Rotax 122 ja 123

akulol
Pyörä:
KTM exc 125
Liittynyt:
11.11.2009 22:03
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut akulol » 5.6.2012 23:54

Rajis- kirjoitti:Pistä öljypumppu säätöihin ja onkos sulla varmasti kaikki osat tallella? Ja tk suuttimen alta otat sen emulsiosuuttimen pois.


Eipä ollut kovinpaljoa poissa säädöistä, nyt kävin kuitenkin laittamassa ja testaamassa, samaa tekee.
Osat? Missäpäinsiellä on emulsiosuutin? Tässä menee vähän ohi :)
1. Sakot [x] 2. Sakot [ ] Kortin menetys [ ]
Salamimestari
Pyörä:
Aprilia MX125 -06
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
28.7.2011 3:43
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Salamimestari » 6.6.2012 13:27

akulol kirjoitti:
Rajis- kirjoitti:Pistä öljypumppu säätöihin ja onkos sulla varmasti kaikki osat tallella? Ja tk suuttimen alta otat sen emulsiosuuttimen pois.


Eipä ollut kovinpaljoa poissa säädöistä, nyt kävin kuitenkin laittamassa ja testaamassa, samaa tekee.
Osat? Missäpäinsiellä on emulsiosuutin? Tässä menee vähän ohi :)

Tk suuttimen alla kuten sanottu, jossei ole mitää niin sit se on pois
Ilola - Gladas
Myydään 34mm vhsb kaasutin + 34mm imukaulat Aprilia MX ja RS
saaku45
Liittynyt:
6.6.2012 18:42
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut saaku45 » 6.6.2012 18:52

Varmaan vähän tyhmä kysymys :).Eli onko rotax 123 moottorissa tuorevoitelu?Tuleeko siis öljytankkiin 2t öljy ja bensatankkiin pelkkä bensa eli bensaan ei sekoiteta 2t öljyä?Mites alakerran öljyt mistä vanhat saa pois ja mistä uudet sisään?Oon yittänyt ettii tietoo mutta ei tunnu löytyvän (varmaan niin yksin kertainen asia) :D Oon siis ihan uus tällä alalalla ja just sain piikin:).Kiitos jo näin etukäteen :)
Salamimestari
Pyörä:
Aprilia MX125 -06
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
28.7.2011 3:43
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Salamimestari » 6.6.2012 21:27

saaku45 kirjoitti:Varmaan vähän tyhmä kysymys :).Eli onko rotax 123 moottorissa tuorevoitelu?Tuleeko siis öljytankkiin 2t öljy ja bensatankkiin pelkkä bensa eli bensaan ei sekoiteta 2t öljyä?Mites alakerran öljyt mistä vanhat saa pois ja mistä uudet sisään?Oon yittänyt ettii tietoo mutta ei tunnu löytyvän (varmaan niin yksin kertainen asia) :D Oon siis ihan uus tällä alalalla ja just sain piikin:).Kiitos jo näin etukäteen :)

Siis tässähän on erikseen öljysäiliö takaapäin oikean takakatteen alla. Tietty jos tuorevoitelu on otettu pois ni sit tankkii ölpät.
Ilola - Gladas
Myydään 34mm vhsb kaasutin + 34mm imukaulat Aprilia MX ja RS
saaku45
Liittynyt:
6.6.2012 18:42
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut saaku45 » 6.6.2012 21:31

siis mulla on red rose :D
saaku45
Liittynyt:
6.6.2012 18:42
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut saaku45 » 8.6.2012 16:03

sellasta viä kysyn että missä tossa vakiokaasarissa (28mm Dellorto PHBH) on seosruuvi/ilmaruuvi?
Ja mitkä on normaali kierokset?Tyhjä käynillä kun ei anna kaasua kierokset on 2500 ja täys kaasulla 9000 eli onko ihan ok?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Rajis- » 8.6.2012 16:48

