Neulaventtiili ei pidä. Kohokammio siis auki ja tutkimaan mistä johtuu.
Neulaventtiili on automaattinen hana. = Kun kohokammioon tulee tietylle korkeudelle saakka bensaa ja kun kohot on kelluvat, ne nostaa neulaventtiiliä ja neulaventtiili sulkee bensantulon. Kun moottori jatkaa käymistä vähenee tietysti bensa kohokammiosta, kohot laskee ja neulaventtiili taas aukeaa ja sama toistuu jne.. jne..
Jos neulaventtiili ei pidä kohokammio jatkaa täyttymistään ja bensat tulee ulos ylivuottoputkista. Syy miksi neulavena ei pidä voi olla; sen kuluneisuus, roska välissä, koho takertelee tai bensapinta säädetty liian ylös (kohot nousee ääriasentoon, mutta neulavena ei vielä sulkeudu).
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein