2T viritys ja tekniikka

aikavaikee
Pyörä:
Yamaha DTX 125 -05
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
28.9.2009 17:00

ViestiKirjoittanut aikavaikee » 10.6.2010 16:36

Osaisko joku sanoo et mitenpäin tulee männänrenkaat proxin männässä? :nolo: et kumpi ylös ja kumpi alas
shämyli
Paikkakunta:
Pyhtää
Liittynyt:
10.10.2009 23:32

ViestiKirjoittanut shämyli » 10.6.2010 18:01

Johani kirjoitti:
shämyli kirjoitti:Osaako kukaan sanoa miks dt nakuttaa, ääni alkanut sen jälkeen ku laitettu athenan 125cc pytty koska vanha leikkasi kiinni toimii kunolla mutta ei oikeen uskalla kunolla ajaa ton äänen takia.


hakkaako se kanteen ? tinaltanka tulpanreijästä palotilan reunalle ja koneen pyöräytys = mäntä kansi välys.


Kerran avattu kansi koska athenan tiiviste ei kestäny ja silloin ei ollu mitää jälkiä kannessa eikä männässä. Yks epäili et ois kiertokangessa klappia mut ajattelin täältä kysyä enneku mitää asialle teen.
*random*
Pyörä:
Suzuki DR 600s , Honda xr125l
Liittynyt:
25.8.2009 21:24

ViestiKirjoittanut *random* » 11.6.2010 15:04

Mulla on honda ns125 kanssa nakutus ongelmaa, alle 3 tonnin kierroksilla nakuttaa ja katoin koneen läpi ja mikään ei ollut rikki tai mitenkään huonona. Jos olisi jtn ideoita mistä voisi johtua. Niin ja mäntä ei osu kanteen.
Radariz
Pyörä:
Suzuki pv "94, dt125 r 05
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
18.6.2009 21:43
CDI KDX

ViestiKirjoittanut Radariz » 16.6.2010 0:35

Mistäköhä johtuis et Kdx ei ota ku 5000-6000 kierrosta ja sit alkaa tökkimään,samallailla ku ajais mopolla mis ottaa kierroksenrajotin vastaa.Voisko Cdi:ssä olla vikaa sillä ei toi rajotettu ny helvetti voi olla.Tulppaki on uus ja kaasarissa säädöt ok.
*random*
Pyörä:
Suzuki DR 600s , Honda xr125l
Liittynyt:
25.8.2009 21:24

ViestiKirjoittanut *random* » 16.6.2010 11:21

Mulla joskus oireili vähän samalla tavalla ja oli tulpanjohto katki.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 16.6.2010 12:55

pakoaukonsäädinki voi jumittaa kii ja rajottaa.
Retox
Pyörä:
Tm Vrx 125
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
1.5.2010 12:19

ViestiKirjoittanut Retox » 16.6.2010 22:03

*random* kirjoitti:Mulla on honda ns125 kanssa nakutus ongelmaa, alle 3 tonnin kierroksilla nakuttaa ja katoin koneen läpi ja mikään ei ollut rikki tai mitenkään huonona. Jos olisi jtn ideoita mistä voisi johtua. Niin ja mäntä ei osu kanteen.


vastatkaa tähän kysymykseen, koska itselläniki on sama ongelma,jos kenelläkään on tietoa?
Hupsu
Pyörä:
GasGas 200 ec
Liittynyt:
14.8.2006 9:21

ViestiKirjoittanut Hupsu » 17.6.2010 1:42

miten paljon enemmän mun mito kulutaa 28 kaasarilla kun 38 kaasarilla jos 28 kaasarissa on suutin kokoo 140 ja kaasari on dellortto ja mikunin 38 kaasarissa suutin koko on 280???
4 tahti on voimaa, 2 tahti on ylivoimaa !
HighSpeed
Pyörä:
Onhan noita...
Liittynyt:
18.12.2007 19:20

ViestiKirjoittanut HighSpeed » 17.6.2010 2:24

Tocardo kirjoitti:miten paljon enemmän mun mito kulutaa 28 kaasarilla kun 38 kaasarilla jos 28 kaasarissa on suutin kokoo 140 ja kaasari on dellortto ja mikunin 38 kaasarissa suutin koko on 280???


