2T viritys ja tekniikka

tuube
Pyörä:
DT RE vm.2004
Paikkakunta:
Kouvostoliitto :(
Liittynyt:
26.6.2009 18:26

ViestiKirjoittanut tuube » 29.1.2011 16:11

LaneKit kirjoitti:^^ Toho kotka vs. dt juttuu, ni yks kotarikuski kerto et oli haastanu detsin viivoille, ku luuli helpoks nakiks ni oli jääny tulemaa :lol: Virii oli detsis 170cc athena, kassuu, teharii yms. Tuli kuulemma aika shokkina. Mut saattaa mennä huonon lähön piikkii, ku ei tost 170cc:st nii ihme tehoi lähe.

Juu toi 170cc ei tuo tehoa juuri yhtään lisää mutta väännöt kasvaa niin perkeleesti. On taidettu kyseiselle pytylle tehdä jotain tai sitten kotkakuski ei osaa ajaa :)
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 29.1.2011 17:55

Itekki tälläst kuullu, et ei oikee tuo potkuu vaan on ns. vääntöpytty.
Huonon lähön tais vaa saada, ei tääl päi toi viilan näyttämine nimittäi oo kovin yleist, ite oon vissii ainut kuka parantelee pyttyi ite :lol: Ja piikkii en uskaltas kyl ees koskee.
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 2.2.2011 16:13

Eihän näissä pyörissä erot vielä niin suuret ole, joten viivalta lähteminen ratkaisee paljon. Tietenkin pidemmässä sprintissä kotari tulee ohi, oli DT:llä sitten mikä kuski tahansa.
Mopo oli ja mopo meni :(
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 2.2.2011 18:02

Ihasproblem kirjoitti:Eihän näissä pyörissä erot vielä niin suuret ole, joten viivalta lähteminen ratkaisee paljon. Tietenkin pidemmässä sprintissä kotari tulee ohi, oli DT:llä sitten mikä kuski tahansa.


uskallan väittää että jos on kaveri joka tietää 2t moottoreiden virityksistä ja kasaa 170cc + hilppeet nii vie huipuissaki.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 2.2.2011 22:01

Näihä se on, tarpeeksi ku viilaa ni enemmi kuutioita vie, kun virisuhde saadaan samaksi, tai laiskempikin riittää, koska kuutioita enemmin. Mut bolttiksena ei oikee mahiksia.
Juhiiis
Liittynyt:
20.1.2010 19:29

ViestiKirjoittanut Juhiiis » 2.2.2011 23:37

Kyllä ite oon 125cc athenalla, athenan teharilla, avarretul ilmanputsarilla, pa-säädin lukittu auki ja 17/53 väleillä vieny hussen wr aika niukasti, temmille ja kotarille jää hieman mutta ei hirveitä eroja.
Nikolangelo
Pyörä:
KTM exc '10
Paikkakunta:
Vehmaa
Liittynyt:
6.5.2009 19:51

ViestiKirjoittanut Nikolangelo » 3.2.2011 1:54

Huonot säädöt tai kuski ei muuten vaan osaa. Ei pitäisi olla kyl millekkää kisavehkeel mitää jakoo ellet oo tota pyttyy vähä perkeleesti viilannu :lol:
http://www.motot.net/talli/osat/id19806/
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 3.2.2011 13:22

Jospa nyt palattaisiin otsikon mukaiseen aiheeseen eli kakstahtisten viritykseen ja tekniikkaan. Ottakaa viivat tienpäällä älkääkä foorumilla.
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
Jumatuse
Paikkakunta:
Luvia
Liittynyt:
5.10.2008 13:44

ViestiKirjoittanut Jumatuse » 3.2.2011 18:21

Mihis Aprilian 125cc sylinteri kannattais lähettää pinnoitettavaksi? Aika rajusti leikannut, saako pinnoitettua joka tapauksessa? Rotax 122 siis. pjme, 2rad? Tällänen viesti tuli näköjään pjme:eltä kun kysyin. :) Aika halvalla pääsee?

Hello

A replate costs £120.00 plus VAT and return postage and we need it in our workshop for 2 weeks.

Regards
Angela
Nrrow
Pyörä:
Aprilia RS 125, Kawasaki KX250F
Liittynyt:
2.12.2006 17:24
kaasarin kuristus

ViestiKirjoittanut Nrrow » 6.2.2011 21:26

Eli 09-vuoden räsä on mulla rajotettu lain sallimiin tehoihin kaasunkahvan liikettä rajoittamalla että ilmeisesti luisti ei aukee sit kokonaan. Sitä kyselisin, että missähän tämä kuristus on? Onko mahdollisesti laitettu jonkinlainen holkki kaasariin luistin yläpuolella? Avaamallahan kaasarinhan se tietysti selviää, mutta ajattelimpa kysellä nyt tässä ensin.

E: Eli siis kun mulla on toi Talmacsi malli joka on siis muuten TT, mutta tuo kaasukahva ei vaan käänny kokonaan.
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 6.2.2011 22:36

Erittäin todennäkösesti juurikin holkki estämässä luistin liikettä kokonaan ylös. Taikka sitten toinen mahdollinen paikka tulis mieleen kaasukahvarungon sisältä, jos se nyt oli edes avattava, en enää muista. :)
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15

ViestiKirjoittanut laazeri » 6.2.2011 23:18

Kaasukahva voi olla myös erikseen kuristettu kuten itellä oli omassa piikissä kuristettu. Oli siis joku sininen muoviputki kaasukahvana mikä ei kääntynyt yhtä paljoa kuin normaali.
nipa_
Pyörä:
Honda cbr
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
14.1.2011 20:03

ViestiKirjoittanut nipa_ » 8.2.2011 18:35

Mitä haittapuolia liian isosta kaasarista voi olla?
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 8.2.2011 19:41

nipa_ kirjoitti:Mitä haittapuolia liian isosta kaasarista voi olla?


meibi suuri kulutus mutta kulutukselle ei sitte vastinetta eli ei paljoa lisätehoa.
nipa_
Pyörä:
Honda cbr
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
14.1.2011 20:03

ViestiKirjoittanut nipa_ » 8.2.2011 22:02

Mut eiks sitä pysty sitte hieno säätää pikkasen suuttimilla ja säädöillä?