2T viritys ja tekniikka

vinzerR
Pyörä:
Husaberg FE 450 2010
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.11.2007 15:52

ViestiKirjoittanut vinzerR » 2.10.2010 18:35

Tuli tässä muuten mieleen, että kun joskus selailin purkuliikkeitä läpi ja kyselin että löytyskö 32mm litteäluistista kaasaria, jota ei kenelläkään löytynyt, niin tuli mieleen että onko missään crossipyörässä/kilvellisessä vakiona 32mm kaasaria?
Ku yleensähä käytetää DT:ssä ja HVA:ssa 28mm, sit kisasemmissa, WR, GG ja KTM käytetää niitä 35-36mm kaasareit.
|rp|
Pyörä:
dt r 125
Liittynyt:
6.1.2010 0:02

ViestiKirjoittanut |rp| » 5.10.2010 14:18

Mikähöhä detsis vikana ku 1 ja 2 vaihteel tehot hukassa eikä kule mihkään sit isommilla toimii vähän paremmin mut tukkoinen silti. ja syö bensaa aivan saatanasti. pakoaukon säädin ei käytössä voiko johtuu siit? pikaisia vastauksia kiitos.
wrc_307
Pyörä:
Dt 125
Paikkakunta:
Loimaa
Liittynyt:
10.5.2007 21:45

ViestiKirjoittanut wrc_307 » 23.10.2010 15:59

mistä johtuu ettei löydä kaikkia vaihteita. kyseessä on siis yamaha dt 125 re -04. Vaihdepolkimen akseli ollaan tarkistettu ja siellä näytti kaikki olleen kondiksessa. et mikä on vialla?
Skiiware
Liittynyt:
2.7.2010 15:29

ViestiKirjoittanut Skiiware » 23.10.2010 17:29

wrc_307 kirjoitti:mistä johtuu ettei löydä kaikkia vaihteita. kyseessä on siis yamaha dt 125 re -04. Vaihdepolkimen akseli ollaan tarkistettu ja siellä näytti kaikki olleen kondiksessa. et mikä on vialla?

öljyt?
wrc_307
Pyörä:
Dt 125
Paikkakunta:
Loimaa
Liittynyt:
10.5.2007 21:45

ViestiKirjoittanut wrc_307 » 23.10.2010 19:14

Skiiware kirjoitti:
wrc_307 kirjoitti:mistä johtuu ettei löydä kaikkia vaihteita. kyseessä on siis yamaha dt 125 re -04. Vaihdepolkimen akseli ollaan tarkistettu ja siellä näytti kaikki olleen kondiksessa. et mikä on vialla?

öljyt?

noh joo tosiaan ku kytkinkoppa oli auki,ku kytkin reistaili ja lisäksi vaihdepolkimen akselista oli lähtenyt se jousi pois paikoiltaa ja laitoin sen takaisin. Nyt kun pistin kytkinkopan kiinni ja muutenkin kondikseen niin ei löytänyt vaihteita. Öljyä en ole viellä laittanut, mutta voisiko se olla siitä kiinni ku ei löydä ku 2 vaihdetta?
*Makke
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08 + Derbi
Liittynyt:
18.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut *Makke » 23.10.2010 23:27

kyllä ne öljyt olis sinne heti kannattanu laittaa.
wrc_307
Pyörä:
Dt 125
Paikkakunta:
Loimaa
Liittynyt:
10.5.2007 21:45

ViestiKirjoittanut wrc_307 » 24.10.2010 16:21

siis ei se ole käynnyt viellä kertaakaan sen jälkeen ku se purettiin, mutta nyt on öljyt mutta ei oikein tunnu löytyvän? Mikäs vois olla syynä?
Andhu
Pyörä:
Dt 125
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
28.2.2007 15:37

ViestiKirjoittanut Andhu » 24.10.2010 18:15

Ettei olis se "haarukan" jousi irronnut mikä liikuttaa sitä vaihderumpua?
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 24.10.2010 20:37

Näsäri ainaki löytää kaikki vaihteet ilma öljyjä. Otappa kytkinpuol auki
Pixar
Pyörä:
KTM EXC -07, Derbi DRD SM PRO -08, Tunturi DX -84
Liittynyt:
22.9.2009 20:44

ViestiKirjoittanut Pixar » 9.11.2010 23:00

Olisiko mitään järkeä ostaa kotariin 144cc sylinteriä? Tulisiko merkittävää tehonlisäystä? Meneekä ihan bolt onisti, tarviiko putki tai jotai muuta vaihtaa samalla? Kestääkö alakerta?

Entä kotarin sylinterinkannen laskemisessa, olisiko siitä hyötyä/onko järkeä?

Kiitos jos joku jaksaisi vastata :)
Ostakaa hyvin pidetty ja täysin konerempattu derbi : http://www..com/derbi/drd/1054425
Nikolangelo
Pyörä:
KTM exc '10
Paikkakunta:
Vehmaa
Liittynyt:
6.5.2009 19:51

ViestiKirjoittanut Nikolangelo » 10.11.2010 8:17

Ei tost 144 pytyst varmaa kauheesti tuu tehoo lisää :D :) En usko et kanne laskemisellakaa ku kyl ne siel suunnitteluvaihees pyrkii kaike teho ottaa irti ;) Mut 200cc pyttyhä tähä menee suoraa ja siin vois jo tulla hiuka teholisäyst mut täytyis sit olla 200cc putki et toimis täydellisesti et ei kovin halpaa :D
http://www.motot.net/talli/osat/id19806/
Pixar
Pyörä:
KTM EXC -07, Derbi DRD SM PRO -08, Tunturi DX -84
Liittynyt:
22.9.2009 20:44

ViestiKirjoittanut Pixar » 10.11.2010 20:30

No voisin kuvitella että sen verran tehos ettei muilla "vakio" kisapiikeillä (esim hva wr) ois mahdollisuutta vetää kiihdytyksessä edelle. Mut 200cc kakstahti pytys taas ei ois mitää järkee, kulutus kasvais ihan törkeen suureks.Tiiän yhen tyypin jonka kotkas on 250cc kakstahti kone ja se pääse kymmenellä litralla vajaat 50km, vähemmän jos antaa kunnolla kaasua. Toisaalta se taas on AIKA tulinen. Mut ei mitää järkee, varsinkaa ku mullaki tulee arkena vähintää 35km ajeluu päivittäin... :D
Ostakaa hyvin pidetty ja täysin konerempattu derbi : http://www..com/derbi/drd/1054425
'-'
Pyörä:
KTM 250 exc
Liittynyt:
4.9.2008 16:11

ViestiKirjoittanut '-' » 10.11.2010 23:07

Pixar kirjoitti:Olisiko mitään järkeä ostaa kotariin 144cc sylinteriä? Tulisiko merkittävää tehonlisäystä? Meneekä ihan bolt onisti, tarviiko putki tai jotai muuta vaihtaa samalla? Kestääkö alakerta?

Entä kotarin sylinterinkannen laskemisessa, olisiko siitä hyötyä/onko järkeä?

Kiitos jos joku jaksaisi vastata :)


Itelle sanovat motokeitaalta että pitäisi samalla vaihtaa pakoaukonsäädin ja kampiakseli tiedä sitten :roll:
Putki on tietääkseni sama kuin piikkisessä ainakin itellä pro circuitissa lukee 144/150sx.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 14.11.2010 18:31

Ilmaan näsäristä tuon öljypumpun, niin pitääkö pääsutinta suurentaa, kun käytän tankillisen seosvoitelua, sillä omien kokemusten ja kuulopuheiden mukaan laihentaa vähän seosta, kun öljykin menee pääsuuttimen kautta?
Entäs, miten tää juttu että m- renkaiden katkoskohdat pitää olla imupuolella, kun huomasin että näsärissä näkyy katkos pakoaukosta, vaikka mäntä on oikeinperin, sillä eihän se muuten toimisi :lol:
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 20.11.2010 21:57

LaneKit kirjoitti:Ilmaan näsäristä tuon öljypumpun, niin pitääkö pääsutinta suurentaa, kun käytän tankillisen seosvoitelua, sillä omien kokemusten ja kuulopuheiden mukaan laihentaa vähän seosta, kun öljykin menee pääsuuttimen kautta?
Entäs, miten tää juttu että m- renkaiden katkoskohdat pitää olla imupuolella, kun huomasin että näsärissä näkyy katkos pakoaukosta, vaikka mäntä on oikeinperin, sillä eihän se muuten toimisi :lol:


kyllä musta tuntuu että jos sulla näkyy katkos pakoaukosta nii sillon joko rengas on poikki tai se on väärimpäin, nimittäin katkos ei koskaan ole minkään aukon kohdalla.