Se ruuvi missä on musta mötikkä päässä on tk-ruuvi ja sen vieressä on seosruuvi. Kannattaa lähtee seoksia kokeilemaan 1,5 kierrosta auki, yleensä saa avata enemmänkin. Ja itte pitäny tyhjäkäynti kierroksia siinä 1000-1500.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Zoubiih
Pyörä:
Yamaha WR 125x -09, Aprilia MX 125 -04, Skyteam ST50-3 -07
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
9.7.2011 23:25
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Zoubiih » 9.6.2012 2:10

Mikäs vois olla vikana ku Aprilia MX 125 käy tasasesti tyhjäkäyntiä, seokset pitäis olla kunnossa eikä röpötä sun muuta, käynnistyy aina ensimmäisellä polkasulla, mutta tänään ajossa hyyty yks kaks eikä enää suostunu käynnistymään ollenkaan? Tulpan otin irti, pesin ja poistin liat, sen jälkeen sain hetken ajan käymään mutta sitten taas hyyty eikä suostunu taaskaan käynnistymään. Samalla tavalla käynyt ennenki, silloin sain vain sen vielä käymään eikä onglemaa tuntunut enää olevan, kunnes sitten tänään. Kiitos jos joku jaksaa vastailla :D !
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Rajis- » 9.6.2012 14:11

Onko puristukset tallella?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Gogge » 9.6.2012 14:57

Koitas ihan kokonaan uudella tulpalla..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
-HP-
Pyörä:
Aprilia RS -03
Liittynyt:
11.8.2009 16:35
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut -HP- » 11.6.2012 13:25

No ei saatana, loppuu usko jo. :s Moottori kasassa reilun viikon tappelun jälkeen ja nyt ei lähe käyntiin.
Kipinää tulee, mäntä pyörii mutta bensaa tulpanreiästä sisää pistäessä ei mitään reaktiota. Uus tulppa kokeiltu ja antaa kirkkaan sinisen kipinän. Tulipahan sormillekkin kerran ja säväytti kyl ihan kohtalaisesti. :)

Onko kellään mitään kokemusta/mutua tilanteen selvittämiseks?
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut eQ123 » 11.6.2012 16:27

Muistitko laittaa m-renkaat? :lol: Kummalta kyllä kuulostaa, varovasti vois kokeilla mäki startilla, laittaa tankkiin vaikka seosbensat että voitelee hyvin.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Purei
Pyörä:
Aprilia RS 125 -03 osina
Liittynyt:
24.10.2008 18:36
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Purei » 11.6.2012 18:03

Kohta pitäis lähtä tilaus pjmeellepäin mitakan sylinterisetistä. Mitä eroa noilla erimerkkisillä männillä on?
akulol
Pyörä:
KTM exc 125
Liittynyt:
11.11.2009 22:03
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut akulol » 11.6.2012 20:32

Lisää apikan kanssa tappelua..

Eli nyt on 70 tk suutin ja 118 pääsuutin, kulkee nyt jo jonkinverran paremmin, ei öljyä (ainakaan pahasti) mutta lähtiessä (1) ei väännä _yhtään_ ja pitää rääkätä kytkintä että liikkeelle pääsee, muuten kyllä menee hyvin.. apuja ? :|
1. Sakot [x] 2. Sakot [ ] Kortin menetys [ ]
Al_ksi
Pyörä:
Skyteam "ilmatiimi" monkey 125cc, BMW 320 e36 coupe "germanlook" proju & BMW 5** e34 touring
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
26.11.2009 20:19
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Al_ksi » 11.6.2012 23:58

akulol kirjoitti:Lisää apikan kanssa tappelua..

Eli nyt on 70 tk suutin ja 118 pääsuutin, kulkee nyt jo jonkinverran paremmin, ei öljyä (ainakaan pahasti) mutta lähtiessä (1) ei väännä _yhtään_ ja pitää rääkätä kytkintä että liikkeelle pääsee, muuten kyllä menee hyvin.. apuja ? :|


Puristuspaineet?