2T viritys ja tekniikka

Apikka125
Liittynyt:
26.4.2010 10:28
Aprilia RS 125

ViestiKirjoittanut Apikka125 » 26.4.2010 18:11

Tietäiskö kukaan sanoa että onko tollaseessa aprilia rs 125 vuoden 2007 niin mitään rajotinta jonka vois ottaa pois? ja missä se mahtais olla? tai onko jotain helppoja virityksiä kun nyt ei ihan ole rahaa mihinkään tehariin.???? :) VASTAUKSII!!
mopomasa
Pyörä:
Honda cr 250, suzuki pv, Honda cbr 125
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
28.11.2008 15:46

ViestiKirjoittanut mopomasa » 26.4.2010 22:20

Betaversio kirjoitti:
mopomasa kirjoitti:oisko rs:ssään mitään tehokkaampaa pyttyä markkinoilla kun tuo 154cc polini. ja kuinka paljon rs:ssän kytkin kestää viritystä tavoite 45hp? :s


Jos meinaat ihan oikeasti olla sitä mieltä että sieltä tarvitaan se 45hp, niin virityspajojen puoleen kannattaa kääntyä. Hinnat on suolaisia (luokkaa 1000-2000e), mutta sellaisen päivähoidon jälkeen tuskin on ongelmia kavereiden kotareiden suhteen. Jos kiinnostaa edelleen, niin nöyrää yksityisviestiä menemään käyttäjälle Sarvi-Perkele tai sitten voisit kysellä jostain crossipuolelta virivelhoja. Eikait tässä muuta :)

E: Annat virityspajalle tukun rahaa niin sieltä lähtee vaikka 60hp. :roll:


joo kyllä tuo viilaus ihan iteltä onnistuu. mutta kun mopihin löytyy jo jotain pata negraa mistä luvataan 25hp --> niin ajattelin jos ois jotain parempaa kun tuo polini
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 26.4.2010 22:38

Masa, siitäsitten vain. Mutta tuskin sieltä huuhteluja viilaamatta 45hp:ta lähde. :roll:
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 26.4.2010 22:59

Jos lähtökohta on tuo niin kannattaa olla tyytyväinen mikäli tehohäviö virityksen jälkeen on alle 25 %. :D Mutta lähetään nyt vaikka siitä liikkeelle, että se 154cc polini ei todellakaan ole mikään tehopytty. Seuraavaksi kannattaa ottaa huomioon, että nämä ei ole mitään peeveitä joista saa random viilaamisella puolet lisää tehoa.
mopomasa
Pyörä:
Honda cr 250, suzuki pv, Honda cbr 125
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
28.11.2008 15:46

ViestiKirjoittanut mopomasa » 27.4.2010 16:30

ajattelinpahan vain jos tuolta saksan markkinoilta ois löytyny jo lähelle tuota 45hp. koska luulis jotenki että 150-160cc pytystä saa helposti jos repivät crosseista 40-45hp helposti ja 125cc. ja en ole ekaa kertaa itekkään sohimassa sillä viilalla minäkään ;)
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 27.4.2010 16:58

mopomasa kirjoitti:ajattelinpahan vain jos tuolta saksan markkinoilta ois löytyny jo lähelle tuota 45hp. koska luulis jotenki että 150-160cc pytystä saa helposti jos repivät crosseista 40-45hp helposti ja 125cc. ja en ole ekaa kertaa itekkään sohimassa sillä viilalla minäkään ;)

Jos osaat virittää koneita crossipyörien tasolle ts. oikeasti käytettävissä olevan lisäpotkun hankkiminen onnistuu vaikkapa siitä 250cc CR:stä, niin kait sä sitte saat myös sen 45hp kutiteltua kevarinkoneesta. MUTTA jos se viilauskokemus on PV:n pytyn viilaaminen 100kmh tasolle, niin se ei ihan riitä. Jos 75cc plusu kulkee 100kmh, siinä on tehoa suunnilleen 10hp. 150cc:stä samoilla litratehoilla se meinaisi kahtakymmentä heppaa. Eli satkun mopo onkin melko hightechiä! 45hp 150cc:stä onkin suunnilleen sama kuin 22,5hp 75cc:stä, ja sekin riittää jo 125kmh+ vauhteihin.

Eli siitä vain viilailemaan, seuraavaksi odottelemme dynolappuja! :)
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Tokmak
Pyörä:
EX-KTM sxc 625, EX-aprilia sx 125, EX-peugeot xps 50cc
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
3.12.2007 21:33

ViestiKirjoittanut Tokmak » 3.5.2010 22:35

Hommaa saksasta 250cc räsän kone ja nakkaat sen kiinni nii se +60hp ois alla ;)
Stilly
Pyörä:
Honda NSR 125 -03
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
19.1.2010 16:53

ViestiKirjoittanut Stilly » 4.5.2010 21:29

Osaisiko joku sanoa paljonko Honda NSR kulkee vakiona ja miten kiihtyy 0-100?
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 7.5.2010 1:09

