2T viritys ja tekniikka

Hupsu
Pyörä:
GasGas 200 ec
Liittynyt:
14.8.2006 9:21

ViestiKirjoittanut Hupsu » 18.5.2010 17:21

mitä eroo laatta ja pyöree luistimisella kaasarilla on? kumpi parempi?
4 tahti on voimaa, 2 tahti on ylivoimaa !
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 18.5.2010 17:51

Tocardo kirjoitti:mitä eroo laatta ja pyöree luistimisella kaasarilla on? kumpi parempi?



Litteäluistinen on parempi, liittyy kai jotenkin seoksen virtaavuuteen tms.
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 18.5.2010 17:52

Veitsi kirjoitti:
Tonpsa kirjoitti:Räsään on OLLUT myynnissä 145cc pyttyä joka kiekuu korkeelta ja kovaa. Brittiläisen firman ite tekemiä vakiopytyistä. Vielä ku muistais puljun nimen, no kuitenki se missä on paljon osaa räsään. Niitä sylinterejä ei ole tosin enään myynnissä. Käytettyjä etsimään.


PJME.



PJME myi tosiaan tota niiden tekemää big bore kittiä jossa oli tarkalleen 144cc.
Mäntiä myyvät vielä siihen, mutta eivät tee/myy enää sitä varsinaista sylkkää...
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 18.5.2010 22:46

Ansta kirjoitti:
Tocardo kirjoitti:mitä eroo laatta ja pyöree luistimisella kaasarilla on? kumpi parempi?



Litteäluistinen on parempi, liittyy kai jotenkin seoksen virtaavuuteen tms.


litteällä paremmat ala/keskiväännöt, vastaa paremmin kaasuun. seos virtaa pyörteettömämmin luistin reunoilta, tmv muistan lukeneeni.
Viimeksi muokannut Johani päivämäärä 27.5.2010 1:48, muokattu yhteensä 2 kertaa
*random*
Pyörä:
Suzuki DR 600s , Honda xr125l
Liittynyt:
25.8.2009 21:24

ViestiKirjoittanut *random* » 23.5.2010 0:16

Kertokaas mikä on kun löin honda ns125 vm 88 kiinni malossin 162cc ja kannatkin muokkasin ja naputtaa alle 3 tonnin kiekoilla aika selkesti. Alakertaan tein koko remontin samalla ja sielä kaikki kunnossa.
Ei se ajoo haittaa, mutta kuulostaa korvaan vähän ikävältä niin aattelin et jos joku on sit hajoomassa nii halvempi varmana korjata ennekö kokonaan hajoo.
Rusakko69
Liittynyt:
2.8.2009 23:30

ViestiKirjoittanut Rusakko69 » 26.5.2010 21:40

Kellää tietoo meneekö kawa kdx:sää kx kone suunnillee kiinnikkeille?
haddaway
Liittynyt:
22.4.2009 17:43
RS

ViestiKirjoittanut haddaway » 28.5.2010 13:05

Morjes! olisin ostamassa tommosta aprilia rs 125 kemmua vm joku 04-05. Kysymys liittyy koneeseen eli kuinka pienet huoltovälit tommosessa koneessa on suurinpiirtein? Kiva jos joku tietäis
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 28.5.2010 13:47

Mäntää 10-15tkm välein, ajosta riippuen. Alakertaa 25-35tkm, jossei aikasemmin laukee. Öljyjä 1-5tkm välein. Tulpan voi vaihtaa vaikka 5tkm välein, kun näissä kyykyissä on hankalampi vaihtaa tienpäällä. ;)
Husukki
Pyörä:
Husqvarna sm 125 -06
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
7.2.2009 0:37

ViestiKirjoittanut Husukki » 3.6.2010 22:43

Pyöränä husse 06 rinon tehoputkella ja 32mm mikuni vm. Mistä pitäis lähtee säätämään ku täyskaasulla ajettaessa kytkin pohjaan ja rupee himmailemaan niin pyörä ei vastaa kaasuun vaan sammuu. Menee ilmeisesti tukkoon. Pääsuutin 270, sokka keskimmäises, seosruuvi 1,5 kiekkaa ja tk-suuttimen unohdin kattoa.
Rino exhausts & sprockets 14-46
haddaway
Liittynyt:
22.4.2009 17:43

ViestiKirjoittanut haddaway » 4.6.2010 14:28

Baw33 kirjoitti:Mäntää 10-15tkm välein, ajosta riippuen. Alakertaa 25-35tkm, jossei aikasemmin laukee. Öljyjä 1-5tkm välein. Tulpan voi vaihtaa vaikka 5tkm välein, kun näissä kyykyissä on hankalampi vaihtaa tienpäällä. ;)



kiitti!
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53

ViestiKirjoittanut Höspö » 4.6.2010 21:34

Onkos kenelläkään kokemusta läppien itse tekemisestä tommosesta hiilarilevystä että ootteko laittaneet saman paksusen hiilariläpän vanhan lasikuituläpän tilalle, vai ohuemman hiilariläpän?

Periaatteessa hiilikuitu on jäykempää saman paksuisena eli pitäis laittaa ohuempi läppä joka on samalla nopeampi, kevyempi ja herkempi liikkumaan, mutta onko tolla käytännössä väliä :roll:
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 5.6.2010 2:09

Höspö kirjoitti:Onkos kenelläkään kokemusta läppien itse tekemisestä tommosesta hiilarilevystä että ootteko laittaneet saman paksusen hiilariläpän vanhan lasikuituläpän tilalle, vai ohuemman hiilariläpän?

Periaatteessa hiilikuitu on jäykempää saman paksuisena eli pitäis laittaa ohuempi läppä joka on samalla nopeampi, kevyempi ja herkempi liikkumaan, mutta onko tolla käytännössä väliä :roll:


Itellä 0.5mm hiilikuituläpät ite leikeltynä, ilman rajoitinläppiä, ei tarvi ku senverran jäykkää tavaraa. jäykemmät ei taivu nii herkästi pienellä virtausnopeudella mutta sulkeutuu paljon nopeampaa joten ohuempi = parempi alavääntö, paksumpi = kestää paremmin korkeita kierroksia läpättämättä.
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53

ViestiKirjoittanut Höspö » 5.6.2010 4:32

Kiitoksia vastauksesta :)

Mietin juuri sen takia kun hiilikuitu on periaatteessa kaikinpuolin parempaa kuin lasikuitu, samalla tavalla kuin lasikuitu on peltiläppiä parempi.

Jos lasikuituläpillä saadaan alavääntöä+huippukierroksille nopeampi toiminta keveyden takia vrt. peltiläpät voisi jäykkyydeltään vastaavilla hiilariläpillä kaiken järjen mukaan saada alavääntöä ja tarkkuutta korkeille kierroksille vielä enemmän? :roll:
shämyli
Paikkakunta:
Pyhtää
Liittynyt:
10.10.2009 23:32

ViestiKirjoittanut shämyli » 9.6.2010 18:00

Osaako kukaan sanoa miks dt nakuttaa, ääni alkanut sen jälkeen ku laitettu athenan 125cc pytty koska vanha leikkasi kiinni toimii kunolla mutta ei oikeen uskalla kunolla ajaa ton äänen takia.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 9.6.2010 21:23

shämyli kirjoitti:Osaako kukaan sanoa miks dt nakuttaa, ääni alkanut sen jälkeen ku laitettu athenan 125cc pytty koska vanha leikkasi kiinni toimii kunolla mutta ei oikeen uskalla kunolla ajaa ton äänen takia.


hakkaako se kanteen ? tinaltanka tulpanreijästä palotilan reunalle ja koneen pyöräytys = mäntä kansi välys.