Honda NSR 125 viritys/tekniikka

Thejuti
Pyörä:
Honda NSR 180cc
Paikkakunta:
Koria
Liittynyt:
7.9.2011 23:03
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Thejuti » 27.5.2013 23:40

14/36 välithän on vielä raskaammat mitä 14/38. Ei mikään ihme kun ei kierrä kuin sen 10k :D Mutta sitten asiaan, itselläni on 180cc malossi 36mm keihin pwk vapari suodatin ja giannellin putkisto 14/38 välityksillä eikä kerää huippuja kuin 142 km/h ja kiertää hikisesti 10k Vapaalla kun kierrättää niin kiertää 10k ja alkaa pätkimään rajoittimen tavalla. Olisiko syynä liian iso suutin? Kertokaas muut malossi miehet mikä vialla. :D

ps: Nsr on fighter mallinen elikkäs ilmanvastus on paljon suurempi mitä normaali mallisena.
NewSpeedRider
Liittynyt:
12.5.2013 13:17
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut NewSpeedRider » 28.5.2013 7:28

Oho mistäs toi 14/36 tuli kummittelemaa :D siis 14/38 mul on 2-3 piikin tarkkuudel, ainaki mitä mun laskutaitoihin on luottamist :lol:
Thejuti
Pyörä:
Honda NSR 180cc
Paikkakunta:
Koria
Liittynyt:
7.9.2011 23:03
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Thejuti » 28.5.2013 14:06

Kokeile vaihtamalla 13 piikkinen eturatas jos vaikuttaisi asiaan positiivisesti :) Tai sitten katsot kaikkien suuttimien koot ja vertaat niitä tt-näsärin suuttimiin.
The-Trooper
Pyörä:
Honda NSR-180, Honda Monkey, Ex-Rieju Spike 70cc
Paikkakunta:
Varpaisjärvi
Liittynyt:
23.1.2009 19:06
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut The-Trooper » 29.5.2013 14:05

Thejuti kirjoitti:14/36 välithän on vielä raskaammat mitä 14/38. Ei mikään ihme kun ei kierrä kuin sen 10k :D Mutta sitten asiaan, itselläni on 180cc malossi 36mm keihin pwk vapari suodatin ja giannellin putkisto 14/38 välityksillä eikä kerää huippuja kuin 142 km/h ja kiertää hikisesti 10k Vapaalla kun kierrättää niin kiertää 10k ja alkaa pätkimään rajoittimen tavalla. Olisiko syynä liian iso suutin? Kertokaas muut malossi miehet mikä vialla. :D

ps: Nsr on fighter mallinen elikkäs ilmanvastus on paljon suurempi mitä normaali mallisena.


Kokeile säätää, osta pienempiä suuttimia muutamaa eri kokoa. Tosin voi neulakin olla vääränlainen jne. Parhaan tuloksen saisi kun säädättäisi penkissä, mutta se taas maksaa. :D

(mainostan hieman, ei kellään tarvetta nsr:lle?) :)
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ho ... 25/id30150 Siitä jollekkin?!
tonsa69
Pyörä:
CH Racing 70cc [ex], Derbi DRD Pro Sm 74cc [ex], Honda NSR 154cc
Liittynyt:
30.8.2011 17:31
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tonsa69 » 3.6.2013 1:39

Moro, Näsäriinhän on tt pääsuutin 135 kokoa, itellä on tt näsäri ja siinä on tällähetkellä giannelli, piperi ja pääsuutin on kokoa 145. Mutta silti tuntuu aika laiskalta ja keskikaasulta booaaa... Joten mistä kohtaa rupian säätämään, isompaa suutinta vai mitä?? Tosi laiskan olonen ja tuntuu että säädöt olisivat vielä hakusessa. Ihmettelen vain että nyt on jo 145 suutin ja tt suutin on 135 niin miten se voi käydä niin laihalla...
TV9559
Pyörä:
Derbi 125 CRF Look, Cagiva Mito 125 (Ex), KTM GS 125 (Ex), Yamaha DT 125 (Ex), Yamaha Xt 125 (Ex), Honda Nsr 125 (Ex), Derbi Drd Xtreme (Ex)
Liittynyt:
23.5.2010 9:57
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut TV9559 » 23.6.2013 21:37

Just tuli ostettuun näsäri vm. 2003 joho oli kaik maholliset rempat tehty ja näin, mut nyt ku sen kotoon käynnistää ni kuuluu sellane outo tärisevä ääni jostai päi, enkä tiiä meinaako nakutusta vai mitä? oisko jollain ideaa? :s
Kuka sitä autolla vaan jaksaa ajella..
TV9559
Pyörä:
Derbi 125 CRF Look, Cagiva Mito 125 (Ex), KTM GS 125 (Ex), Yamaha DT 125 (Ex), Yamaha Xt 125 (Ex), Honda Nsr 125 (Ex), Derbi Drd Xtreme (Ex)
Liittynyt:
23.5.2010 9:57
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut TV9559 » 28.6.2013 15:26

