Yamaha DT viritys/tekniikka

plymouth
Paikkakunta:
savonlinna
Liittynyt:
22.7.2008 18:54
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut plymouth » 23.9.2012 22:16

Mikä on 125dt r sylinterin ja männän maksimiväli?
itellä oli kannentiiviste palanu ja huomasin että mäntä vähän lonksuu pytyssä ni paljon sitä välystä saa olla, 0.010 maksimi?
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 24.9.2012 11:36

plymouth kirjoitti:Mikä on 125dt r sylinterin ja männän maksimiväli?
itellä oli kannentiiviste palanu ja huomasin että mäntä vähän lonksuu pytyssä ni paljon sitä välystä saa olla, 0.010 maksimi?
Jos ois käyntivälys 0.01mm niin leipos kyllä sekunnissa:D Ohjekirjan mukaan sopiva käyntivälys on 0.045mm-0.05mm ja >0.1mm on jo kunnon väljä.. Ite kyllä laittasin 0.06mm välyksellä.
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 24.9.2012 11:45

Joo, mieluiten pikkuisen väljä kuin liian timmi, saapahan ainakin monottaa ihan tosissaan ja ei leikkaa kii :lol:
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 25.9.2012 19:20

Jaaha. Meniköhän nopeusmittarinvaijeri poikki, kun ei enää mittari pelitä? Kilometritkään ei luonnollisesti rullaa..
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 25.9.2012 19:53

EDU96E kirjoitti:Jaaha. Meniköhän nopeusmittarinvaijeri poikki, kun ei enää mittari pelitä? Kilometritkään ei luonnollisesti rullaa..
Sehän selviää ottamalla vaijeri irti mittarin pyörittäjästä ja kokeilet onko se poikki, porakoneeseen kiinni se toinen vaijerin pää ja sitte kelaat vastapäivään porakoneella ja katot tapahtuuko mitää mittarissa. Jos tapahtuu niin sitten onkin mittarinpyörittäjässä vika..
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 25.9.2012 21:34

Nyt kun tämä 170cc kitti saapuu saksasta, niin muutama kysymys liittyen siihen. Eka tankki hyvä ajaa 5% seoksilla? Kuinka monta km sisäänajo?
homma_kuseee
Pyörä:
Onhan noita
Paikkakunta:
Eura-Harjavalta
Liittynyt:
18.8.2009 9:13
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut homma_kuseee » 25.9.2012 22:08

Eikai nyt 5% sentään? Kyllä se voitelu riittää vähemmälläkin. Ekaan tankilliseen 3+ tai enenintään 4. ei siitä liiasta öljystä mitään hyötyä ole. Sisäänajon jälkeen 2½ riittää mainiosti(aina tuppi nurin vaatii tietty enemmän). Pinnoitettu sylkkä niin ei tarvii yhtä kauan kun valurautasta. Minä väittäsin että 400km riittää hyvin kunhan on säädöissä tai ei ainakaan laihalla kun alkaa vedättelee :D
MYYDÄÄN TM 250 4t vm-04 , Sherco trial 125-200cc vm-03
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 26.9.2012 12:27

Kyllä nää teidän jutut on taas vähintäänkin mielenkiintoisia.... Itsellä n. 2% öljyä tankissa aina ja sisäänajossa sitten se 2.5%. Ja mulla se sisäänajo ei kyllä käsittäny muuta kuin ensimmäisenä kone käyntiin ja vähän aikaa pidin tyhjäkäynnillä->sammutus ja antaa koneen jäähtyä-> kone käyntiin ja 10 minsaa lämmittelyä ennen ajoa-> baanalle ja eka tankillinen hellästi, eli ei pitkiä täyskaasuhuippunopeustyperyyksiä vaan ihan tavallista ajoa sisältäen kiihdyttelyjä. Sitten ekan tankillisen jälkeen seuraavasti eli kone AINA lämpimäksi ennen kuin alkaa polkemaan kaasua tosissaan. Semmonen se mun sisäänajo on, mun näkemyksen mukaan siinä ei tarvita mitään koko kesän kestäviä mummoiluja tai ei oikeestaan mummoilua yhtään.
homma_kuseee
Pyörä:
Onhan noita
Paikkakunta:
Eura-Harjavalta
Liittynyt:
18.8.2009 9:13
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut homma_kuseee » 26.9.2012 14:06

