edit: sekä alapään että yläpään tiiviste vuotaa, voiko johtua venyneistä kannen pulteista, kone avattu vain kerran.
itsellä on 180CC TOP PERFOMANCE. kansi pahvi menny toistamiseen.. käykö siihen athenan tiivisteet,ku en löydä top performancen omia?jalkapyörä kirjoitti:Roooopez97, Automotivespartsshop myy sinulle alakertaan osia, sieltä saat kiertokangen laakereineen erikseen vajaaseen sataseen ja vaihtotyö tehdään koneistamolla joka on noin vajaan satasen homma, itsellä maksoi 60e hiomo kantasella jyväskylässä. suomestahan pelkkiä kankia ei saa ainakaan yamahan jälleenmyyjiltä, myyvät vain kokonaisia kampura settejä joka maksaa muistaakseni vajaa 500e. Runkolaakereita kannattaa ihan laakeri kaupasta ostaa, itse ostin etrasta skf merkkiset laakerit lähestulkoon koko koneeseen vesivahingon jälkeen (öljyt ja vedet sekaisin). Nokkaketjun puoleisen runkolaakerin vaihto on vaikeampi homma, joka kannattaa teetättää kiertokangen vaihdonaikana samalla koska nokkaketjun alempiratas on laakerin tiellä ja se on TODELLA tiukassa. Rikkoivat hiomo kantasella ensimmäisellä yrityksellä sen rattaan vahingossa kun ei meinannut irrota. Onneksi löytyi halvalla kampiakseli jossa oli veivi mutkalla josta sain rattaan. ratastakaan ei saa erikseen suomesta jälleen myyjiltä. automotivespartsshop myy sitäkin, jos vain haluat indonesiasta asti tilata. kannenpultit kannattaa vaihtaa aina kun ne irroittaa. http://www.motot.net/galleria/kuva153688/ linkin takana kuva venyneistä kannenpulteista. Olen itsekkin kyllä samoilla pulteilla kasannut pari kertaa uudestaan mutta enää en vaihtaisi, kansipulttien takia kansivuoti ja kokomoottori väljänä. venyneet pultit eivät kiristä kantta tiukkaan.
Virittämisestä sen verran että 15tkm ei ole vielä mitään jos moottoriisi on edes joskus vaihdettu öljyt, sylinteri setti vaan kiinni ja kytkintä parantelemaan, vakio ei tuu pitämään kauaan. Itsellä vähän yli 20tkm ajettuna alkoi luistamaan välittömästi 182.6cc malossin sylinterillä. Tilasin ebc kytkinlevyt ja jouset jotka pitivät siihen asti että tilasin paljon muuta viritys osaa, jonka jälkeen tilasin automotivespartsshopista 6 jousisen kytkimen jolla taatusti pitää rajummillakin viritys osilla!
Athena on hyvä valinta, jos meinaa big bore kittiä. Malossilla ollut kannentiiviste ongelmia mutta jos haluaa välttämättä malossin, sinne sopii myös athenan kannentiiviste! Malossin etu on että heillä on parempi elektronisen ruiskun ohjausyksikkö. Enemmän valmiita karttoja eri osille, joihin on vielä hienosäätö mahdollisuus.