Aprilia RS125 viritys/tekniikka

renze
Pyörä:
Husqvarna TE
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
8.6.2004 19:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut renze » 4.11.2013 0:01

Mitä mäntää suosittelisitte vakiosylinteriin? Olisko vertex hyvä vaihtoehto?
54muli
Pyörä:
Aprilia RS 125 -06, Peugeot trekker 50 -98
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
2.12.2012 17:37
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 54muli » 7.11.2013 9:46

Eli kun tyhmänä menin avaamaan etupumpuista ne siniset "korkit" ni sieltä oikealta puolelta puski sellanen 15cm tanko mikä on nii jäykkä et ei oikeen saa painamalla takaisin sisään. Mitä oikeen pitäis tehä, ottaa paineet jotenkin pois vai? EDIT: sain sen korkin kiinni kun nosti etupumppuja tarpeeksi ylös. Mutta ihmetyttää kun sieltä toiseltapuolelta se ei ollenkaan puskenut ulos. Pitäiskö sinne laittaa painetta? Ja miten?
Crizu
Liittynyt:
24.4.2013 14:43
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Crizu » 1.12.2013 18:33

Mihin suuntaan tota kytkintä säädetään jos sitä vaijeria halutaan kireemmälle? :s Ja sitte tää kun räsän vaihdepoljin jää pohjaan ku vaihde on kakkosella... Koitan laittaa hieman alemmas ja vaihde tippuu vapaalle?! (en pääse enää koittamaan tienpäällä vikaa, koska tiet jo jäässä) Neuvoja?

Kiitos jo etukäteen!
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 6.12.2013 15:23

Kireemmälle niin kierrät aukipäin sitä ruuvia, siis ulospäin kahvarungosta.
Wiljamiii
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 9.12.2013 23:32

Pitäiskö sx:n änkkät mennä suoraan räsään kiinni?
iikkahyva
Liittynyt:
16.12.2013 21:11
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut iikkahyva » 16.12.2013 21:21

Mulla on tommone räsä, -02 vai -00 vuosimallia, ajoin normaalisti, kiihdytin niin yht äkkii kuulu "boo boo boo boooo..." ja sammu siihe, työnsin talliii, vaihoin tulpan (ennen tapahtumaa vaihoin öljyt, putsasin ilman putsarin) putsasin kaasarin, lähti käyntii mut kaasari tulvi bensaa, avasin ja laitoin kaasarin paikoillee, ei toiminu, sitte laitoin tulpan reiäst tilkan bensaa ja kokeilin käyntii, kyllä lähti, nyt ei lähde käyntiin vaikka putsannu kaasarin, saa bensaa, antaa hyvän kipinän... onko teillä mitään neuvoja?

Kiitti vitusti jo etukätee!!!
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aap- » 11.1.2014 18:16

-
Viimeksi muokannut Aap- päivämäärä 12.1.2014 21:24, muokattu yhteensä 1 kerran
wqwq
Liittynyt:
13.5.2004 18:42
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut wqwq » 11.1.2014 18:20

http://www.50cc.eu/en/product.asp?P=116 ... mm-%3C2000

tuollainen sylkkäsarja tarttu matkaan, voisiko joku valottaa käykö tuo mihin kaikkii RS:siin ja mitä tuollaisesta kehtaa pyytöö?
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 24.1.2014 15:37

wqwq kirjoitti:http://www.50cc.eu/en/product.asp?P=11611_cylinder-kit-aprilia-af1/rs125-polini-60mm-%3C2000

tuollainen sylkkäsarja tarttu matkaan, voisiko joku valottaa käykö tuo mihin kaikkii RS:siin ja mitä tuollaisesta kehtaa pyytöö?


Eikös tuo ole polinin 155cc pytty?

Sopii molempiin rotaxin konetyyppeihin (122 & 123) eli kaikkiin räsän vuosimalleihin...
Nakkilasta tuon saa 650??? en oo ihan varma mut toi hinta tulee mieleen.
Eli päätä ite mitä haluat pyytää mutta vinkkinä sanoisin, että kyllä noi uutena myydään 350e-450e itse maksoin 300e...
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 24.1.2014 15:47

Wiljamiii kirjoitti:Pitäiskö sx:n änkkät mennä suoraan räsään kiinni?


