Etuhaarukka

w00tz
Liittynyt:
23.3.2008 15:25

ViestiKirjoittanut w00tz » 21.5.2009 21:26

Tota noi, ei kellää ois myytävänä tunturi taikerin sitä etupumppuu missä ei oo paikkaa jarrusatulalle?? Kävin äske laittaa öljyy pumppuihi ja huomasin että se ol rikki poikki puhki.
asd
r1der
Pyörä:
93 Temmi
Paikkakunta:
Vsa
Liittynyt:
9.6.2008 21:42

ViestiKirjoittanut r1der » 29.5.2009 14:31

Oon purkanu ton temmin keulan ja soitin eile sit purolle et paljo pitää laittaa öljyy ni se kerto vaa öljynpinnan korkeuden eikä muuta..eli paljo sinne suunnillee menee?
Krukoda
Pyörä:
Pilvi
Paikkakunta:
Renko
Liittynyt:
19.5.2008 16:53

ViestiKirjoittanut Krukoda » 23.1.2010 19:47

Okei en tiiä mut tänne tää juttu sopii parhaiten.

Eli nyt pitäis hakata tohon hyosungiin usid keula Räsästä 98vm.
Ongelma on keulan ala laakerissa koska räsän on pienempi,ja hyosungin
se on isompaa mallia.Eli pitäisi saada hyosungista irti tämä alempi ohjauslaakeri
ja pistää se räsän keulaan.

Ensinnäkin en tiedä millä saa irti,ja toiseksi se akseli siinä
on hyosungin keulassa isompi laakerin kohalta,joten jos otan hyosungin laakerin siihen
se ei ole tiivis. mikä ratkaisu?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Regnbogi
jone_P
Pyörä:
LC4
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
6.9.2005 17:51

ViestiKirjoittanut jone_P » 19.3.2010 12:25

Laakeria ei voi ottaa vanhasta keulasta, koska ei varmasti lähde siitä ehjänä. Otat niistä laakereista mitat ja kävelet lähimpään laakeriliikkeeseen. Tai vaihtoehtoisesti otat molemmat T-palat mukaan kauppaan.

Sitten rälläköit varovasti laakerin irti uudesta T-palasta ja laitat osan pakastimeen. Ennen asennusta otat valmiiksi esiin jonkun holkin, sitten lämmität hiukan uutta laakeria kuumailmapuhaltimella ja varovasti paukutat laakerin kiinni holkin avulla.
jerbona
Pyörä:
0.6L
Paikkakunta:
Nurmijärvi City
Liittynyt:
2.11.2008 20:14

ViestiKirjoittanut jerbona » 30.3.2010 13:44

Onko niin ettei etupumppua tarvi ottaa pois sieltä etuhaarukan sisältä pois, jos haluu vaihtaa öljyt ja tiivisteet? Lähteekö se päällimmäinen suoja(pumpun ja sen haarukan välinen) ihan jollai puukolla tai ruuvimeisselillä? (Se on siis sellanen vanhanmallinen keula). Nyt se keula on irti rungosta, vielä kiinni ala t-palassa...Pitäis siis tiivisteet ja öljyt vaihtaa.. Neuvoa miten paljon ja mitä öljyä laitan sinne?(Yamaha TZR)
jerbona
Pyörä:
0.6L
Paikkakunta:
Nurmijärvi City
Liittynyt:
2.11.2008 20:14

ViestiKirjoittanut jerbona » 30.3.2010 16:29

jerbona kirjoitti:Onko niin ettei etupumppua tarvi ottaa pois sieltä etuhaarukan sisältä pois, jos haluu vaihtaa öljyt ja tiivisteet? Lähteekö se päällimmäinen suoja(pumpun ja sen haarukan välinen) ihan jollai puukolla tai ruuvimeisselillä? (Se on siis sellanen vanhanmallinen keula). Nyt se keula on irti rungosta, vielä kiinni ala t-palassa...Pitäis siis tiivisteet ja öljyt vaihtaa.. Neuvoa miten paljon ja mitä öljyä laitan sinne?(Yamaha TZR)

Otin ne putket pois ala t-palasta. Miten otan sen tiivisteen pois ku oon ottanu öljyt ja pölysuojan pois?Onko sillä kuuskolo ruuvilla joku iso virka(putken alapäässä)?
mikkkis-
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
5.4.2006 16:48

ViestiKirjoittanut mikkkis- » 1.4.2010 21:08

Lähteekö alemmasta t-palasta mitenkään irti se "putki" joka menee emäputken läpi ja johon tulee ylempi t-pala kiinni?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 1.4.2010 21:13

jerbona kirjoitti:..Onko sillä kuuskolo ruuvilla joku iso virka(putken alapäässä)?

On. Siitä irtoaa vaimenninkara ja ilman karan irtiottoa ei pumppujen ala ja yläpäitä saa erilleen. Videon ensimmäinen näkyvä osa on vaimenninkara: http://www.youtube.com/watch?v=i3Z1zDcd0dA
Tässä olisi vähän luettavaakin http://www.mediafire.com/?z7t1fzituba
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
_zheigginen_
Pyörä:
Honda CRM 125R -93 ja Solifer SM -75
Paikkakunta:
Kaustinen
Liittynyt:
11.12.2007 19:28

ViestiKirjoittanut _zheigginen_ » 12.4.2010 19:35

Millä sen stefojen lukkoprikan saisi helpoiten ja väkivaltaa käyttämättä pois? Täytyykö vain vääntää?

