mikaman kirjoitti:TRUIJO kirjoitti:Molemmilla mittarissa yli 500000 kilsaa.
Toivottavasti tuossa on yksi nolla liikaa
Ei, vaan siitä puuttui vielä yksi :D
Vanhat laakerit lienee hyvä välikappale tohon lyömiseen. CRC:ltä löytyy ainakin jotain kylmäspraytä.Läpä kirjoitti:Tuli talven aikana rempattua näsän kone kokonaan. Eli kaikki laakerit, tiivisteet ja stefat vaihoin. Petilaakerit rahisi jo aika uhkaavasti ja oli väljää, vaikka oli kilometrejä tullut noin 28tkm. Laakerit saa hyvin paikalleen lyömällä laakerin ulkokehän kokosella putkella laakeria riittävän suurella lekalla. Ja ainakin näsään meni ilman lohkon lämmittelyjä. Kytkinkruunun ja tasapainoakselin päissä oli ihmeelliset mutterit joihin jouduin tekemään itse avaimen, mutta muuten homma meni hyvin.
N_iksu kirjoitti:Mitäs ootte mieltä et onko pakko avata kone kun mäntä hajos. Aattelin et tuleekoha sielt kampikammiosta m-renkaan palaset ym. paskat pois jos kääntää koneen ympäri ja ravistelee. Männästä ei ainakaa mitää isompia paloja ollu irronnu.
hondafani kirjoitti:N_iksu kirjoitti:Mitäs ootte mieltä et onko pakko avata kone kun mäntä hajos. Aattelin et tuleekoha sielt kampikammiosta m-renkaan palaset ym. paskat pois jos kääntää koneen ympäri ja ravistelee. Männästä ei ainakaa mitää isompia paloja ollu irronnu.
riippuu ihan sitä että miten pahasti on leiponu kiinni. jos mäntä on suunnilleen 20 eri osassa ja jne niin kannattaa kyllä purkaa, koska silloin on kampurakin ihan kiero, mutta jos on vaan männänrengas katkennu niin eipä tarvii.
N_iksu kirjoitti:hondafani kirjoitti:N_iksu kirjoitti:Mitäs ootte mieltä et onko pakko avata kone kun mäntä hajos. Aattelin et tuleekoha sielt kampikammiosta m-renkaan palaset ym. paskat pois jos kääntää koneen ympäri ja ravistelee. Männästä ei ainakaa mitää isompia paloja ollu irronnu.
riippuu ihan sitä että miten pahasti on leiponu kiinni. jos mäntä on suunnilleen 20 eri osassa ja jne niin kannattaa kyllä purkaa, koska silloin on kampurakin ihan kiero, mutta jos on vaan männänrengas katkennu niin eipä tarvii.
Juu... Ei se varsinaisest leiponu, molemmat männänrenkaat oli ainakii kolmessa osassa, männässä ja pytyssä kunnon naarmut. Voiks konetta "ravistella" väärinpäin et jos kampikammios on männänrenkaan palasia tai muuta paskaa nii ne tulis ulos?? Niin ja kampura tuskin on kiero.
Kuva männästä http://www.corrie.fi/users/niko.sorsa/rikki.jpg
N_iksu kirjoitti:Mitäs ootte mieltä et onko pakko avata kone kun mäntä hajos. Aattelin et tuleekoha sielt kampikammiosta m-renkaan palaset ym. paskat pois jos kääntää koneen ympäri ja ravistelee. Männästä ei ainakaa mitää isompia paloja ollu irronnu.