kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
kossusukka kirjoitti:Onkos kellään noiden kiinalaisten nestekytkimien mittoja jossain käden ulottuvilla? Eli just se nestekytkin jota vaikka Wanhamotorilla myydään. Tarttis vähän infoa, että kuinka pitkä letku + kuinka pitkä liikevara vaijerissa (paljon vaijeri liikkuu kun kahvan painaa pohjaan). Jossain näin joskus mitat, mutten äkkiseltään löytänyt.
Vastaan itselleni, jos joku muukin saisi tästä neuvoa kun ostin ja kokeilin.
Eli pituutta letkulla on 85cm ja vaijerissa liikerata vähän yli sentin. Vaikka pieni liikevara, niin kytkimeksi hyvä. Miinuspuolena, että banjopultit ovat 8mm ja 6mm joista ensimmäinen on vähemmän käytetty (vrt "normaali" 10mm) mutta jälkimmäistä käytännössä ei ole olemassa. HiFlexin jätkät nauroi paskaisesti kun olisin tahonnut pitemmän letkun (uuden kokonaan tai alkuperäinen letku jatkettuna). Letku ja liittimet, kaikki, ihan epästandardia kokoa. Samoin kun sitä itse työsylinteriä (mistä se vaijerin pätkä tulee) ei saa edes etujarrukahvan kaveriks asennettua, kun niissäkin on kympin banjot.
Kiinanlaatu, se jaksaa aina yllättää.
Joozzii133
- Pyörä:
- Derbi mopo
- Paikkakunta:
- Tornio
- Liittynyt:
- 31.10.2012 22:29
Mistähöhän sais tollasen liittimen mikä sopis tohon CDI:hin? Vai pitääkö ottaa se irti ja kolvaa johto siihen?
//Tuoltahan se läytyikin, ex tappokatkaisimen johto :p
K-boi
- Pyörä:
- Yamaha DT'07 125x
- Liittynyt:
- 22.5.2014 21:36
Elikkäs ostin tossa pari päivää sitten Yamaha DT50R '08. Huomasin että takajarrun jarruvalokatkaisin ei toimi, joten toimiiko '04 mallin jarruvalokatkaisin myös mun vuosimallissa?
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Kyllä sen pitäs olla samanlainen.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Wärrätin_
- Pyörä:
- Yamaha WR
- Liittynyt:
- 15.2.2014 21:21
Mikäs nyt kun vaihdoin enoxin kurittoman putken tilalle ja suutin 88->92 ja nyt ei lähde enää millään käyntiin. Kerran lähti mutta hetken kaasuttelun jälkeen sammui eikä lähde enää käyntiin. Missä vika?
sasumeil
- Pyörä:
- Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 9.2.2011 18:21
Tuleehan kaasarille bensaa? Imaseppa bensahanan alipaine letkusta niin jos alkais virtaamaan
kersti91
- Liittynyt:
- 6.11.2005 13:16
Alipaineletku rikki/väärässä paikassa. Herkästi menee alipainehanan letkut sekaisin bensaletkujen kanssa.
Toinen vaihtoehto on, että koho tai neulaventtiili meni jotenkin väärin/vinoon/jumissa vaan kun avasit kaasarin pohjakupin. Älä väännä yhtään kohoa, tarkista bensanpinta eli letkulla puhallat bensan sisääntuloon, nostat kohoa ja katsot, milloin loppuu puhallus. Kohon korko tarkistetaan näin ja säädetään klipsiä vääntämällä.
Tarkista kampiakselin stefa.
Wärrätin_
- Pyörä:
- Yamaha WR
- Liittynyt:
- 15.2.2014 21:21
Syy selvisi jo. Sai niin paljon bensaa että tukehtui siihen eikä täten lähtenyt käyntiin.
Konsta.M
- Pyörä:
- Helkama Supermoto 2 (4-tahti)
- Liittynyt:
- 26.5.2014 14:43
Hei!