Kyllä ellei ole joku omapatentti...
Rikzaah
Pyörä:
Generic Trigger 50 SM (EX), Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
24.6.2011 1:12
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikzaah » 27.1.2014 0:48

Olisin ehkä ostamassa 2009 räsää, ja luonnollisesti pistämässä tt:ksi.

Arrow olisi tulossa. Mutta pari kysymystä olisi. Pitääkö ecu porata? Ja riittääkö suuttimen vaihto, vai pitääkö ostaa TT-kit kaasariin? Ja miten sen tt-kitin asennus onnistuu? Kaverin räsään kun vaihdettiin suutin niin ei saatu kunnolla käännettyä kaasaria, ja se meni aika vaikeeksi.

Lisäksi, olisiko RAVE järkevä ostos?

Saa linkittää myös sivuja mistä saisi kyseisiä osia halvimmalla. Kiitos jo etukäteen :)
........
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 27.1.2014 15:41

Rikzaah kirjoitti:Olisin ehkä ostamassa 2009 räsää, ja luonnollisesti pistämässä tt:ksi.

Arrow olisi tulossa. Mutta pari kysymystä olisi. Pitääkö ecu porata? Ja riittääkö suuttimen vaihto, vai pitääkö ostaa TT-kit kaasariin? Ja miten sen tt-kitin asennus onnistuu? Kaverin räsään kun vaihdettiin suutin niin ei saatu kunnolla käännettyä kaasaria, ja se meni aika vaikeeksi.

Lisäksi, olisiko RAVE järkevä ostos?

Saa linkittää myös sivuja mistä saisi kyseisiä osia halvimmalla. Kiitos jo etukäteen :)



Ecu kannattaa porata, jollei halua kuunnella rajoittiminen hakkaamista... Parhaimmat säädöt saa jos ostaa TT-setin kaasariin mutta kyllä vehkeen voi säätöihin ilmankin saada. Suosittelen ostamaan suoraan 34mm kaasarin niitä saa aika ajoin hintaan 100e vrt. TT-setti 70e. Asentaminen onnistuu siten, että otat ilmanputsarin irti ja poistat samalla sen kuristuksen, Tämän jälkeen kaasari irti ja avaat sen pohjan siellä on sellainen iso messingin värinen pultti, missä on myös pääsuutin kiinni. samalla vaihdat isomman tyhjäkäynti suuttimen ja laitat pohjankiinni. Sitten avaat kannen ja vedät luistin ulos ja purat sen osiin ja korvaat luistin ja neulan tt luistilla ja -neulalla. Eli kaasari pöydälle, jos kaasari on räsässä kiinni niin menee hankalaksi!!! Rave on mielestäni ehdoton ostos ellei tykkää ajella ilman alaväänöä, mikä on ihan perseestä usko minua sitä ei kukaan halua! Tuosta saisit pyörän missä olisi kaikki tehty valmiiksi ja on hyvässä kunnossa. On koeajo mahdollisuus...

http://www.nettimoto.com/aprilia/rs/1623862
Rikzaah
Pyörä:
Generic Trigger 50 SM (EX), Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
24.6.2011 1:12
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikzaah » 29.1.2014 0:41

Saattaa olla että mieli muuttuu supermoto/enska kemmuun :D Räsän virittäminen tuntuu olevan kallista ja hankalamlaa.. Räsän ainoa valtti oli sen edullisuus :D

Kiitos kuitenkin avusta!
........
jorderi
Liittynyt:
18.11.2013 1:27
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jorderi » 2.2.2014 2:38

Paljonkohan 154cc polinin männnällä ajelee noin?
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 2.2.2014 18:11

jorderi kirjoitti:Paljonkohan 154cc polinin männnällä ajelee noin?


Itse vaihtaisin 5000-7000 kilsan välein, mutta riippuu miten ajaa ja ovatko säädöt kohillaan yms. Ennemmin mäntä kannattaa vaihtaa liian aikasin kuin liian myöhään, itse olen oppinut tämän kantapään kautta krossien kanssa näprätessä.

Mitä mäntiä käytätte räsissä? Itselläni männän vaihto aika lähenee ja olisi mukava kuulla kokemuksia.