Mikäli mietit sitä, onko kulutus kaksinkertainen, niin ei. Monissa esim. Mikunin 32mm kaasareissa on pääsuutin tuota 280 luokkaa, niissä numerointi on vain erilainen. Ilman muuta 38mm kaasarilla kulutus on suurempi, enkä suosittelekaan pyörääsi noin isoa. 32- tai 34-millinen on oikeaa luokkaa Mitoon tehoputken kanssa.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 17.6.2010 8:53

Kyl se 38mm on just passeli mitoon jos sylinterinä on niitä high end-pyttyjä, jotka tuottaa 40hp tai yli. Muuten ei. Toki putket ja kannet sun muut kannattaa olla myös sinnepäin, että siitä kaasarista on mitään hyötyä... :)
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Hupsu
Pyörä:
GasGas 200 ec
Liittynyt:
14.8.2006 9:21

ViestiKirjoittanut Hupsu » 17.6.2010 13:43

miten se sitten menee? oon ymmärtäny että dellorttossa menee sadas osa milleissä mutta minkä kokonen mikunin suutin on jos se on esim 300? korjatkaa dellorton suuttimien tietookin jos oon väärässä
4 tahti on voimaa, 2 tahti on ylivoimaa !
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 17.6.2010 15:42

Tocardo kirjoitti:miten se sitten menee? oon ymmärtäny että dellorttossa menee sadas osa milleissä mutta minkä kokonen mikunin suutin on jos se on esim 300? korjatkaa dellorton suuttimien tietookin jos oon väärässä

Dellorton suuttimet menee, niin että #100 suutin vastaa 1mm kokoa, #200 2mm jne. Mikuneissa lukemat menee virtausarvoina (http://img26.imageshack.us/img26/21/jetsize.gif).
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
Hupsu
Pyörä:
GasGas 200 ec
Liittynyt:
14.8.2006 9:21

ViestiKirjoittanut Hupsu » 17.6.2010 19:35

khor kirjoitti:
Tocardo kirjoitti:miten se sitten menee? oon ymmärtäny että dellorttossa menee sadas osa milleissä mutta minkä kokonen mikunin suutin on jos se on esim 300? korjatkaa dellorton suuttimien tietookin jos oon väärässä

Dellorton suuttimet menee, niin että #100 suutin vastaa 1mm kokoa, #200 2mm jne. Mikuneissa lukemat menee virtausarvoina (http://img26.imageshack.us/img26/21/jetsize.gif).

ok kiitos sulle :) nyt tiedän että se isompi mikuni ei siis oikeestaa kuluta sen enempää ku pienempi dellorttokaan
4 tahti on voimaa, 2 tahti on ylivoimaa !
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 17.6.2010 22:05

Siis suuttimien koot ei kulje käsikädessä, mutta kyllä 38mm kaasarilla kuluttaa enemmän bensaa kuin 28mm.. :D
Hupsu
Pyörä:
GasGas 200 ec
Liittynyt:
14.8.2006 9:21

ViestiKirjoittanut Hupsu » 17.6.2010 23:57

Baw33 kirjoitti:Siis suuttimien koot ei kulje käsikädessä, mutta kyllä 38mm kaasarilla kuluttaa enemmän bensaa kuin 28mm.. :D

jollakin on 36 mikunissa 300 suutin ja se on dellortton mukaan 145 joka on mun 28 dellortton suuttimen koko. mikä siinä nyt enemmän kuluttaa jos painaa kaasuakin suhteessa saman verran?
4 tahti on voimaa, 2 tahti on ylivoimaa !