Aprilia RS125 viritys/tekniikka

backyardsemtex
Liittynyt:
16.4.2013 23:08
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut backyardsemtex » 8.8.2013 16:14

Minullakin tekee täysin samaa eli leijuj 3-4k kohdil kierrokset rs 06. Vireinä toimii kaasarin TT hilppeet ja jollymoton putki. Pyörä on ostettu käytettynä ja vanhan omistajan virittelemä. Ennen kiinni ollut rave 1, mutta nyt ilmeisesti ei ole ravea eli alaväännöt vitussa. Tulppasta ei tietoa vielä ja ei muistaakseni tehnyt tätä ennekuin tyhjäkäynti säädettiin 1.8k kohdille
Wiljamiii
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 10.8.2013 2:26

Tuli vaihdettua toi ilmanpuhdistusboxi toho k&n ilmanputsariin ja nää letkut jäi mitä nää on onko tärkeitä mites muut on tehny tehareitten ja muitten kans.

Kuva
Jebex
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
20.10.2009 17:31
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jebex » 10.8.2013 12:12

Tukkia esim näin http://www.motot.net/wiki/Tiedosto:Apri ... tietoa.jpg
kokematonpoika
Liittynyt:
6.7.2013 23:26
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kokematonpoika » 13.8.2013 13:58

hei oisko tietoa kun mulla aprilia rs 125 talmacsi replica eli mikä tämä rekkarissa lukeva rajoitin holkki kaasarissa oikeen on ois kiva tietää missä se siellä on ja miten helpoiten sen saisi pois
Jö0nä
Pyörä:
3x Suzuki PV, Aprilia RX 125 -08
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.2.2009 11:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jö0nä » 13.8.2013 14:32

Oon kuullu että talmacsi malleissa olis joku holkki luistissa, ettei kaasuu saa väännettyy kokonaa auki. Elikkä kaasarista aukaset sen luistin kannen ja sieltä holkkii ettimää. :)
Ablu
Pyörä:
Suzuki GSX 650 F EX: 2x Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Naantali
Liittynyt:
15.2.2012 20:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ablu » 6.9.2013 8:37

Wiljami, itse nakkasin sen pahvilaatikkoon kun pistin pyörän TT:ksi. On vaan edessä kun huoltaa ja puhdistaa konetta.

Eli mulla on semmone ongelma että 09 RS:n nopeusmittari näyttää nollaa ja kilometrit ei keräänny. Aluksi nopeus pomppi tietyissä nopeuksissa, esimerkiksi ajoin tasan 130km/h niin mittari pomppii 100-170km/h välillä.

Eli mittarinpyörittäjässä/piuhoissa vikaa.. Miten apikka mittaa nopeutta ja mistä löydän mittarinpyörittäjän? En löytänyt itse kun nopeasti katsoin..

edit. löytyi takahaarukasta musta mötikkä mistä johdot katkenneet.. Luultavasti se siis:)
Wiljamiii
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 6.9.2013 19:29

Itel oli ainakin omassa toi poikki ja tilasin pjme:ltä uuden samalla kun ostin sieltä muutakin osaa.

Tossa kohtaa se mittaa nopeuden nakkilassa taisi maksaa uus sen 60€. Parempaa kuvaa en tosiaan jaksanut eli se on toi musta tossa swingin alla.
Kuva
cilleman
Liittynyt:
16.8.2013 15:19
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut cilleman » 8.9.2013 23:30

mikäs ois syynä että apriliani kulkee suht vähän vaikka aikalailla TT, elikkäs se lähtee ykkösellä 50-60km/h sitte ku päästää sataa jollakki vaihteella kevari alkaa jo niin paljo hyytyä,että on vaikeaa saada se menemää sen 120-130km/h.
Elikkäs vaihettuja osia:
tehoputki ja änkkä (arrow)
uus mäntä ja sylinteri (joku 1-2tkm sitte)
uus akku
uus tulppa joku 10eg tai es
rave 1
hyppylanka poistettu
ja sitte on vaihettu kaikkee muuta pientä mikä ei pitäisi vaikuttaa nopeuteen


joten tyhmä kysyy miksi ei kulje?

---------------------------------
mikä tyhjäkäynti suutin pitäis olla,että onko hyvä jos se ois kokonaa vekka vaiko mites?
Jebex
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
20.10.2009 17:31
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jebex » 19.9.2013 11:35

Kokeillu katkastulla laipalla miten menee?
cilleman
Liittynyt:
16.8.2013 15:19
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut cilleman » 19.9.2013 16:53

Jebex kirjoitti:Kokeillu katkastulla laipalla miten menee?

onko sillä väliä koska rave?
Jesking
Liittynyt:
4.8.2012 0:52
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jesking » 2.10.2013 15:03

Mulla sama vika. Konerempan yhteydessä vaihdoin ton raven laipan josta kuva edellisellä sivulla nii huiput 137km/h laipan viiste alaspäin. jolloin kierrokset 9k. Yli 10k ei kierrä ja silloonki alkaa jo hyytyyn. Sisäänajettu n. 400km
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 2.10.2013 20:58

Kattookaa tulpan väri niin saadaan varmuus, että ei ole säätövirheestä kysymys
Jesking
Liittynyt:
4.8.2012 0:52
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jesking » 3.10.2013 18:55

Tulppa ruskea... Säädin seosruuvin täysin auki jolloin huippunopeus nousi 145km/h. Suutin on tällä hetkellä 190.
eddiedo
Pyörä:
Aprilia RS125, Hyosung Comet 125
Liittynyt:
3.6.2013 21:36
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eddiedo » 12.10.2013 17:40

Elikkäs vedin räsällä ojaan eilen ja sen jälkeen ei lähtenyt enään käyntiin. Tänään kattelin että kipinää ei tule. ON-OFF nappi oli löysä joten avasin sen ja sisältä paljastui joku pieni metallipalanen ja jousi, löysänä siis. Nyt yritän koota tätä mutta vaikeeta on sillä en tiedä ollenkaan mihin osat kuuluvat. Löytyykö tähän räjäystyskuvia tai jotain muuta apua? tai kantsisko ostaa vaan kokonaan uuden oikeanpuoleisen hallintalaitteen?
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Miiggael » 30.10.2013 20:31

Morjes, eli -05 räsästä pitäis päästä pikkuhiljaa eroon, ongelmana se että akussa ei pysy virrat. Loppukesästä huomasin että akkua sai ladata kerran viikossa, piakkoin jo parin päivän välein. Ajaessa kuitenkin latasi akkua, eli saatoin lähteä ajelemaan työntämällä pyörän käyntiin, ja 20 minuutin ajon jälkeen lähti napista käyntiin. Lopulta akku alkoi tyhjenemään sitä vauhtii että piti ladata kerran päivässä jos piti päästä ajelemaan, joten menin hätäsesti tilaamaan uuden akun. Akun vaihdolla ei ollut mitään merkitystä, vaan akku tyhjenee jälleen yhdessä yössä. Kellään mitään ehdotusta siitä mikä tässä nyt mättäis? Jostain kuulemma saattais jokin ottaa maihin, mutta en ole mistään vikaa löytänyt vaikka useaan kertaan käynyt sähköjä läpi. Missäs nää viat useimmiten on?