SomaliKapteeni kirjoitti:Vähän päälle 3l/100km. Ei ole kertaakaan mennyt yli 4 litraa. Koska nelari
5.5l ja tehoreserviä aina tarpeen tullen käytössä.
Aika jännä, kun 2-t ajaa yhtä laiskasti kun nelarit kulkee niin ne kuluttaa suunnilleen samanverran. Tosin tuossa oli vielä mukana kylmäkäynnistyksiä ja epätaloudellista ajoa. Normi kulutus on jtn. 7l, ei sen yli.
J_J kirjoitti:Mutta kuka pystyisi ajaa 2t kuin mummo... En minä ainakaan.
Kouluun kun ajelin 30km yhteensuuntaan. Autojen perässä ei voi ajaa kovaa ja huussi liikkuu aika hyvin pelkillä alaväännöillä. Kiihytyksen aina silleen et melkein kaasu pohjassa paitsi ei vedättäny piikille kun välillä. Ei sitä tuolleen matka ajossa kehtaa koville kierroksille vinguttaa kun joutuu kytkintä runkata sitten kokoajan. Nyt voi ajaa rauhallisemmin kun ei oo alku huumaa, sillon meni 15.5l sadalle.
Mulla menee detsillä 4-6litraa vähän ajotavasta riippuen, n.6 litraa enempi en oo paljoa saanu kuluttamaan vaikka on tullu käsiteltyy tota laitosta aika limiteillä.. Ex Varren sain viemään 6,5l satasella jollain ihme konstilla.. wtf. Ettei olis ollu se etupyörä liikaa kytkettynä ylös?
J_J kirjoitti:Mutta kuka pystyisi ajaa 2t kuin mummo... En minä ainakaan.
Niillä tahdeilla mitään väliä ole. Jos ei pysty niin vika on kuskin korvien välissä. Tuollahan periaatteella kaikkia isompia pyöriäkin ajettaisiin reikä päässä? Kun on tehoa niin pakko käyttää? Juupajuu...
Aiheeseen. Omassa ajossa menee tuolla ruohonleikkurilla se 3-4litraa sadalla, eipähän käy kukkaron päälle . Katsellaan sitten niitä tehoja kun varaa ja ikää on isompaan pyörään .
Tästä mummoilusta tuli mieleeni, että se oli ihan uskomaton fiilis, se tehon kapasiteetti mikä siitä pyörästä löytyy vielä silloin kun mopolla jo vingutettiin. Ja kolmonen silmään
2-t jaksaa ajaa välillä mummotellen, kun siitä tehosta ei saa enää kummasempia kiksejä. Mummoilun jälkeen se tuntuu jo mukavammalta. Aina ei vaan oo fiilistä ajaa kovaa.
Hondassa jotai vikaa, enne vei normisti 6-7l ja monotuksessa 10 pintaa, nyt vedin nii lujaa ku lähtee jonku 100km, luulin et pitää mennä tankille ja uppos perkele vaa 5l, tuli jo ylite, mitä penaa Tehot ei kyl oo tippunu, repii enite edellee
You might buy a new bike that will remain intact, but I drive an old Suzuki's technology and the fix if it breaks. And I love it. I prefer to bike up with a sense of value.