Riejutherocket kirjoitti:Kellään kokemusta
näistä?. Mietiskelly jos laittais V-Faceen xenonia kiinni, ja toi olis just hyvä et ois vaan pitkissä xenonit.
Oletko jo laittanut kiinni? Itselläni WR jammussa Halo maski jossa sama umpio. Laitoin vastaavan sarjan ja en itse oikein innostunut. Halogeeni ja xenon häikäisevät molemmat todella paljon. Eli tuottavat hajavaloa. Myös xenonilla muodosti normaali valokeilan yläpuolelle n. 5 metriä korken V:n mallisen hajavalokeilan
. Suosittelisin ennemmin asentamaan bi-xenonit eli H4-3 polttimolla varustetun sarjan. Tässä mallissa on lyhyet ja pitkät ja valojen vaihto tapahtuu sillä että kun kytket lyhyiltä pitkille, niin polttimen kannassa oleva solenoidi vetää polttimoa taaksepäin jolloin valo vaihtuu pitkäksi. Ja tämä malli ei esimerkiksi lyhkäsillä häikäise vastaantulevia, mutta antaa kuitenkin kolminkertaisesti valoa tielle. Suosittelen sinulle ja muillekkin.
Itselläni kiinaxenoneista jäljellä vain ballastit. Vaihdoin pyörään tuon H4-3 mallisen "bi-xenon"polttimon. Vaati vähän askartelua, koska pelkän polttimon mukana ei tule esimerkiksi tälle polttimolle tarkotettua relettä joka ohjaa solenoidia. Joutui vetämään pitkiltä johdot releelle joka ohjaa kytkeytyessään sitten virran ballastille ja polttimon solenoidille joka vetää polttimon taakseppäin. Ja myös aikareleen laitoin että ei valoja vaihdettaessa missään vaiheessa häviäisi virta ballastilta että ei sitten alkaisi valo räpsymään.
Mutta taas sen näki että hyvä ja halpa ei kohtaa. Helpointa maksaa viiskymppiä enempi ja ostaa samantien kunnon H4 bi-xenon sarja jossa tulee kaikki tarvittava mukana että ei tarvitse alkaa itse duunaamaan. Ellei nyt sitten tykkää värkätä niinku minä