Nyt vähän jelppiä ton pyörän säätöjen kanssa.. Ylhäällä käy OK, ja alhaalla laihalla.. Kylmänä Booaa ihan pimeesti, mut se nyt on jokseenkin normaalia. Mut lämpimänä ei oikeestaan paljoo, mut ajossa esim. huomaa, että ku vetää kytkimen pohjaan ku alkaa jarruttelee niin laskee kiekat johki 1600-2000rpm, ja parin sekunnin päästä vasta ihan joutokäynnille. Eli kevyesti jää leijjumaan. Mut sit taas vapallaa ku kierrättää niin ei jää leijjumaan ollenkaan, laskee heti joutokäynnille (n.1000rpm). Ja jos ykkösellä tyhjäkäynniltä survasee kaasun pohjaa, niin BOBOBOBOBOBOBOBOOOO ja sit alkaa vetää. Mut esim. Kolmosella alakiekoilta ku laittaa kaasun pohjaa, niiin ei booaa yhtään.

Jotenki tuntuu kauheen hankalalta toi säätämine.. 130 suutin röpöttää aika paljon, ja 125 kiertää hyvin, mut ehkä saattaa käydä vähän laihalla.. 135 suuttimella röpöttää ihan törkeesti, mut alhalla käy silti laihalla. Tyhjis suutin on vaihettu "TT" suuttimeks, eli 70. Pitäsköhän se tyhjis suuttimen alla oleva ("emulsio" vai mikä suutin??) vaihtaa myös isommaks, vai kokeilla vaan isompaa TK? Noita TK suuttimia ei saa oikeen mistään. TPM:mmällä on vissiin emulsio suuttimia.. Neulahan ei ihan alas vaikuta, eikä sen nostaminen oo oikeen auttanu. Viel ois yks pykälä varaa nostaa, kai sitä vois viel koittaa. Voisko tossa olla joku pieni imuvuoto tms? Imukaulassa ei ainakaa pitäs olla mitään häikkää, se on tarkistettu moneen kertaan. Ja virit nyt on Tyhjä vakioputki, rave, ja imutötsä veke. :s
Elmozzor
Liittynyt:
30.5.2008 11:41
2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Elmozzor » 9.5.2010 10:46

Mikähän voisi olla pielessä, kun kone tuli konerempasta, tehot hävinny totaalisesti. Pyörä on kauheen laiska. 7 tonnissa ottaa tehopiikin joka kestää vaan 9000 kierokseen asti. Kun ennen tehopiikkialue oli 6500-12000. Ja kierrokset ei nouse 9 tuhannesta enää ylöspäin ajossa. Motarilla sain vauhtia hikeet 110, kuin ennen oli 160. Pyörähähän on NSR 125. Mikähän voisi olla pielessä?
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 9.5.2010 17:42

Ensimmäisenä tulee mieleen että pakoaukon säädin ei toimi. Eli laippa ei aukee, vaan jää kuristamaan. Sen toiminta kannattaa tsekata. ;)
Elmozzor
Liittynyt:
30.5.2008 11:41

ViestiKirjoittanut Elmozzor » 10.5.2010 23:45

Pitänee huomenna kattoa, liikkeessä vaihettii pakoaukonsäätien vaijeritkin. Mut pitää kattoo toimiiko se.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 11.5.2010 3:59

Elmozzor kirjoitti:Pitänee huomenna kattoa, liikkeessä vaihettii pakoaukonsäätien vaijeritkin. Mut pitää kattoo toimiiko se.


eivät oo osanneet säätää todnäkösesti tai sössineet jotenki sen homman :D
Tonpsa
Pyörä:
Aprilia
Paikkakunta:
Hkyrö
Liittynyt:
25.5.2007 23:00

ViestiKirjoittanut Tonpsa » 11.5.2010 18:22

mopomasa kirjoitti:ajattelinpahan vain jos tuolta saksan markkinoilta ois löytyny jo lähelle tuota 45hp. koska luulis jotenki että 150-160cc pytystä saa helposti jos repivät crosseista 40-45hp helposti ja 125cc. ja en ole ekaa kertaa itekkään sohimassa sillä viilalla minäkään ;)


Räsään on OLLUT myynnissä 145cc pyttyä joka kiekuu korkeelta ja kovaa. Brittiläisen firman ite tekemiä vakiopytyistä. Vielä ku muistais puljun nimen, no kuitenki se missä on paljon osaa räsään. Niitä sylinterejä ei ole tosin enään myynnissä. Käytettyjä etsimään.
Veitsi
Pyörä:
Aprilia Red Rose 'Orange Edition' & Skyteam Monkey
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
16.7.2008 20:05

ViestiKirjoittanut Veitsi » 13.5.2010 17:57

Tonpsa kirjoitti:Räsään on OLLUT myynnissä 145cc pyttyä joka kiekuu korkeelta ja kovaa. Brittiläisen firman ite tekemiä vakiopytyistä. Vielä ku muistais puljun nimen, no kuitenki se missä on paljon osaa räsään. Niitä sylinterejä ei ole tosin enään myynnissä. Käytettyjä etsimään.


PJME.