Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Kerros nyt vähä enemmän, paljonko on ajettu, millon viimeks vaihdettu mäntää, tekeekö tota lämmettyään vai mitä?
Jatketaanpas siitä täällä
Vauhtiviivatarra
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Alghenica
- Pyörä:
- KTM DUKE 125cc
- Paikkakunta:
- Mänttä-vilppula
- Liittynyt:
- 29.5.2014 11:03
Tietopankista en löytänyt vastausta ongelmaan tai sitten en älynnyt yksinkertaisesti, mutta kyseessä on pikkuveljen Gilera SMT 50cc vm. -08
Kipinä toimii satunnaisesti jos on ollut käyttämättä hetken niin toimii n. 30sec-1min, sitten sammuu kuin seinään eikä enää käynnisty, puola on vaihdettu, tulppa vaihdettu, tulpanhattu vaihdettu ja staattori vaihdettu.
Käynnistetty viimeksi tänään, toimi minuutin verran ja illalla jos kokeilisi toimisi taas minuutin verran suunnilleen. Ei niin mitään ideaa missä vika voisi olla.
-Kiitos jo valmiiksi (:
SX_Henkka
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Paikkakunta:
- Nakkila
- Liittynyt:
- 30.9.2012 21:38
Ookko varma, että sytytyksessä vika? Jos vaikka jäähynesteet vuotaa ja kastelee tulpan.
Aprilia sx 80cc projektina!
Alghenica
- Pyörä:
- KTM DUKE 125cc
- Paikkakunta:
- Mänttä-vilppula
- Liittynyt:
- 29.5.2014 11:03
SX_Henkka kirjoitti:Ookko varma, että sytytyksessä vika? Jos vaikka jäähynesteet vuotaa ja kastelee tulpan.
Nesteet kunnossa, ei siis kastele tulppaa. Kipinä vaan jotenkin kummasti katoaa hetken toimittuaan, eikä tule takaisin tulppaa vaihtamallakaan ainakaan tuntiin. Bensaakin saa, että vika ei ole siinäkään.
SX_Henkka
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Paikkakunta:
- Nakkila
- Liittynyt:
- 30.9.2012 21:38
Jo on mystinen vika, jos kerran kaikki sytytykseen liittyvät osat on vaihdettu
...
Aprilia sx 80cc projektina!
Alghenica
- Pyörä:
- KTM DUKE 125cc
- Paikkakunta:
- Mänttä-vilppula
- Liittynyt:
- 29.5.2014 11:03
SX_Henkka kirjoitti:Jo on mystinen vika, jos kerran kaikki sytytykseen liittyvät osat on vaihdettu
...
Vika paikallistettu tänään aamulla erittäin kummallisesta paikasta
valokatkasijan piuhat nappastiin poijes ja toimii taas ku unelma, piuhat ku pisti takas ni ei taas toiminu
et edellisen omistajan sähköviritelmät perseellään aika kiitettävästi, kaikki piuhat vuorattu sähköteipillä kokonaisuudessaan ni oli vähä hankala päästä käsiks
kivoja amispatentteja
Konsta.M
- Pyörä:
- Helkama Supermoto 2 (4-tahti)
- Liittynyt:
- 26.5.2014 14:43
Morjensta !
Mulla olis tossa Helkama Supermoto 2 ja siihen rajoittamaton cdi-boxi pitäs hommata niin mä oon löytänyt vaan yhen mutta siinä on Supermoto että meneeköhän se tohon supermoto 1 vai tarkotetaanko sillä nyt kaikkia helkaman supermotoja . Tuossa linkki siihen mitä löysin :
http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_ ... 5n5hhfgu44Ja muutes jos ei sovi niin olisi kivat jos pistäisit linkin jossa sopii ! Ja sitten esitän samalla toisen kysymykseni että mitkä olis hyvät ajolasit ja mielullaa aika halvat mutta hienot eikä mitää lasten malleja. Kaikille vastaajille jo etukäteen suuri kiitos !
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Sama kone niissä molemmissa on. Laseja mennään ettimään kaupasta.
thompzoni
- Liittynyt:
- 26.5.2014 22:50
miten kannattaisi ajaa sisään kun on 70cc airsal riejussa ja 21mm lortto. että ajanko vakioputkella vai teharilla? onko sillä merkitystä? ja miten tuo tuorevoitelu? ei varmaan kannata jättää pelkän tuorevoitelu järjestelmän varaan? kiitos jo etukäteen vastauksista
olpe_
- Pyörä:
- Honda CBR 125 '10 (Tricolor) Rieju MRT '09 Power Up (E-nox),
- Paikkakunta:
- Nokia
- Liittynyt:
- 5.12.2012 22:01
Kannattaa ainakin laittaa vähän lisäöljyä bensan sekaan sisäänajon ajaksi.
Meitsi ainakin sisäänajeli tehoputkella, tosin mulla on kierrosrajotin 9 tuhanteen.
En usko että kauheesti on merkitystä putkella, kunhan ei vaan kierrätä liikaa ja ajelee vaihtelevasti, ei pelkkää tasakaasua. Tehopiikkiä kannattaa varoa ettei lyö liikaa kierroksia, ajele korkeintaan siinä piikin "päällä".
JOS putkella on merkitystä, kertokaahan mullekin, niin ollaan taas yhdessä asiassa viisaampia
"Toistaiseksi tuntemattomasta syystä miesten kolarit jopa kaksinkertaistuvat kesäisin."
SX_Henkka
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Paikkakunta:
- Nakkila
- Liittynyt:
- 30.9.2012 21:38
Juu jos yläkiertonen tehari ni kannattaa välttää piikille vetämistä, ainakin loppuun saakka. Ite ajelin aikoinaan Enoxin kanssa sisään miitissä, ja miitin jälkee jo vähän vedättelin
Aprilia sx 80cc projektina!
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Kyllä sille pitää kiekkaakin antaa. Eli kunhan on kunnolla säädetty ja aina lämmitetty kone ni voi kiihdytellä kunnolla, kunhan nyt ei täysillä kierroksilla huudata koko aikaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
maukka_
- Liittynyt:
- 3.12.2007 20:22
Sopivampaa topiccia en löytäny . Elikkäs mielessä ois monken kantta hiema avarrella koska alavääntöjä ei laisinkaan mutta kierroksilla jaksaa mennä. kaasarina toimii jonkusortin kiinan kaasari 15mm ja imukaula jotai 15-20mm. ja imua/pakoa en muista mutta just ja just mahtuu sormi koloon. Että meneekö nyt parempaan suuntaan vai huonompaan jos hieman lähemmäs imukaulan ja pakoputken kokoja avartelen , ettei olisi niin suurta pykälää virtauksissa? ja putkena siis honlein avarampi putki.
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Jos se on vakiokansi ja siinä on onnettoman pienet venttiilit ni kanavien avartelu yms ei paljoo mitää vaikuta kun venat ei virtaa paremmin. Eli jostain 110cc kantta ettimään mis on isommat venat.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
juupi123
- Liittynyt:
- 3.6.2013 21:17
Onkos normaalia, että omassa detsissä (07) välillä kun painaa kytkimen pohjaan vauhdissa kun on kierroksia about 6k-9k niin moottori jää pyöriin noilla kierroslukemilla?
Kysytääs samalla toinen kysymys. Kun mopo on käynnissä, on vaihteen vapaalle saaminen ykköseltä erittäin vaikeaa ja jäykkää, mutta kun mopon sammuttaa, vaihde menee helposti vapaalle. Mikäs logiikka tässä on?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista