Miten RS:n (Rotax 122) muovirattaiden asennon pitäisi mennä. Haynesin ohjekirjan mukaan tasapainoakselin ja kampiakselin merkit pitäsi olla kohdakkain, mutta tämän sivun mukaan rattaat pitäisi asentaa toisin.
Maximum698 kirjoitti:mitä veikaattee kestääkö alakerta, kun edellisellä omistajalla oli viime kesänä lähtenyt öljyletku irti ja ajanut n. 5 km sen jälkee jonka jälkeen sammunut kun pysähtynyt. no, kun tää oli huomattu ja jäähdytelty kone ja öljyletku laitettu kiinni niin lähti uudelleen taas käyntii. Tän kyseisen tapahtuma jälkee kumminki pyörä oli ajossa ainaki 3000 km ja sil on ajettu esim 400 km lenkki sen jälkeen. mäntä vaihdettiin ja sil on ajettu pari tonnia. Samalla kun oli vaihtanu mäntää niin oli laakereita katsellu ja ainakaa kiertokangen alapään laakerissa ei ollut väljystä, mitä veikkaatte että kestääkö alakerta ja muu kone? rotax 122 on siis ja täystehonen.
Kake409 kirjoitti:Mikä voisi olla vikana jos 122 kytkin tärisee kaasun mukana, ongelma tuli normi ajossa yhtäkkisellä pamauksella ilmeisesti kytkin kopasta taikka vaihdelaatikosta. Eli siis kun moottori on tyhjä käynillä kytkin (kahvaa myöten) tärisee kierosten mukaan (soutavaa liikettä ees taas). Voisko vika olla kytkin laakerissa ?
Noz kirjoitti:Miten RS:n (Rotax 122) muovirattaiden asennon pitäisi mennä. Haynesin ohjekirjan mukaan tasapainoakselin ja kampiakselin merkit pitäsi olla kohdakkain, mutta tämän sivun mukaan rattaat pitäisi asentaa toisin.
Ansta kirjoitti:Maximum698 kirjoitti:mitä veikaattee kestääkö alakerta, kun edellisellä omistajalla oli viime kesänä lähtenyt öljyletku irti ja ajanut n. 5 km sen jälkee jonka jälkeen sammunut kun pysähtynyt. no, kun tää oli huomattu ja jäähdytelty kone ja öljyletku laitettu kiinni niin lähti uudelleen taas käyntii. Tän kyseisen tapahtuma jälkee kumminki pyörä oli ajossa ainaki 3000 km ja sil on ajettu esim 400 km lenkki sen jälkeen. mäntä vaihdettiin ja sil on ajettu pari tonnia. Samalla kun oli vaihtanu mäntää niin oli laakereita katsellu ja ainakaa kiertokangen alapään laakerissa ei ollut väljystä, mitä veikkaatte että kestääkö alakerta ja muu kone? rotax 122 on siis ja täystehonen.
Yleensä jos öljyletku lähtee kävelemään pyörän leipoessa siellä leipoo yläkerta, ei alakerta. Jos se normaalisti käy niin eiköhän se kunnossa ole, toki koskaan ei voi varmuudella sanoa miten rankasti kyseinen tapaturma on vaikuttanut laakereiden käyttöikään ja onko jopa piilevää laakerivikaa havaittavissa.
On myös mahdollista että pyörä on leikannut kiinni, ja se on vaan paiskannut sinne uuden männän sisään. Vaikea uskoa että pytty ois 100% kunnossa jos pyörä kuitenkin on sammunut (= leikannut vähän kiinni voitelun puutteesta.) Mut aika paskana saa olla tälläsen vehkeen pytty että se ei toimis enää kunnolla, aika hirveän näkösillä sylintereillä pojat on ajellu ja tuntunu toimivan OK.
Kannattaa vaikka tehdä puristuspainemittarilla testi ja kattoa puristukset, se kertoo sulle jo siitä yläkerrasta kaiken tarvittavan.
wiizel kirjoitti:Mites tuota kun 1,2 ja 3 vaihteella röpöttää ennen piikkiä pirusti, mutta 4,5,6 kiekuu hienosti? Tulpan kärki on vaalean ruskea eli seosten pitäisi olla ok? Tarttiskohan se sitten pienempää pääsuutinta? Nyt on 130 arrowin putken kanssa..
Ja mikäköhän mahtaa olla kun polttaa valojen sulaketta aika tiuhaan tahtiin? Mahtavatko ottaa jostain oikkaria tjsp?