Paras vaihtoehto on laittaa siihen PC tai vastaava "fuelbox" ja säätää seokset oikeasti kohdalleen. Tämä taas vaatiin säätämisen penkityksessä tai osaava kaveri pistää alkukäydään laajalaista lambdan ja mittarin kanssa säätää AFR:än kohdalleen lukuisten kiihdytysten ja ajolenkkien aikana/jälkeen.
Moneen Yamahaan on laitettu Commanderi ja ne on säädetty penkissä kohdalleen, joten joku voisi laittaa läppärin kiinni Commanderiin ja imuroida sieltä parametrit läppärille. Sen jälkeen kuvakaappauksella kuva parametreistä talteen ja näytille sivustolle. Sen jälkeen porukoiden on helppo näpytellä läppärillä säädöt omaan Commanderiin.
Säätöjen kopiointi ei vastaa penkissä tehtyä pyöräkohtaista säätämistä mutta tällä tavalla saa säädöt "alueelle" ja riittävän lähelle, kunhan pyörässä on samat setupit putkiston ja ilmansuodattimen osalta.
Vastaavalla tavalla toimitaan mm KTM:än ruiskun kanssa, muutosten jälkeen ECU:un ladataan valmiit polttoainekartat eikä niitä penkitetä erikseen. Ja hyvin tuntuu toimivan porukoiden kotarit.