Tuo tärinä saattaakin johtua joistain katteista tai muista kun vanhallakin omistajalla aina kuulemma ollut.. Mutta mikä on kun joskus harvoin saattaa kierrokset yhtäkkiä kytkin pohjassa tai vapaalla nousta jonnekki 5000 eikä laske ellei taas lähde ajamaan? ja nyt yhtäkkiä kulutuskin oli sitä luokkaa, että koko tankki meni reilussa 100km:ssa? :O mikä avuksi
Kuka sitä autolla vaan jaksaa ajella..
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 30.6.2013 11:45

Kaveri tuo mulle näsärinsä männänvaihtoon niin ajattelin kysyä onko siinä jotain erityistä huomioon otettavaa juuri näsärin kohdalla? Senverta jo lukasin että pakoaukonsäätimessä on joku vääränkätinen mutteri, mutta vielä kaipaisin tietoa onko pytty pinnotettu, mistä halvimmalla laadukas mäntä (mitkä ovat valmistajavalikoimat näsärin kohdalla?) ja paljonko kuuluu olla squish näsärin sylkässä ja kannessa? Hakua koitin jo laihoin tuloksin.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
ancca
Paikkakunta:
vantaa
Liittynyt:
25.4.2010 21:07
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ancca » 1.7.2013 15:55

Tarttisi nyt pikaista apua kaasarin kanssa. Ongelmana tuon lorton kanssa on se etten tiedä edes miten nuo letkut menee kaasuttimeen, esim mitkä reikä on pääbensaletkulle jne. En löydä selitystä edes etsimällä =)
Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 1.7.2013 17:20

Elikkäs kaasarin oikealla puolella se iso on bensaletkulle ja se harmaa pieni on ylivuotoletkulle. Vasemmalla puolella semmonen "kultainen" on tuoreöljyvoitelulle ja tälläkin puolella on semmonen harmaa pieni nippa joka on ylivuotoletkulle. Kaasarin pohjassa on myös yksi ylivuoto.
ancca
Paikkakunta:
vantaa
Liittynyt:
25.4.2010 21:07
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ancca » 1.7.2013 18:09

Kiitti tuosta miksu :)
Asiasta kolmanteen -> Mielenkiinnosta ihmettelen mikä tuo RC valve tuossa koneen oikealla puolella on josta lähtee kaksi vaijeria ylöspäin?
Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 1.7.2013 18:39

Se on pakoaukonsäädin. http://www.motot.net/wiki/Pakoaukons%C3%A4%C3%A4din
TV9559
Pyörä:
Derbi 125 CRF Look, Cagiva Mito 125 (Ex), KTM GS 125 (Ex), Yamaha DT 125 (Ex), Yamaha Xt 125 (Ex), Honda Nsr 125 (Ex), Derbi Drd Xtreme (Ex)
Liittynyt:
23.5.2010 9:57
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut TV9559 » 2.7.2013 20:30

mites tosiaa sais sillee laitettuu et nyt ku tuos on noi xenonit laitettu pitkiin kumpaankin valoon, ja lyhyis vaa parkit, ni sillee et parkit ois vaa sillo ku valot on "pois päältä" ja lyhyis palais normi polttimo toises ja pitkis xenon toises valossa? :D Ja eihän oo normaalia että näsä kuluttais koko tankillisen n. 100km ajos? (suutin tosiaan 135 ja tyhjä putki)
Kuka sitä autolla vaan jaksaa ajella..
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut L_rppa » 2.7.2013 21:54

Aika monimutkaselta kuulostaa, mutta lyhyen polttimon kytket ainakin normaalisti. Näsärissähän on se pitkän polttimo sama kuin lyhyen polttimo, eli voi mennä aika vaikeeksi saada tolleen palamaan niinkuin selitit. Itse en tosin ole noista xenoneista niin hyvin perillä, hyvinhän tommonen varmasti on mahdollista kunhan tietää mitä tekee.

Ei ole normaalia, n. 200km pitäs päästä täydellä tankilla. Bensankulutus siis normaalisti 4-6l satasella. Onko sulla pakoaukonsäädin käytössä?
TV9559
Pyörä:
Derbi 125 CRF Look, Cagiva Mito 125 (Ex), KTM GS 125 (Ex), Yamaha DT 125 (Ex), Yamaha Xt 125 (Ex), Honda Nsr 125 (Ex), Derbi Drd Xtreme (Ex)
Liittynyt:
23.5.2010 9:57
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut TV9559 » 3.7.2013 11:42

no pitää noita valoja vielä miettiä, mutta kuitenkin joku parempi ratkasu ois jees ku nyt ei tosiaan ole muutaku parkit ja ylikirkkaat xenonit :D ja ainaki vanha omistaja sanos et on käytös ja säädöis, mut mites sen voi testata? :O
Kuka sitä autolla vaan jaksaa ajella..