canecola
- Liittynyt:
- 19.7.2013 0:47
minkä kokosta suutinta -06 mopo detsii, kaikki muuten vakioo paitsi et tulossa tg enoxi?
varpaat_suussa
- Liittynyt:
- 2.6.2012 12:21
Kokeilemalla selviää mutta veikkaan että joku väliltä 95-115.
AKcrime
- Liittynyt:
- 24.2.2013 1:08
minkä kokosta suutinta teillä on ollu 70cc airsalin, 21 bhbg ja leovince v6 ? läppien "rungosta" otettu pois se muovinen kuristus niin että pääsee virtaamaan kunnolla
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
zec
- Liittynyt:
- 17.6.2012 20:15
AKcrime kirjoitti:minkä kokosta suutinta teillä on ollu 70cc airsalin, 21 bhbg ja leovince v6 ? läppien "rungosta" otettu pois se muovinen kuristus niin että pääsee virtaamaan kunnolla
120
DTD-R
- Pyörä:
- Muutama hassu
- Paikkakunta:
- Hki
- Liittynyt:
- 10.5.2009 11:59
Mites on pojjaat, kaverin derbistä kyse. Mitä ny pikku viriä laiteltii 70cc mk, 21mm PWK, piperi yms.... Silloin oli imukaulana kuristamaton derbin vakio imukaula (19mm) kiinni ja suutin oli 120 ja neula toisiks ylhääl. Noo siinä sitten staattori hajoili ja päätettiin vaihtaa se + sitten isompi imukaula.
Motoforcen 32mm imukaula (PWK imupuolen halkaisija 34mm) ostettii ja iskettiin kiinni. Seokset meni aivan rikkaalle. Nyt löydettiin säätöä että 115 PS, neula alimmassa asnt. ja toimii hyvin. Aiemmin kokeiltiin 125 suuttimella nii röpötti keskeltä ( neula alimmassa) mutta hetken jurrattua pääsi piikille ja lähti yllättävän hyvin. ( mahdollisesti neulan kokoa muuttaman?)
Voiko tuo imukaulan vaihto vaikuttaa noinkin paljon?
Ihmetyttää myös se että uuden piperin kanssa alkaa röpöttämään noilla säädöillä, ei mene edes piikille? (Maybe 110 PS?)
Tyhjäkäynti toimii joten kuten vain kun ilmaruuvi on pohjassa heti sammuu, kun rupee availemaan. 40 tyhjäkäynti suutin nyt kiinni, kokeiltiin 42, 45, 48 ei auttanut, + rupesi röpöttelemään.
Mikäs ton tehosuuttimen vaikutus on? Ei mitään eroa että onko tehosuuttimelle menevä letku tukossa tai ei...
"Flying Finn" The Legend still lives J.S.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Tehosuutin antaa kovilla jenkoilla (vai oliko täyskasulla) enemmän soppaa sinne moottoriin. Käytännössä aika turha värkki missään normimopossa. Kovilla high end vireillä tosta voisi jotain hyötyä olla. Vaikeuttaa vaan säätämistä, kun siellä on yksi suutin niitten muitten lisäksi.
Jyndä
- Pyörä:
- Lieju MRT -12
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 13.1.2013 20:30
On varmaan jo joku kysyny täällä mutta en löytäny. Eli pitääkö seosruuvia säätää kun onvaihtanut isomman suuttimen?
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
scorehunt3r
- Pyörä:
- yamaha dt50r 07
- Paikkakunta:
- Riihimäki
- Liittynyt:
- 21.3.2012 18:47
mites toi airsal seitenkymppinen vaikuttaa kaaauttimen säätöihin kun hyvissä säädöissä oli vakiopytylle?
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Säädöt pitää tarkastaa.
Säädöt tulisi tarkastaa aina, jos koneelle tehdään jotain änkän tai männän vaihtoa isompaa.
Jyndä
- Pyörä:
- Lieju MRT -12
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 13.1.2013 20:30
Blacklake kirjoitti:Onhan se suotavaa.
Jos on isompi suutin niin seosruuvi isommalle?
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
Voiko liian rikkaat seokset saada mopon kuumalla koneella "mooaamaan"? Eli mulla siis 17, 5mm kaasari ft vakiopytty ja kuriton putki, ja kaasarissa 92 suutin. Kylmällä koneella kulkee paremmin ku lämpimällä, ja ku ajaa jonku 2km kaasu pohjassa nii saattaa "mooata", samallai kun kääntäis vaan ajosta virrat pois... sitte ku vetää kytkimen pohjaan ja jatkaa ajoa nii toimii ihan normaalisti, mutta saattaa mooata vähän ajan päästä uuelleen. :o ja kerran meinasin kaatua tän takia ku ajoin seisaaltaan yhellä käellä
E: eilen pienen keulimissession jälkeen alkoi kauhee röpötys, irrotin tulpan, pytystä nousi savua ja laitoin tulpan takas ja röpötys loppu
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
nevssons
- Pyörä:
- Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 9.1.2011 21:51
Mooaus ja booasu viittaa ennemminkin laihalla käymiseen. Kokeile vaikka pienillä kierroksilla lätkästä kaasu pohjaan ja jos sammuu, niin suutin on liian pieni.
Röpötys taas viittaisi rikkaalla käymiseen
Tämän ja tuon ongelman satunnaisuuden takia melkeen veikkaisin että vikaa on sytkässä. Sytytystulpan vaihtelu, eri lämpöarvojen kokeilu, tulpanhatun vaihto ja piuhojen kunnon tarkistelu saattaisi ratkaista ongelman.
Itella oli oli kaikenmoista pätkintää ja sammuilua. Lopulta vaihdettiin saattorin piuhat, joista yksi oli kulunut paljaaksi, tulpanhattu ja 8->10 lämpöarvo. Nyt toimii.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista -
Putkea väsäämässä?
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
Koskaan ei mooaa kun lyö kaasun pohjaan, pienimmilläkään kierroksilla.
Pitäisköhän koittaa 8 lämpöarvon tulpalla (nykyinen 9)? Varmaan sen jälkeen vois kattoa magneeton aluslevyn asennon? Piuhat on kunnossa.
Pittääpä tutkailla tuota, tosin ei nyt oo niin iso vika mutta häirittee ku ajelee pitempää matkaa ku välillä saattaa tulla tommone pikku pätkäsy
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista