Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Jukke- kirjoitti:Eli topicin ideana on toimia "neuvontapalstana" aloitteleville motot.nettiläisille jotka eivät näytä oppivan koskaan oikean topicin löytämistä. Eli täällä voi kysyä aiheesta kuin aiheesta, kunhan se liittyy mopoihin!
Vastaajat voivat myös neuvoa kysyjää johonkin valmiiseen topiciin vastaisuuden varalle!
Tehdään yhdessä motot.netistä parempi paikka!
Eikö kysymyksellesi löydy sopivaa viestiketjua? Mieltäsi askarruttaa jokin mopojen tekniikkaan liittyvä asia, mutta et tiedä mistä saisit siihen vastauksen? Olet tullut juuri oikeaan paikkaan, kysy kysymyksesi tässä topikissa. Tutustu kuitenkin ensin
Tietopankin tarjontaan, sieltä löytyy paljon artikkeleita kaikesta kaksipyöräisten tekniikkaan liittyvistä asioista.
Vanhat viestit
täällä.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
Jammu1234432
- Liittynyt:
- 4.6.2012 23:25
Voisko joku selittää koropaloista kun jäi noista ohjeista päähän sen verran mittoista, että kun ohjeissa luki että reikien väliin jätetään vaikka 12mm, niin sehän ei ole ruuvien keskipisteistä mitattuna, vaan se väli niitten välissä? anteeks huono selitys, koittakaa ymmärtää.
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
Jammu1234432 kirjoitti:Voisko joku selittää koropaloista kun jäi noista ohjeista päähän sen verran mittoista, että kun ohjeissa luki että reikien väliin jätetään vaikka 12mm, niin sehän ei ole ruuvien keskipisteistä mitattuna, vaan se väli niitten välissä? anteeks huono selitys, koittakaa ymmärtää.
Juuri niin. Sisäpuolen reunasta toiseen sisäpuolen reunaan.
pode24
- Pyörä:
- Yamaha YZF-R125, Factory Bike desert 50R -07
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 23.3.2012 20:13
Pakoputki vuotaa aavistuksen pakoaukon kohalla, koska ei saa tarpeeksi tiiviisti kiinni koneeseen.. millä voisi tiivistää?
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Uudella pakoputken tiivisteellä kannattaa aluksi koittaa, tahtoo tuo metallitiivisteet olla kertakäyttöisiä. Jos ei ala pysymään tiiviinä, niin pakoputken tiiviste/asennusmassaa kannattaa ostaa, esimerkiksi Biltemasta saa sitä. Sitten niksipirkkana on käyttää maitopurkista leikattua tiivistettä yhden tai useamman kerroksen verran.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
miiggz
- Pyörä:
- Honda FMX 650
- Paikkakunta:
- salo
- Liittynyt:
- 11.8.2009 20:22
Eikös pode tarkoittanut pakoaukon tiivistettä, o rengasta? Ainoa mikä pitää lämmön ja öljyn on alkuperäinen o-rengas. Ja ei siin kannata tiivistemassaa kylkiin laittaa ettei imase palotilaan niitä.
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Kerrotko mulle miten nelitahtikone imasee jotain pakoaukkoon? Ja ei sitä tiivistemassaa mihinkään kylkeen olla laittamassa, vaan laipan ja sylinterin väliin.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
pode24
- Pyörä:
- Yamaha YZF-R125, Factory Bike desert 50R -07
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 23.3.2012 20:13
2t mopo kyseessä. putkea pitäisi siis tiivistää"ulkoapäin" ei sylinterin puolelta
miiggz
- Pyörä:
- Honda FMX 650
- Paikkakunta:
- salo
- Liittynyt:
- 11.8.2009 20:22
Tuossahan on iha minarellin kone, niin silloin on putki jousikiinnityksellä. Eli pakokaasuja puhaltaa ulos sylinterin pakoaukosta putken ulkoreunoja myöten? Sillo sieltä on se sylinterin pakoaukon o-rengas palanut puhki.
kaislikko
- Liittynyt:
- 5.11.2011 20:07
Tartteis nopeesti jottae vinkkejä, eli:
'04 Gilera RCR, valot ei pelloo. Staattorilta kaikki piuhat ok ynm, virtaa tulee sekä etu- että takavalolle, mutta silti ei valot toimi. Takavalo palaa, kun etuvalon maapiuhan repäsee irti. Etuvalollekkin tulee virtaa ihan polttimon kantaan asti, mutta kun poltin ei hehku (uusi poltin).
MUTTA
Sekä etu- että takavalo palavat normaalisti, kun eteen laittaa normaalia (35/35W) pienempi tehosen polttimon (se oli semmonen PV:ssä oleva 21/5W poltin). Voiko olla, että virta ei riitä syystä tai toisesta molempiin päihin (takana leditakavalo)? Ennen kyllä toiminut normaalisti, nyt etsitty vikaa tuloksetta. Ajossa välillä toimii jonkun aikaa/pätkii, mutta suuremmaksi osaksi ei.
Kopioin tämän nyt tuolta sähkötopicista, jos saisi joltain vinkkejä tässä topicissa. Käytiin piuhoja taas vaihteeksi perusteellisesti läpi, löytyi 1 katkennut maapiuha ja yksi joku muu, ne liitin yhteen ja kokeilemaan, mutta ei vaikutusta. Sitten vahingossa painoin bensan merkkivalon piuhat yhteen (merkkivalon poltin poksahti ja oli siksi irrallaan) ja samassa sekä etu- että takavalo syttyivät ja paloivat normaalisti. Joten
. Nyt on joku jossakin pahasti solomussa?? Poltin kyllä kuumui melekosesti, että en tiiä sitten paljonko voltteja sinne tuli, kun ei tuo virtamittarikaan toimi..
Ili95
- Liittynyt:
- 1.6.2010 21:33
Tässä tulee nyt copy-pastella aiempi viestini tuolta joka taisi olla väärässä paikassa..
Haluaisin ottaa tuorevoitelun pois käytöstä väliaiksesti tai vähän pidemmäksikin aikaa ehkä, niin voinko vain ottaa kaasuvaijerin irti öljypumpun päästä ja jättää muut kaikki paikoilleen? Vai pitääkö alkaa ottaan kaasarin päästä letkua irti ja laittamaan jotain nippaa siihen tilalle?
Mutta kuitenkin sinne tuli yksi vastaus:
Repäise irti koko öljytankki ja siitä pumpulle menevä johto, muuta ei tarvitse tehdä. Voit jättää pumpulta kaasarille menevän letkun ennalleen ja myös pumpun kaasunasentovaijerin jos haluat. Ja bensan sekaan 2,5% sitä öljyä sitten.
Ja sitten pamahti lukkoon koko viestiketju ennenkuin ehdin esittää lisäkysymystä:
Eli oman ymmärrykseni mukaan juuri tämä, että jätetään vaijeri paikoilleen ja otetaan letku irti ja täten pumpataan ilmaa öljypumppuun, rikkoo sen?
miiggz
- Pyörä:
- Honda FMX 650
- Paikkakunta:
- salo
- Liittynyt:
- 11.8.2009 20:22
Olet ymmärtänyt juuri oikein, ota se tuorevoitelusäiliö pois, tuorevoitelupumppu pois ja kaasuvaijeri pois pumpusta, letku pois kaasarin kyljestä ja laitat siihen kaasuttimen kylkeen pikku letkupätkän ja tukit sen, ettei se tuorevoitelunippa mene umpeen.
2-t öljy voitelee tuorevoitelupumppua, jos se ei saa öljyä, hirttääpi kiinni se pumppu joka voi täten vaurioittaa siihen kohdistuvaa akselia. Laita siihen pumpun tilalle alumiinista tai rosterista lätkä ja pulttaa kiinni. Tiivistä lätkän reunat vaikkapa loctiten sinisellä öljynkesto-tiivisteellä.
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
Pakko kysyä eräs typerä kysymys, minkä veikkaisin olevan mahdotonta mutta onhan aina pakko koittaa
Onko takajarrua mitenkään mahdollista 'virittää'?
Alkaa olemaan perseestä ku jarrua pitää painaa se 5 senttiä alaspäin ennenkuin alkaa edes ottamaan. Innostais paljon alkaa keulimaan, eikä juommosel jarrul oikeen jarruteta.
Sylinterissähän on nämä ihme pidikkeet joissa jarrupalat sijaitsee, eikö esim. niiden pultteja voisi kiristää mitenkään, jotta jarru ottaisi aikasemmin, tai voisiko esim. itse jarrupolkimelle tehdä jotakin joka kiristäisi sitä niin että se ottaisi aikasemmin?
Oon aika varma että tuo jarrupalapidike ideani ei toimi, koska jarrupalat ovat jo valmiiksi melkeen jarrussa kiinni..
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
sen voi ilmata. Katoppa ohjeet googlesta tai tietopankista, en nyt kesken oppitunnin jaksa alkaa kertomaan ohjeita
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
Jep, ensin ilmaaminen, sen jälkeen voit "virittää" jarrua ostamalla paremmat jarrupalat. Jotkut ostavat myös isompaa levyä, mikä lisää vanteeseen kohdistuvaa hidastavaa vääntömomenttia. Useinmiten uusi levy tulee kuitenkin vain ulkonäöllisistä syistä.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista