Yamaha DT viritys/tekniikka

Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 13.9.2012 8:02

No huhhuh aika vääriltä kuulostaa tiedot. Itse ajanut kahta 170cc detsiä ja kiihtyminen sekä huiput selkeästi paremmat. Vaikka se pytty tuokin paljon enemmä vääntöä ku tehoa, tuo se myös sitä tehoa muutaman konin lisää.
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 13.9.2012 9:08

juvee_ kirjoitti:
pelle000 kirjoitti:Kertokaas 170cc:n hyvät ja huonot puolet? ;) Olen vakavasti harkitsemassa ko. sarjan hankintaa, leiponeen vakion tilalle.
Vääntöä piisaa mutta ei kierrä. Mitä oon parilta täällä kuullu nii huiput tippunu aika rankasti ku ei vaa kierrä, mut en tiiä onko se ollu vaan asentajasta kiinni :roll:
Jos et tavottele tehoja vaan mukavuuttaa enemmänkin niin athena.
Ja ainiin ku se on pinnotettu pytty nii ei oo varaa paljoo leivottaa sitä :D

Mitä mä oon kuullut, niin huiput noussu, ja kiihtyvyys noussut, alaväännöt kans. :P
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 13.9.2012 10:20

juvee_ kirjoitti:
pelle000 kirjoitti:Kertokaas 170cc:n hyvät ja huonot puolet? ;) Olen vakavasti harkitsemassa ko. sarjan hankintaa, leiponeen vakion tilalle.
Vääntöä piisaa mutta ei kierrä. Mitä oon parilta täällä kuullu nii huiput tippunu aika rankasti ku ei vaa kierrä, mut en tiiä onko se ollu vaan asentajasta kiinni :roll:
Jos et tavottele tehoja vaan mukavuuttaa enemmänkin niin athena.
Ja ainiin ku se on pinnotettu pytty nii ei oo varaa paljoo leivottaa sitä :D


Ai että huiput tippuu vai? :lol: Näinhän se "luonnollisesti" menee kun tulee tehoa lisää..
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 13.9.2012 10:38

No kierrosalue siinä helkatisti matalammalla ja ei sitä niin pitkälle saa kiertää kuin orkkis pytyllä. Jos samoilla väleillä ajetaan niin huiput kyl tippuu, JOS oletetaan että jaksais vetää molemmilla kierrokset tappiin, nopeusha tulee vaa kierroksista ja välityksistä. Kyllähä ne huiput sit kasvaa jos ei enne oo jaksanu vetäävloppuu :roll: 170cc:llä pitempiä välejä ku vääntöö enemmä nii jaksaa vetää..
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 13.9.2012 11:03

juvee_ kirjoitti:No kierrosalue siinä helkatisti matalammalla ja ei sitä niin pitkälle saa kiertää kuin orkkis pytyllä. Jos samoilla väleillä ajetaan niin huiput kyl tippuu, JOS oletetaan että jaksais vetää molemmilla kierrokset tappiin, nopeusha tulee vaa kierroksista ja välityksistä. Kyllähä ne huiput sit kasvaa jos ei enne oo jaksanu vetäävloppuu :roll: 170cc:llä pitempiä välejä ku vääntöö enemmä nii jaksaa vetää..

Siis mitä vittua? :D varmsti kiertää paremmin kuin vakiopytyllä, huiput nousee ja kiihtyvyya nousee, tietenkin, kuutioita 45enemmän, aukot kokonaan auki, toisin kuin vakiolla. :P
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 13.9.2012 11:58

No paljos aukioloasteet 170cc ku kerta aukot aukee kokonaan??
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 13.9.2012 13:06

Mitähän täällä taas kiistellään :lol: . Omakohtaisista kokemuksista voin sen verran todeta, että vakioputkella ja 34mm mikunin kaasarilla (huipuista ei tietoa) vääntöä on pirun paljon enemmän kuin vakiopytyllä, sen lisäksi kiihdyttäessä ottaa kyllä väkevän piikin aina 11 tonniin asti, mutta parhaat tehot loppuu varmaan jonnekkin 9-10 tonnin välille. Paras yhdistelmä tuon pytyn kanssa voisi hyvinkin olla joku 32 tai 34mm kaasari ja siihen kaveriksi athenan putkisto, joka luultavasti sopii kuin nenä päähän muun kokoonpanon kanssa. Tehkää mitä lystäätte ja mitään kovin kummoista tehonlisäystä ei kuitenkaan tuolla 170cc tule, ero varmaankin samaa luokkaa kuin teharin vaihdolla, virittää jos haluat niin ei muutako pyttyä portattavaksi. Pinnoitejuttu nyt oli täyttä paskaa, nicasil on materiaalina aivan helvetisti lujempaa kuin valurauta joten jos leikkaa kii niin luultavasti pytty selviytyy vahingoitta ja pelkkä hoonaus riittää, rajusti jos leikkaa niin sitten on pinnoite entinen, mutta vastaavasti valurautaputki on edelleen paljon pahemmassa kunnossa, joten ei sillekkään välttämättä poraus riitä.
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 13.9.2012 13:10

