Aprilia RS125 viritys/tekniikka

-jimi
Pyörä:
Rieju Marathon (183) , (ex)Husqvarna SM/WR
Liittynyt:
23.9.2012 15:58
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -jimi » 9.3.2014 1:10

Moro, mitäs äijät tuumaa että räsä tullu pytyn vaihdon jamännän vaihdon jälkeen huollosta, ja nyt esiintyy välillä sellane ongelma että booa yli 5k kiekoilla ja sammuu.
Toimi ennen leikkaamista hyvin (leikkasi koska rave löi mäntään). Joten nyt on sitten kurilaippa ylhääll+gianelli+34 lortto setteinä. Ja tosiaan nyt toimii muutenkin vain ryypyn puoliksi päällä ollessa(jos toimii). Kun ryypyn ottaa pois päältä kuulostaa kun ei saisi ollenkaan bensaa ( kiekat nousee ja sitten laskee ja sammuu). Pääsuutin 170. ennen leikkaamista 165. ja piperi löytyy myös( sellanen neliömuotonen :D)
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 11.3.2014 14:16

Mitäs porukka on mieltä, kun tilasin 53.97 männän vaikka pytyllä oli ajettu 8000 kilometriä ja vakio mäntä oli 53.99. Koneistamolla suositteliva 53.98 mäntää, koska 53.99 olisi ollut liian tiukka, mutta niitä ei löytynyt suomesta, joten päätin tilata vähän pienemmän. Eli onkohan tuo liian väljä mäntä haittaako tuo männän kahden sadasosan muutos alaspäin? Tulevan männän merkki on Wössner, jos se nyt johonkin vaikuttaa. Mielipiteitä?

Ps. olisko jollain myydä jotain teharia räsään?
skittlesmaster
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme SM
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
29.5.2011 11:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut skittlesmaster » 13.3.2014 15:41

Moro!tulipa haettua 2004 räsä pari päivää sitten ja a kotiin sujui moitteetta.Nyt seuraavana päivänä kuiteskin, ajoin moottorietietä kotia päin niin pyörä sammui. Yläkierroksilla pyörä selvästi alkaa booata ja sammuu, keskustietokoneen lämpö alkaa heti laskea kun laittaa kaasua pohjaan ja sanoo "cold". Pyörä oli istunut 1.5v suht. Ajamatta ennen tätä, ja tankissa oli vanhaa bensaa ja öljyjen suhteen varmaan myös sama homma. Pyörässä on rave 2 ja kaasarissa tt-säädöt, putkessa silti kurit. Vein pyörän huoltoon (starbike espoossa) jossa sanottiin että jos booaa yläkierroksilla niin varmaan kaasari tukossa ja vaatii säätöä. Onko kellään muulla mielipidettä? Ja paljon voisi tuollainen reissu huoltoon maksaa (jos tuntitaksa on 70€).

E: myös booaamisen jälkeen vaikeuksia saada päälle.
jontteyy
Liittynyt:
5.5.2013 19:51
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jontteyy » 13.3.2014 17:35

Miten tuo vaihteensiirtäjä kytkinkopassa pitäis oikeen laittaa? Ja tuleeko sinne tosiaan 3 rikkaa niinku räjäytyskuvien mukaan? Ei vaihtunu vaihteet oikeen.
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 21.3.2014 22:45

Moi! Koneremppa alkaa olla lopuillaan, mutta nyt on edessä viimeinen ja isoin ongelma tähän mennessä, eli miten saan koneen takaisin (otin koneen pöydälle, jotta olisi helpompi hoitaa hommat) Miten Te olette saaneet koneen takaisin runkoon kiini vinkkejä kaivataan! Kiitos jo etukäteen.
Rosvo Roope
Liittynyt:
22.8.2013 21:21
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rosvo Roope » 22.3.2014 17:18

Miten tärkeää on vaihtaa kylmempi tulppa tt laittaessa? Eli tilasin uuden tulpan B10EGV, mutta se ei näyttäisi tekevän kipinää :( joten täytyy hakea uusi tulppa. Mutta uskaltaako tolla 8 tulpal alkaa säätää kaasarii? Ja kun neuvotaan, että neulan sokka pitää olla kolmannessa lovessa niin tarkoitetaanko tällä että sokkaa laitetaan alaspäin jolloin rikkaampi seos? Ja kiinostaisi onko tuo Rave 2 helppo saada säätöihin? Eli kyseessä 2005 mallin räsä (Rave 2, Arrow, tyhjäkäynti 70 ja pää 130) mitenkäs onko tuo 130 liian pieni kun jossain keskustelussa suositeltiin arrowin kanssa 135 kokoista.
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 22.3.2014 18:45

Itselleni huollossa sanoivat ettei se tulppa nyt niin tärkeä ole mutta suosittelivat kyllä vaihtamaan, ota siitä nyt selvää eli osta 9 tai 10 tulppa...

