2T viritys ja tekniikka

cc94
Pyörä:
Husqvarna 125sm & TKR (ex)
Liittynyt:
7.12.2009 23:11

ViestiKirjoittanut cc94 » 22.7.2010 18:04

miten säätää neulan sokkaa, missä se sijaitsee? :nolo:
Hupsu
Pyörä:
GasGas 200 ec
Liittynyt:
14.8.2006 9:21

ViestiKirjoittanut Hupsu » 22.7.2010 19:23

Rutti kirjoitti:Mikä kaasari ois paras hussee 06vm tt.
32mm vai 34mm? :D


ota 34


Viltssu kirjoitti:AUTAKAA!! Mikähän detsillä on kun ei suostu kaynnistyy? Löin siihen isomman kaasarin kiinni (35mm Mikuni)neula on toisiksi alimmaisessa lovessa. Kun yritän käynnistää niin lähtee pariksi sekunniksi käyntiin ja sitten sanoo boooooooooooooooooooooo.Mitä pitäs tehä? :nolo:
Saako se nyt liikaa bensaa vai mitä :eek:

liika vähän bensaa jos buuaa... säädä sitä neulaa vielä tai sitten muuten säädät sitä kaasaria


cc94 kirjoitti:miten säätää neulan sokkaa, missä se sijaitsee? :nolo:

:lol: j´juu.. niin kaasarin ylin läppä irti. johon menee siis kaasu vaijeri. sieltä tulee luistin ja ota vaikka kaasuvaijeri pois paikoiltaan niin saat sen neulan helpommin kätees. sitten se neulan sokka pihdeillä irti ja takas pihdeillä jos käsin et saa.
4 tahti on voimaa, 2 tahti on ylivoimaa !
Emp0
Pyörä:
DT125R, DT50R
Liittynyt:
7.5.2010 20:20

ViestiKirjoittanut Emp0 » 24.7.2010 20:45

kysynpä täälläkin.. onko kellään tullu koneesta rahisevaa ääntä suunnilleen 6k~ kierroksilla pintakaasulla ajettaessa, omasta deeteestä tulee sellaista ääntä, eikä vaikuta onko ykkös vai kutosvaihde. :|
Hupsu
Pyörä:
GasGas 200 ec
Liittynyt:
14.8.2006 9:21

ViestiKirjoittanut Hupsu » 2.8.2010 18:00

mitä eroo kisakireellä koneella ja katulussulla koneella on? miten kotarista saa enemmän siis tehoo. mitä eroo koneellisesti?
4 tahti on voimaa, 2 tahti on ylivoimaa !
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 3.8.2010 14:38

Tuli tässä mieleen, että minkä takia 2t piikeissä mäntä kuluu noin nopeasti? Esimerkiksi vanhoissa autoissa, joissa oli 2t moottori mäntä kesti 100k-200k.
Mopo oli ja mopo meni :(
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 3.8.2010 15:14

Ihasproblem kirjoitti:Tuli tässä mieleen, että minkä takia 2t piikeissä mäntä kuluu noin nopeasti? Esimerkiksi vanhoissa autoissa, joissa oli 2t moottori mäntä kesti 100k-200k.

Ja autoissa kierroksetkin yhtä usein 12Krpm tai sitä lähellä ja viritysastekin (litratehona) sama ? ;)
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 3.8.2010 15:30

Niin, mutta kierrosluvut eivät täysin selitä tätä.

Kevarin mootttorin kierrokset ovat karkeasti ajatellen 2 kertaa suuremmat kuin auton, joten kun pyörällä on ajettu puolet matkasta autoon nähden mäntä on liikkunut saman määrän (jos oletetaan että iskun pituus on sama). Eikö? Tämä tarkoittaisi, että männällä pitäisi päästä 50k-100k kilometriä.

Ja sitten tämä viritysaste. Otetaan esimerkiksi BMW käyttämä 2l turbodiesel moottori. 170hv, 4 sylinteriä.
2l/4 sylinteriä=0,5l eli 500cc
170hv/4 sylinteriä=42,5hv per sylinteri

500cc=42,5hv/500
1cc=0,085hv*125
125cc=10,625hv

Eli, heitto on vain 4,375hv ja samalla moottorilla ja sen männällä voi ajaa 150k-200k kilometriä.
Niin ja se litrateho on 85hv.

Otetaan nyt vielä huomioon, että moottori on viritysasteeltaan normaalilla tasolla, eikä se ole mikään nuhapumppu.

Olen pätenyt!
Mopo oli ja mopo meni :(
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 3.8.2010 15:40

Vaikka kierrokset ovat 2kertaiset, kuluminen saattaa olla monikertaista. Vähä sama juttu kuin ilmanvastuskerroin.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 3.8.2010 16:46

LaneKit kirjoitti:Vaikka kierrokset ovat 2kertaiset, kuluminen saattaa olla monikertaista. Vähä sama juttu kuin ilmanvastuskerroin.

Jeps. Voitelulta kysytään enemmän. Asiassa on aika paljon muitakin seikkoja. Iskusuhde vaikuttaa mäntänopeuteen, niin pelkkiin kierroslukuihin tuijottamalla ei voida sanoa mitään lopullista, jne.. jne.. Tarkoitus ei ollutkaan laittaa niitä seikkoja, joista se johtuu. En katsonut tarpeelliseksi korostaa sanoin "muun muassa".
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 3.8.2010 20:09

Selvä, kiitos vastauksista.

Tuota kulumista verrattuna kierroksiin en tiennyt, ajattelin liian mustavalkoisesti.
Mopo oli ja mopo meni :(
madi`
Pyörä:
Kawasaki KMX 125 & Baotian Cityrider 50cc
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
22.1.2009 19:06

ViestiKirjoittanut madi` » 21.8.2010 3:22

Minkä kokoska suutinta pitäs laittaa kmx ku on gianellin tehari? Ja osaako joku sanoo mikä vikana kun koittaa ajaa tasakaasulla hetken ni pyörä alkaa "tökkimään" eikä kiihdy kovinkaan hyvin? Pyörä ollu tallissa noin 2vk ja ei oo mitään ideoita et mikä auttas :|
proppu
Pyörä:
HVA WRE
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
2.5.2009 16:17

ViestiKirjoittanut proppu » 21.8.2010 10:53

Tocardo kirjoitti:mitä eroo kisakireellä koneella ja katulussulla koneella on? miten kotarista saa enemmän siis tehoo. mitä eroo koneellisesti?

Sylinteri. Esim. piikkisen katuhussen sais kisakoneeks vaihtamalla WR:n sylinterin, mutta ne lohkot on tehty vähän erilaisiks et niitä ei voi vaihtaa.
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 21.8.2010 22:06

Sylinteri, pakoputki,kaasutin ja läpät.
vinzerR
Pyörä:
Husaberg FE 450 2010
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.11.2007 15:52

ViestiKirjoittanut vinzerR » 22.8.2010 1:23

Jos tyhjäkäynnillä pistää täyskaasun pohjaan, ja se booaamalla meinaa sammua, onko vika Pääsuuttimessa, tk-suuttimessa, kaasarin säädöissä vai neulassa?
Kyseessä Dt 125, vakio kaasari, jossa 290 pääsuutin, 30tk-suutin, neula keskimmäs loves ja tötsä auki.
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 22.8.2010 3:39

Kaasarin säädöissä, kaikki mitä mainitsit on kaasarin säätöjä.. Ite koittaisin isompaa tk suutinta.