Mulla tosiaan arrowi, 34mm kaasari, vapari, malossin läpät ja yz-imukaula. :p no, näkee sitten että miten muuttuu. Husset ainaski jää. ;)
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 13.9.2012 13:23

juvee_ kirjoitti:No kierrosalue siinä helkatisti matalammalla ja ei sitä niin pitkälle saa kiertää kuin orkkis pytyllä. Jos samoilla väleillä ajetaan niin huiput kyl tippuu, JOS oletetaan että jaksais vetää molemmilla kierrokset tappiin, nopeusha tulee vaa kierroksista ja välityksistä. Kyllähä ne huiput sit kasvaa jos ei enne oo jaksanu vetäävloppuu :roll: 170cc:llä pitempiä välejä ku vääntöö enemmä nii jaksaa vetää..


Mitä isompi sylinteri, sitä vähemmän kiertää (raskaampi mäntä.. yms.). Jos tuo sun teorias olis totta, 350 dr menis paremmi ku meikäläisen 600dr , ku kerta enemmä kiertää :D Se pienempihän kiertää enemmän :lol:

E: no onhan noissa eri kaasari yms. "pientä", mutta teroias on hauska. nopeuttako tulee pelkillä kierroksilla? Jos mulla on pv jossa 50cc power+ ja vaihantilalle 80cc power+ kierrokset ei juurikaan kasva, mutta teho kyllä lisääntyy..
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 13.9.2012 13:45

EDU96E kirjoitti:
juvee_ kirjoitti:No kierrosalue siinä helkatisti matalammalla ja ei sitä niin pitkälle saa kiertää kuin orkkis pytyllä. Jos samoilla väleillä ajetaan niin huiput kyl tippuu, JOS oletetaan että jaksais vetää molemmilla kierrokset tappiin, nopeusha tulee vaa kierroksista ja välityksistä. Kyllähä ne huiput sit kasvaa jos ei enne oo jaksanu vetäävloppuu :roll: 170cc:llä pitempiä välejä ku vääntöö enemmä nii jaksaa vetää..


Mitä isompi sylinteri, sitä vähemmän kiertää (raskaampi mäntä.. yms.). Jos tuo sun teorias olis totta, 350 dr menis paremmi ku meikäläisen 600dr , ku kerta enemmä kiertää :D Se pienempihän kiertää enemmän :lol:

E: no onhan noissa eri kaasari yms. "pientä", mutta teroias on hauska. nopeuttako tulee pelkillä kierroksilla? Jos mulla on pv jossa 50cc power+ ja vaihantilalle 80cc power+ kierrokset ei juurikaan kasva, mutta teho kyllä lisääntyy..
Ei ei nyt karataan jo asiasta, pointti oli että vaikka 170cc:ssä kuutioita on enemmä, se ei kierrä niin pitkälle ku 125 sylkällä koska se on ihan tehty kunno vääntömyllyks..
No aaaeergh nyt alkaa jo hapottaa mutta nopeus kyllä tulee kierroksista ja välityksistä edelleen, tottakai se sillä 80p+:lla kulkis paremmi ku se jaksaa vetää loppuu asti:D:D Ja tehot tottakai lisääntyy mutta nyt puhuttii nopeudesta..
Njoo tosta pinnotteesta vielä että joo se on kyllä sen plussa että se on vahvaa, ei se vielä pienistä leipomisista pahastu ja ei väljisty niin nopeeta, mutta sitteku naarmut iskee niin siinäpä sitä ollaanki pinnotusta ettimässä..
Sanon tässä lopuks että en minä sitä athenaa mitenkään paskana vaihtoehtona pidä, sen vaan kerroin tossa alussa että se on vääntöpytty jolla ei sen kummoista eroa _tehoihin_ saa, vääntöä kyllä :)
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
amzy
Liittynyt:
14.5.2010 22:33
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut amzy » 13.9.2012 16:23

miten saan virittettyä dt kulkee noin 65km/h kertokaa miten saan hyppää ton moricin yli,et kierroksii tulee,ja mitkä välit on hyvät etttä kiihtyy,08dt kyseessä mopo
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 13.9.2012 16:25

juvee_ kirjoitti:
EDU96E kirjoitti:
juvee_ kirjoitti:No kierrosalue siinä helkatisti matalammalla ja ei sitä niin pitkälle saa kiertää kuin orkkis pytyllä. Jos samoilla väleillä ajetaan niin huiput kyl tippuu, JOS oletetaan että jaksais vetää molemmilla kierrokset tappiin, nopeusha tulee vaa kierroksista ja välityksistä. Kyllähä ne huiput sit kasvaa jos ei enne oo jaksanu vetäävloppuu :roll: 170cc:llä pitempiä välejä ku vääntöö enemmä nii jaksaa vetää..


Mitä isompi sylinteri, sitä vähemmän kiertää (raskaampi mäntä.. yms.). Jos tuo sun teorias olis totta, 350 dr menis paremmi ku meikäläisen 600dr , ku kerta enemmä kiertää :D Se pienempihän kiertää enemmän :lol:

E: no onhan noissa eri kaasari yms. "pientä", mutta teroias on hauska. nopeuttako tulee pelkillä kierroksilla? Jos mulla on pv jossa 50cc power+ ja vaihantilalle 80cc power+ kierrokset ei juurikaan kasva, mutta teho kyllä lisääntyy..
Ei ei nyt karataan jo asiasta, pointti oli että vaikka 170cc:ssä kuutioita on enemmä, se ei kierrä niin pitkälle ku 125 sylkällä koska se on ihan tehty kunno vääntömyllyks..
No aaaeergh nyt alkaa jo hapottaa mutta nopeus kyllä tulee kierroksista ja välityksistä edelleen, tottakai se sillä 80p+:lla kulkis paremmi ku se jaksaa vetää loppuu asti:D:D Ja tehot tottakai lisääntyy mutta nyt puhuttii nopeudesta..
Njoo tosta pinnotteesta vielä että joo se on kyllä sen plussa että se on vahvaa, ei se vielä pienistä leipomisista pahastu ja ei väljisty niin nopeeta, mutta sitteku naarmut iskee niin siinäpä sitä ollaanki pinnotusta ettimässä..
Sanon tässä lopuks että en minä sitä athenaa mitenkään paskana vaihtoehtona pidä, sen vaan kerroin tossa alussa että se on vääntöpytty jolla ei sen kummoista eroa _tehoihin_ saa, vääntöä kyllä :)


Siitä oli käyrät jollain sivustolla, mitä 170cc athena tuo lisää tehoa, athenan putkella ja jollain paremmalla kaasuttimella, tais olla konetehoa 30hp.. Ja mitä sitten jos ei kierrä, siinä on enemmän voimaa joka kierrosluvulla kun tuossa vakiopytyssä.. Ja jos vääntö kasvaa, niin ei se tehokaan siihen smaaan lukemaan jää.

Ja puhuin tässä pv;stä, jossa vaikka samat (vakiot) välitykset, eli samoilla välityksillä 80cc enemmän tehoa, tosin ero on pieni, kun kanavat ovat samankokoiset molemmissa.

E; ja mopopuoli _ei_ VITTU _ole_ täällä
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 13.9.2012 16:53

Kuljetaa ympyrää tässä helkatin keskustelussa nyt ei jaksa enää :D Oonko minä jossain sanonu että siinä vakiopytyssä ois enemmä tehoo?:D Miten tuo pv kasikymppineen ja vakiovälityksineen nyt tähä mitenkää liittyy, tottakai siinä on enemmän tehoo kasikympillä :roll:
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 13.9.2012 17:18

juvee_ kirjoitti:Kuljetaa ympyrää tässä helkatin keskustelussa nyt ei jaksa enää :D Oonko minä jossain sanonu että siinä vakiopytyssä ois enemmä tehoo?:D Miten tuo pv kasikymppineen ja vakiovälityksineen nyt tähä mitenkää liittyy, tottakai siinä on enemmän tehoo kasikympillä :roll:

Juuri myönsit että 170cc:llä on enemmän tehoa kuin 125cc:llä, vaikka hetki sitten väitit toista, aiai. ;) 50cc p+ ja 80cc p+ ei ole mitään kierrospyttyjä.
Sportivee
Liittynyt:
5.1.2007 18:24
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Sportivee » 13.9.2012 17:35

Oma mopo on dt:n isoveli joten kokeillaan onko vastaavia ongelmia ollut jollakin:
Yamaha dt200wr hyytyi eilen ajosta. Ensin pätki hieman ja sitten ei ottanut enää kierroksia ja lopulta sammui eikä enää käynnistynyt. Tänään lähti ensimmäisellä polkasulla käyntiin mutta hyytyi n.minuutin päästä eikä enää käynnisty. Eli sähköpuolen vika mutta mikähän siellä nyt on rikki? Voisiko olla puola? Miten oireilee jos cdi boksi, staattori tai impulssi anturi hajoaa?
Honda CBR 600 -03