Itse säätäisisin vasta sitten kaasarin kun kaikki oikeat osat ovat kiinni päristimessä ja lue 2-t kaasuttimen säätö tietopankista ja kysy sitten jos joku on epäselvää...

Miten sen pultin saa kiinni mikä liittää rungon - takahaarukan ja koneen? on pirun hankala tapaus vinkkejä kaivataan...

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin
Rosvo Roope
Liittynyt:
22.8.2013 21:21
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rosvo Roope » 22.3.2014 20:00

Suosittelen laittamaan pienemmän tapin tai sitten meisselin sinne pultin reikään ja vääntää niitä kohilleen sitä mukaan kun työnnät sitä pulttia.

Missäköhän nyt mahtaa olla vika kävin hakemassa B10EG tulpan ja sillä kokeilin mutta ei lähtenyt käyntiin tulppa vaan kastu. Sitten kokeilin käännellä ilmaruuvia mutta ei helpottanut. :nolo: joten kokeilin tota 8 tulppaa sama toistui ei auttanu. Kipinää teki kummallaki tulpat. Sitten kokeilin vaihtaa neulan sokan lovea ja pistin 62 tyhjä suuttimen. Yhä tulppa kastuu eikä ees lupaa. Mitä pitäis kokeilla? Ku kortin saisin ens viikol joten pitäis siihen mennes saada toimimaan. :|

Ps. Täys koneremontti tehty 500km sitten eli kone hyvässä kunnossa, pelas moitteetta kun kävin kokeilee kuristettuna. :)

Nyt on hyvät neuvot tarpeen. ;)
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 23.3.2014 18:09

Kiitos vastauksestasi! Itse kokeilisin katsoa, että ovatko läpät kunnossa tämän jälkeen katsoisin kaasarin kohot varmistaakseni, että ne ovat ehjät ja kelluvat samalla putsaisin kaasarin ja tietysti voithan kokeilla ottaa kaasuttimen irti ja laittaa pensaa sylinteriin ja katsoa starttako jotta voisi ongelmaa paikantaa.

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin
Rosvo Roope
Liittynyt:
22.8.2013 21:21
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rosvo Roope » 24.3.2014 21:11

Elikkäs vika paikannettu! Kaasarin koho ollu jumissa ja valuttanu alakerran täyteen bensaa :D
Oliskos kellään mitään hyvä neuvoo mil alakerran sais kuivattuu? Konetta en ala tiputtamaan!
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 24.3.2014 22:01

Saako sen kytkin puolen posken auki, vaikka kone olis paikallaan joku tällänen hämärä mielikuva mulla...

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin
armo jarkko
Liittynyt:
10.2.2014 18:32
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut armo jarkko » 25.3.2014 12:40

Morjensta onkos teillä kuinka raven laipat kestäny kun ittellä
hajoilee vähän väliä :s
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 25.3.2014 13:04

Mulla on ainakin kestänyt 6000km ja vaan 3 kertaa olen puhdistanut laipan. Mikä RAVE sulla on?

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin
armo jarkko
Liittynyt:
10.2.2014 18:32
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut armo jarkko » 25.3.2014 13:35

Rave1 hajoo aina ne kynnet mihin vaijeri tulee.

Mitäs tuumitte että paljos löytyis vetoja polini 154+arrow+34mm dellu+vapaavirtaus suodatin ja oikeet säädöt?

Tuplapostaaminen ei ole sallittua, omaa viestiään voi muokata viestin oikeasta yläreunasta löytyvän rattaan kuvan avulla.
-AceFin
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 25.3.2014 13:51

Kaverilla on setti polini 154 + jollymoto + 38mm lortto + kaikkee pientä kivaa ja se ainakin jättää helposti kaikki kisapiikit eli tehoa on paljon huiput vanhalla polinilla missä oli avarrettu kanavia ja kantta laskettu ennenkuin leipoi 200+ mutta en tiedä kuinka paljon kilowatteja, mutta paljon!

Onko RAVE:si vaippa kunossa onko siellä se kuminen vaimennin sisällä?

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin