Ospe
- Liittynyt:
- 6.7.2013 22:55
Tallista löytyis vuosimallia 2002 oleva DT. Ite en oo löytäny siihen mistää isompaa takaratasta ku toi vakio (joka on 52-piikkinen), ja olis tarvetta isommalle jotta saadaan mopo vääntämään. Joskus mä näin sattumalta nettimotos samaa vuosimallia olevan DT:n, johon oli modattu vissiin vanhan mallin Sendan iso takaratas (60-piikkinen kai?).
Olisko motottilaisilla vinkkejä, että miten sais ite modattua samanlaasen rissan tohon omaan kameliin? Kiinnitys siin on 8-pulttinen.
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
miten vitussa tota airsalin kantta vois yrittää suoristaa??
on vaa niin monimutkainen rakenne, ettei ihan helpolla ainakaan onnistu ton suoristus kotikonstein! koneistamo pyytää yli 90-100€ suoristuksesta, koska tota kantta ei saa kunnolla menemään siihen sorviin ... eli sama ku ostais uuden pyttysarjan ulkomailta.
ei yhtään houkuttelis käyttää tota vakiopyttyä, joka on suoraan sanottuna paskassa kunnossa. muutenkaan ei tollasen 50cc pannun kanssa toi tule toimimaan 28mm kaasarin kanssa..
mennyt jo 4kk ton vuotavan kannen kanssa täysin tuloksetta! ainoastaan lompakko on köyhtynyt ainakin 200-350€.
eli jos nyt joltain sattuis löytymään jotain hyvää vinkkiä tuohon ongelmaan, olisin todella kiitollinen!
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Kuvaa siitä kannesta sit. Ihmettelen jos ei saa sytytystulppaa kiinni ja siitä sorviin.
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
http://www.motot.net/talli/osat/id38190/ei ole oma sylinterisarja, mutta täysin identtinen tuon kanssa.
Ihmettelen jos ei saa sytytystulppaa kiinni ja siitä sorviin
en muistanutkaan kysyä koneistajalta siitä, että saisko sitä kiinni, jos laittais sytytystulpan kiinni.. eipä silläkään tullut mieleen ehdottaa tuollaista ideaa.
_ehkä_ saisin silloin 60-70€:lla suoristetun kannen, jos tuolla tavalla se onnistuisi.
käyn perjantaina vielä kysymässä erilaisista putki- ja autotarvikeliikkeistä noita o-rengas tiivisteitä.. jos ostais hieman paksumman o-rengas tiivisteen tohon keskelle, niin _saattaisi_ saada palotilan tiiviiksi.
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Oman moponi kannen sain tolla tavalla aikoinaan laskettua. Tuo jäähdytysletkun (?) paikka saattaa osua sorviin, mutta eihän siinä muuta kuin johongin tangonpätkään jenka joka kanteen kiinni. Tuurilla saattaa löytyä jopa ihan kierretankoa joka menee tuohon.
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
no joo... pitää kysellä siltä koneistajalta.. nyt vaa ei ole ainakaan 1-2kk yhtään rahaa. eli todennäköisesti joudun myymään ton pilkkahintaan pois.
jos siis en saa jostain tienattua n. 100-120€ (kannen koneistus + tiivistesarja yms.).
---
ja en voi suositella tota Bilteman "kannen tiivistemassaa" (silikoonia, joka kestää n. 310C).. oon laittanut tota sinne kannen väliin, eikä tiivistänyt yhtään, vaikka annoin kuivaa n. 24h.
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Sitä pilteman punasta tiivistesilikonia ei saa laittaa semmoisiin paikkoihin missä se pääsee kosketuksiin pensan kanssa. Sylinterikansi on tällainen paikka. Jos haluaa välttämättä tunkea kanteen tiivistemassaa, niin sitä varten on esim Hylomar Blue, joka kestää pensaa ja muita kemikaaleja, lämpöä ja vaikka koko maailmanlopun.
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
biltemassa tyrkytettiin nimenomaan tota..
mut joo, jos sitä kehtais patentoida joku päivä, ni kokeilee tota.
Wärrätin_
- Pyörä:
- Yamaha WR
- Liittynyt:
- 15.2.2014 21:21
Mikä vikana apikassa kun rupee pitämään n.55-65 kiihdyttäessä eli korkeilla kierroksilla ajettaessa kovaa tärinää, tuntuu siis ohjaustangossa, penkissä ja esim. jalkatapeissa...? Ja samalla ääni muuttuu todella pelottavaksi, tuntuu siltä että kohta leipoo... Ja sen takia en uskalla täydellä kaasulla sillä kauaa ajaa. Mopohan on leiponut jo kerran kun uskaltauduin alamäessä painamaan kaasun pohjaan... Syytä etsittiin ja öljypumpun vaijeri oli katkennut joten se uusittiin mutta nämä edellä mainitut asiat jatkuivat samalla tavalla... Mikä vialla??
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Ensiksi otetaan tietysti avainsarja käteen ja kiristetään joka ikinen pultti.
Katteleppa ihan piruuttas josko kampurassa olis välystä. Hieman mutuilen mutta idea on idea.
Wärrätin_
- Pyörä:
- Yamaha WR
- Liittynyt:
- 15.2.2014 21:21
Seelvä
joo ei sen niin paljon väliä vaikka vähän heitetty idea onkin koska ideoita tarvitaan mikä vialla
VacuumCleaner
- Pyörä:
- mh furia max
- Liittynyt:
- 24.6.2012 17:59
paljos tollasee perus mopon paiolin keulaa tulee öljyä ?
e. mitä muute näistä suosittelisitte, kellään kokemuksia ? :
http://www.motonet.fi/fi/haku?q=motul&category=453
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
10W menee hyvin mopokeulassa.
sprödölis
- Pyörä:
- 70cc Aerox
- Paikkakunta:
- Masku
- Liittynyt:
- 22.9.2013 11:42
Meneekö 150cc loncin suoraan orion rx50 kiinni?
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Eikös orionissa ollu kans vaakakone, Noissa kaikissa monkey-type koneissa on tietääkseni sama kiinnitys. Eli siis pitäs mennä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista