Hei !
näyttäisi siltä että sylinteri olisi kokoa C (ollut joskus..) Ei välttämättä pidä enään paikkansa johtuen monista syistä kuten:
-uudelleen nicasil pinnoitettu, eikä pinnoittajan "leimaa/koodia" nähtävissä..
-hoonattu useaan kertaan
-ajettu lähemmäs 30 000km
On titenkin ehdotonta että syl.putkesi on priima kunnossa, eli ei kanava halkeamia tms tai "kuoppia" pinnoitteessa eli irronnutta nicasilia tms pinoitetta.
AINOA OIKEA TAPA ON MITTAUTTAA SYLINTERIPUTKESI HALKAISIJA TARKKUUSMIKROMETRILLÄ, JOSSAIN MOOTTORIKONEISTAMOSSA TMS LIIKKEESSÄ. Mittauskohta varmastikkin 10mm syl.putken yläpinnan alapuolelta, ja varmuuden vuoksi yms syiden vuoksi vielä hieman pakoaukon yläpuolelta (
sylkkäputket kun ovat aina hieman kartioita jne jne..) Mittaus pitää suorittaa sylkän ollessa huoneenlämpöinen, eli ~ +20astetta.
Uuden männän valitset sitten verrattuna syl.putken halkaisijaan, eli uus mäntä tulee olla 0,04mm ~ 0,05mm ~ 0,06mm pienempi kuin syl.putken halkaisija.
Ja kerta kyseessä on Cagiva'n sisar eli Husky, niin hyvät säädöt sitten moottoriin ja hyvä sisäänajo+ tuorevoitelun syötän lisääminen ja hieman 2T-öljyä tankkiin myös
(käy katsomassa vaikka www.cagivaclub.tk sivuiltamme kirjoituksiani..)
T.markus
ps. ota sitten huomioon että valitset laatumännän ja oikeanlaisen, jos esim sulla kuuluis olla 2-renkainen kupu, mutta joku on laittanut sinne 1-renkaisen tasakattoisen männän. Tarkista lisäksi uudesta männästä viimeistelyn jälki, kuten jokainen itseään kunnioittava motoristi tekee + mittaa männänrenkaiden päittäisvälys (ihan vain varmuuden vuoksi)
Laatua = Asso Werke ja Vertex
ps. #2 tarkistin äsken galleriasi, siellä näytti olevan 2-renkainen mäntä. onko se tasakatto vaikko kupu ? (muistaakseni joskus on ollut kaupan myös tasakattoisia 2-renkaisia mäntiä joihinkin italialaisiin..)