Nyt sain mittarin kanssa tutkittua, eli akkuhan se on huonoksi mennyt Staattorilta ei aiemmin tullut virtaa, mutta korjasin ja nyt tulee. Aloin vaan miettimään mikä on aiheuttanut muutaman viikon vanhan akun hajoamisen? Ajelin sillä jonkun aikaa ilman pyörän omaa laturia aina välillä ulkosella latrilla ladaten, se on rasittanut ja tuhonnut akun? Vai voiko jänäriltä tulla liikaa virtaa ja akku olisi siinä kuollut? Testasin toisella, myöskin vähän huonolla, mutta ei noin huonolla akulla niin 14,4 ja 14,5V näyttää akku kierrättäessä. Onko liikaa?
Okei, jänäriä vähän aloin epäilemään kun tossa paloi takavilkun polttimo kun oli vilkku päällä ja korkeat kierrokset. Jos polttimoiden poksahtelu jatkuu niin jänärissä häikkää vai vetää oikkariin jostakin?
Millä laturilla latasit? Jos EI ollut ylläpitolaturi, niin voivoi.. Meinaa niitä 'vanhan ajan' latureita pitää vahtia melko tarkkaan, ettei lataa "yli"..
Takuuseen meneekö?
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Toi oli tollanen aika vanha laturi, mutta osaa kyllä lopettaa latauksensa, tai siis siinä näkyy se amppeerimittari että paljonko se vielä lataa ja olen aina pitänyt vaan muutaman tunnin latauksessa (ei yönyli latauksia tms.) ja vähän välillä kuulostellut ettei sentään porise tms. Toki voi olla mahdollista että akku on raiskaantunut pilalle tossa, kokeilen ensviikolla viedä motonettiin kuitin kanssa takasin. Koomista tässä on se että viimevuonna edellinen yuasa akku alkoi olemaan jo vaihdon kaipuussa, otin sen talveksi irti ja jätin huoneen nurkkaan. Se oli itekseen "elpynyt" ja pitää nyt virtaa sisässään, mutta lepojännite silti vain 12,55v mikä ei ole kovin terve lukema, mutta senverta että pystyn muutaman päivän ajelemaan.
mikähän kotarissa kun yks pv menin töihin ja jätin kotarin parkkiin.. noh töistä tullessa ei luvannutkaan lähteä käyntiin ja peräkärryllähän se haettiin pois kotona huomasin ettei anna kipinää, noh mittailin niin puolaan tulee virta, puolalta ei lähde virta tulpanjohdolle... noh uuden puolan tilasin mutta eipäs mene vieläkään puolan läpi virta tulpalle... missä voisi olla vika, maadoituksia katsonut mutta en vaan saa kotaria heräämään eloon, myös mm. liitokset katsottu läpi (cdi, puola)
Ongelmana startti. Kun pyörässä oli vanha akku jouduin pyörän (Rieju MRX 125) polkemaan käyntiin, mutta ajon jälkeen sain startista. Akun vaihdoin ja startti toimi hyvin koko ajan. Nyt startti teki tuon saman; ei käynnisty muuten kuin ajon jälkeen ja tänään kun kokeilin niin startti ei toimi ollenkaan. Eli akku on uusi ja täynnä. Miten lähteä etenemään?
Voipi olla vähän offtopikkia, mutta kenelläkään kokemusta bilteman sumuvalosta? Onko ihan toimiva ratkaisu numerokilven kaveriksi ja onkos asentaminen helppoa ? Minkälainen valoteho? Kiitos jos joku jaksaa vastailla !
Mikäköhän Tzr:n on tullu, ku porauksen jälkee (200km sitte) se on sammunu kolmesti kesken ajon kuin tappokatkaisimesta eikä lähe enää käyntii. Tien sivuun pariks minuutiks ja sit ykösel käyntiin. Mikä ihme siin on?
Gassusta on kipinä hukassa. Gas Gasissa on sama staattori ainaskin kun korarissa ja sähköt myös Kokusanin eli samat tiedot passaa.
Niin osaako kukaa antaa lukemia mitä pitäisi tulla tulpanhatusta ja määrätyistä johdoista sunmuista?Ja esim jos pitää mitata sen vihreän ja oliko punaisen johdon ohmi määrä. Niin pisteetäänkö mittarin toinen piuha punaseen ja toinen vihreään ja sitten pitäisi tulla lukema? Vai pistetäänkö mittarin piuha maihin ja plussa siihen staattorin johtoihin?Kipinä siis kaasukaasussa hukassa...
Miten puola oireilee? Kipinä on pari kertaa tullut takaisin heikkona ja joskus ihan kirkkaana.
Präääm pärpärpärpär
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
deseiner kirjoitti:Mikäköhän Tzr:n on tullu, ku porauksen jälkee (200km sitte) se on sammunu kolmesti kesken ajon kuin tappokatkaisimesta eikä lähe enää käyntii. Tien sivuun pariks minuutiks ja sit ykösel käyntiin. Mikä ihme siin on?
Lämpöleikkaa?
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
Ostin mäxään bilteman vilkut joissa on jarruvalot niissä vilkuissa. Yksi ledi jarrulle ja yksi ledi vilkulle molemmissa vilkuissa. Pyörässä oli ennen ex omistajan tekemä ledi takavalo jossa jokatoinen ledi paloi kokoajan ja joka toinen jarruvaloa painettaessa. Pyörästä tulee kaksi johtoa jarruvalolle, toisesta tulee jatkuvaa virtaa ja toisesta vain jarrukahvaa painettaessa. Vilkkuihin menee vain yksi johto jarruvaloille. Saisinko jollain esim. vastuksella vähennettyä jatkuvan virran Voltteja/Ampeereita puoleen ja yhdistää näitä johtoja sen jälkeen yhdeksi johdoksi joka menee jarruvaloon. Tässä vielä piirustus näistä sähköistä että olisi helpompi hahmottaa. http://imgur.com/dwrwOSa Ps: Vilkut toimii kyllä
Moro vähän osaavampaa apua tarvis nyt tuli Temmii sellanen vika, että ei anna kipinää aina kun mäntä on ylhäällä antaa vain silloin tällöin. Osaako joku tietävämpi neuvoa. Pyörä on seissyt 2-vuotta tallissa ja kaikki liitokset on tsekatttu.?