Jep, ite en ajais pinnotetulla edes tuota 400km koska ei tarvii, annoin neuvoksi 400km koska parempihan se on jos on mäntä vaikka "maanantaiversio" niin ehtii hiukan hioutuu. Jos on rautasylkkä niin tosiaankin tarvii ainakin 500km. Tai anteeksi, en käytä sanaa "tarvii" koska heti ns. hyökätään päälle että ei vitussa tarvii. No jep, eihän se välttämättä hajoa vähemmälläkään sisäänajolla.. Lykkyä tykö vaan.
MYYDÄÄN TM 250 4t vm-04 , Sherco trial 125-200cc vm-03
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 26.9.2012 14:21

Noniin ja itse yritin korostaa sitä että oli sisäänajossa tai ei niin lämmittäkää ne koneet kunnolla. Sinänsä nuo kilometrit on vähän puuta heinää, oikeastaan ne ei ole ollenkaan tarkat, mitä jos sun pyöräs onkin vain enska käytössä ja käyt sillä kalassa, 500km on silloin aika pitkä matka, jos nopeudet on tyyliin 20-50kmh keskimäärin. Maalaisjärkeä peliin, niin kyllä se hyvä tullee ;)
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Höspö » 27.9.2012 13:42

Mitä tuohon männän ja sylinterin välykseen tulee, niin männän lämmönsiirtokyky huononee jos sylinteri porataan "varmuuden vuoksi" väljäksi ja ohipuhallus alkaa aiemmin pyyhkimään öljykalvoa pois.

Iso välys ei kyllä alussa haittaa mutta mäntä alkaa nopeammin syömään renkaita ja helmat halkeilee kun tulee piston slappia (mikähän toikin on suomeksi :D )

Välyksestä tulikin mieleen: Ostin joskus männän koon perusteella pyttyyn jonka mittasin itse, pytty oli muistaakseni juuri 5 sadasosaa suurempi kuin männän ilmoitettu koko.

Sitten selvisikin että männän koko meinasi sylinterin porauksen kokoa sille männälle, ja mitatuksi välykseksi tulikin 0,1mm, alavääntöä oli uusien renkaiden johdosta mukavasti mutta pyörä tuntui kuin olisi pakoaukonsäädin lukittu kiinni asentoon, eikä ylätehoa ollut ollenkaan.

Koneesta kuului myös kolkotus tyhjäkäynnillä ihan kuin kubotan puutarhatraktorissa 8)
Tuoviska
Pyörä:
Yamaha DT 125 '07
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
16.2.2009 17:44
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tuoviska » 30.9.2012 19:37

Mitenkäs onnistuis helpoiten tuon YPVS akselin irtiotto? Tarkotus ois karstasta ja paskasta putsata se akseli, kuulostaa tarkastuskierroksella niin jumiselta. Mietin vaan lähinnä että lentääkö sieltä jotain nippeleitä naamalle ku alkaa purkamaan :P
Ride Your Passion!
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 30.9.2012 21:18

Ei lennä, purat vaan molemmin puolin pyttyä sen systeemin niin saat ne palaset nätisti irti. Kato räjäytyskuvasta että irrotat kaikki pultit ennenkuin jaat väkivaltaa.
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 3.10.2012 16:22

Paljonko nopeutta detsillä, jos vakiopytty ja kierroksia 10,5k? Suurin vaihde, välit vakiot eli 16-57..??
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 3.10.2012 18:59

Ootko tosissaan noin vajaa?
Kokeilemalla se selviää. Kaikki pyörät on yksilöitä ja muutenkin huippunopeus on kiinni monesta tekijästä.