattaa kääntyä. Hinnat on suolaisia (luokkaa 1000-2000e), mutta sellaisen päivähoidon jälkeen tuskin on ongelmia kavereiden kotareiden suhteen. Jos kiinnostaa edelleen, niin nöyrää yksityisviestiä menemään käyttäjälle Sarvi-Perkele tai sitten voisit kysellä jostain crossipuolelta virivelhoja. Eikait tässä muuta :)

E: Annat virityspajalle tukun rahaa niin sieltä lähtee vaikka 60hp. :roll:
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012