Piikkien sähköt ja ongelmat

Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Onkimato » 16.9.2012 0:54

Elikkäs mito lakkasi ilmeisesti akun lataamisen ja sitäkautta ei mikään valo toimi. Mites tota vikaa kannattaa alkaa tutkimaan kun kaikki sulakkeetkin olivat ehjiä?
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 16.10.2012 22:29

Jollain ideaa mikä vois dt:ssä olla vikana kun starttia painaessa välillä tulee aluks yks kipinä ja kun starttinapin päästää tulee pari kipinää, mutta siinä välillä ei mitään? Koitettu jo kaverin toimivilla osilla: staattori+pickup, cdi boxi, puola, jännitteensäädin, releet, tapponappi&starttinappi, virtalukko ja noiden lisäks katottu sulakkeet, koneeseen akulta menevä maadotus ja osa johdoista..
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut bevekki » 22.10.2012 19:31

Tulpan johto, hattu ja tulppa kannattaa tsekata!!!

Katteleppa akun varaus yleismittarilla ja lataa se varmuudeks.
mielellään melkeen 13v pitäs olla akussa.
2Fast4You
bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut bevekki » 14.12.2012 19:12

Miks husse 07 akku ei lataudu, myöskin ilman akkua huonompi käynnistyvyys ja akunkanssa hyytyilee ja hetken seisonnan jälkeen pelaa, kun akun lataa toimii taas jos aja ailman valoja, valoilla ei pelaa kovin pitkään.

Oon kysyny varman miljoonasti että mikä vika mutta kukaan ei vaan haluu vastata

V*TTU!
2Fast4You
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 15.12.2012 13:12

Staattorissa tai jännitteen säätimessä vikaa?
bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut bevekki » 15.12.2012 16:58

Voikohan staattorin arvoja mitata millään? ois meinaan hieman kallis osa....
2Fast4You
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 26.12.2012 1:26

JondeWR kirjoitti:Mikä voisi olla vikana Yamaha WR 125x, kun painan starttinappia se vilkuttaa vaan moottori valoa, laitan virrat pois ja takaisin se lähtee ihan normaalisti? välillä saa tehdä noin monta kertaa ennen kun pääsee liikkeelle. missä voisi olla vika? :nörtti:


Vähän myöhäs vastailen.
Tekeekö pelkästään silloin, kun käynnistät startilla kytkin pohjassa vaihde päällä vai myös silloin kun vaihde vapaallaa käynnistät?
Jos tekee vain ensin mainitussa tilassa, niin seisontajalan anturissa/johdoissa vikaa.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut bevekki » 6.1.2013 22:13

Husse homma ei oo edistyny :D .
Niin, mittailin akulle tulevien piuhojen päästä jännitteitä. Eli tyhjäkäynnillä valot off tulee n 14v, vähän yli. Kun isket hanan auki niin tippuu 12-vähän alle. Valojen kanssa tulee n 14 tyhjäkäynnillä ja hanat auki--> n 11,5v.

Viittaisko tämä nyt rikkinäiseen jännitteen säätimeen? Jos staattori on ok, senhän pitäis pukata juurikin hyvin virtaa tyhjäkäynnillä ja enemmän kierroksilla.
Nyt tuntuu ettei j- säädin rajaa virtaa ollenkaan tyjäkäynnillä ja täyskaasulla se rajottas voltteja liikaa?????
Kukaan tietää/ kokemuksia??
2Fast4You
depa95
Liittynyt:
22.12.2011 16:34
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut depa95 » 17.2.2013 22:50

osaisko kukaan viisas kertoo että mikä vois detsissä olla vikana kun mikään valo ei pala. Pyörä on seisonut monta kuukautta kylmässä tallissa ja nyt ei pala mikään valo edes pyörän ollessa käynnissä. Toimivana syksyllä talliin kuitenki jätetty
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 18.2.2013 0:24

Lataa akku näin alkuun.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
depa95
Liittynyt:
22.12.2011 16:34
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut depa95 » 18.2.2013 0:28

akku on ladatta, mutta silti mikään valo ei toimi
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 18.2.2013 0:36

No onko polttimot katottu? Ja se akku on varmasti ehjä?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
depa95
Liittynyt:
22.12.2011 16:34
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut depa95 » 18.2.2013 0:37

polttimot on ehjiä ja on kokeiltu semmosella akulla joka varmasti toimii
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 18.2.2013 1:10

Sitten vaan tarkistamaan johtoja ja maadotuspaikkoja.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Resispulla
Liittynyt:
3.1.2011 20:18
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Resispulla » 23.3.2013 20:40

Mikäs -06 hussessa vois olla ku tyhjäkäynnillä valot ovat kirkkaat, mutta kun kierroksia nostaa niin valot himmenee?

Ja kuinka monta volttia pitäs tulla suoraan staattorilta?