E: ongelma ratkaistu.. mutta uusiongelma, onko siinä jokin "peltirinkula" jonka päälle stefa tulee vai onko se osa stefaa, semmosta menin runtelemaan, stefa vielä paikallaan..

E2: Tämäkin ongelma ratkaistu, oli osa stefaa niin eipä tullut mitään vaurioita.
jaska45
Pyörä:
Honda NSR -03, Virago 250 tämän kesän käytössä
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
23.4.2006 15:43

ViestiKirjoittanut jaska45 » 24.4.2010 15:54

Käykös nämä 2003 nsrään?
http://www.mc-scatter.com/etuhaarukan-stefat-p-1419.html
Visor
Pyörä:
Husaberg,Norton
Paikkakunta:
Kemiö
Liittynyt:
31.1.2004 20:10
aprilia rs

ViestiKirjoittanut Visor » 2.5.2010 10:11

Tuli hieman ihmettelyä vaihtaessani etupään stefoja vm-98 aprilia rs;ään, kun purin etuputkia niin oikean puoleisessa etuputkessa(jarrupuoli) ei ollut mitään tietoa jousesta?
Kun taas vasemmassa putkessa on näyttäisi olevan paljon enemmän tavaraa sisällä, ja toimii ihan kuin normaali etupumppu työntäen vaimennintangon ylöspäin.
Kun taas jarrupuolen pumppu imaisee tangon pohjaan..
Onkohan tämä jarrupuolen pumppu kasattu totaalisen väärin edellisen omistajan toimesta, vai puuttuuko sieltä rutkasti osia?
Räjäytyskuvia kun katselee niin ei näy pumppujen sisuskaluja, jousia jne.

Eli, onko kellään kuvia tai tietoa mitä kummassakin pumpussa pitäisi olla sisällä?
Kiitoksia vastauksista etukäteen
Visor
Pyörä:
Husaberg,Norton
Paikkakunta:
Kemiö
Liittynyt:
31.1.2004 20:10

ViestiKirjoittanut Visor » 8.5.2010 9:39

Visor kirjoitti:Tuli hieman ihmettelyä vaihtaessani etupään stefoja vm-98 aprilia rs;ään, kun purin etuputkia niin oikean puoleisessa etuputkessa(jarrupuoli) ei ollut mitään tietoa jousesta?
Kun taas vasemmassa putkessa on näyttäisi olevan paljon enemmän tavaraa sisällä, ja toimii ihan kuin normaali etupumppu työntäen vaimennintangon ylöspäin.
Kun taas jarrupuolen pumppu imaisee tangon pohjaan..
Onkohan tämä jarrupuolen pumppu kasattu totaalisen väärin edellisen omistajan toimesta, vai puuttuuko sieltä rutkasti osia?
Räjäytyskuvia kun katselee niin ei näy pumppujen sisuskaluja, jousia jne.

Eli, onko kellään kuvia tai tietoa mitä kummassakin pumpussa pitäisi olla sisällä?
Kiitoksia vastauksista etukäteen





Kai täällä nyt joku on rs;än etupumppujen kanssa touhunut, joka voisi kertoa mitä niissä kuuluu olla sisällä`??
HeGee`
Pyörä:
Aprilia RS -05, Yamaha Neos -04
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
13.9.2008 16:37

ViestiKirjoittanut HeGee` » 8.5.2010 12:00

ei kyl oo tullu touhuttuu niiden kans mut eikö niil oo eri tehtävät. toinen pumppu joustaa ja toinen palauttaa
M: Aprilia RS -05 http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 5/id14797/

I'm An Orange, That's A Key, There's An Emo Clown On TV.
_porkkana_
Pyörä:
Aprilia Rs
Liittynyt:
19.11.2008 17:56

ViestiKirjoittanut _porkkana_ » 8.5.2010 22:55

Pitäs omaan -99 Rs:n vaihtaa keulanstefat ja öljyt, joten osaisko joku sanoo paljonko sinne pumppuihin oikeen menee öljyy ja onko niissä mitää kasaus tai purkuvaiheessa huomioitavaa?
huide_
Liittynyt:
27.4.2007 14:12

ViestiKirjoittanut huide_ » 12.6.2010 4:54

hei voiko joku osaava henkilö kertoo miten perkeleessä saan usd-keulaan stefat vaihdettua, ne etupumput otin poies t-paloista, päälliskorkit oon ottanu irti mut mite saan sen kromisen liukuputken siintä ulommaisesta putkesta irti jotta voisin ottaa vanhan stefat hitoille ja uutta tilalle.. ei tosta räjäytyskuvastakaa tahtonu apuja olla.. PS. KIIRE! ja mopohan on siis APRILIA RX vm. 2001. AaPuuvA=)