Elikkä haluaisin viritellä supermoto 2 ja olen etsinyt tietoa siihen ( enkä nyt halua että se mopo menee 150 km/h ...) mutta tieto on ollut vähäistä. Eturattaasta , rajoittamattomasta CDI-Boxista , isommasta suuttimesta ja imukaulasta on joku sanonut että niillä tulisi jonkun verran vauhtia lisää. Haluaisin nyt joltain "ammattilaiselta" vahvistuksen että se pitää paikkansa ja jotain muitakin "viritys vinkkejä". Olisi myös kiva jos laittaisitte linkin osista jotta tulisi helpommaksi. . Sanokaa myös yleisiä asioita Supermoto 2 esim. viat ja huolto ja aloittavalle mopoilijalle hyviä vinkkejä.
Kiitoksia kaikille vastaajille!!!
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
onks toi 4-tahtisella vai 2-tahtisella koneella?
googletin ton helkama supermoto 2:sen ja ainakin kuvahausta löytyi kahta eri mallia (4- ja 2-tahtista).
4-tahtisesta saattaa löytyä pakoputkesta kuristus alkukäyrästä.. se on todennäköisesti joku prikka tai holkki. sen poistat jotenkin sieltä.. esim. dremel, porakone.. saa käyttää mielikuvitusta.
myös nelkussa saattaa olla imupuolella imukaulassa joku holkki joka kuristaa sen halkaisijan esim. 16mm --> 10mm. sitten laitat alkuun esim. 10 nroa isomman pääsuuttimen ja kokeilet miten toimii. ryypyn avulla pystyt kokeilemaan, mihin suuntaan pitää säätää.
2-tahtisesta löytyy hyvin todennäköisesti ainakin alkukäyrästä kuristus (prikka tai holkki). tuon lisäksi nykyään saattaa löytyä katalysaattoria yms.
suurimman osan tehoista saat käyttöön jo pelkästään poistamalla alkukäyrän kuristuksen ja vaihtamalla ~15nroa isomman pääsuuttimen.
Huom: kaasuttimen säätämisestä voit lukea tietopankista. sieltä saa paljon tietoa siitä ja siten on paljon helpompaa säätää se mopo toimimaan oikein ja varmasti.
tulpppaa voit käyttää myös apuna säätöjen haussa, samoin myös aiemmin mainittua ryyppyä, jonka avulla on helppo selvittää mihin suuntaan pitää säätää.
ja muista testata säätöjä _kuumalla_ koneella.
toisiovälityksellä vaikutetaan kiihtyvyyteen ja huippunopeuteen.
isompi eturatas ja pienempi takaratas = enemmän huippuja, mutta heikompi kiihtyvyys. ja päinvastoin.
thompzoni
- Liittynyt:
- 26.5.2014 22:50
olisiko kellään tietoa kun tilasin 70cc airsalin riejuun (mrx). tarvisin isomman kaasarin mielellään 19mm siihen että voisiko joku neuvoa minkä laisen tilaan esim linkkaamallaa ettei tule ostettua vääränlaista.. ihmetyttää kun ei löydy sellaista kaasaria mihin saisi ne kaasarin esi lämmitys letkut kiinni
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Ei semmosta tarvi. Korjatkaa joku vesijäähyjen kanssa pelannu jos olen vääräs, mutta kuvittelisin että voit pistää ne letkut vaan suoraan yhteen ja pistää minkä vaan kaasarin kii kunhan sopii imukaulaan.
thompzoni
- Liittynyt:
- 26.5.2014 22:50
Retroilija kirjoitti:Ei semmosta tarvi. Korjatkaa joku vesijäähyjen kanssa pelannu jos olen vääräs, mutta kuvittelisin että voit pistää ne letkut vaan suoraan yhteen ja pistää minkä vaan kaasarin kii kunhan sopii imukaulaan.
ok kiitti.
SX_Henkka
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Paikkakunta:
- Nakkila
- Liittynyt:
- 30.9.2012 21:38
Juu ei tarvi, mutta esim Dellorto PHBG:ssä kyseiset letkunpaikat löytyy.
Aprilia sx 80cc projektina!
ManteliC
- Pyörä:
- Derbi drd pro- ex Yamaha Aerox
- Liittynyt:
- 30.6.2013 15:08
Mikä derbissä vikana kun ajossa rupeaa tuhnuilemaan ja ei kierrä?
Myös nopeus laskee olettevasti n. 8km/h.
Kaasari putsattu ja puola vaihdettu (samalla cdi tietysti)
Voiko vikana olla tulppa, vai mikä?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista