Kierroslukumittarit

tomppatikku
Pyörä:
Yamaha DT -07,CH Racing -06, Polaris Sportsman 500 -13
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
21.3.2011 19:32
Re: Kierroslukumittarit

ViestiKirjoittanut tomppatikku » 25.11.2011 23:24

Katoin netistä että kun laittaa kierroslukumittaria niin punanen johto plus napaan ja musta miinus napaan ja vihreä/ruskea puolalta tulevaan ohueen johtoon(?) ja olen nyt laittanu punasen johdon valojohtoon ja vihreän cdi boksiin tulevaan vihreään johtoon ja mustan kiinni runkoon ,niin toimiiko tuo viritys?

Ei pysty itse kokeilla kun on moposta kaasuvaijeri poikki

NIIN ETTÄ TOIMISKO TUO VIRITYS??????
kortti ~ off [x] on []
kilvet ~ off [x] on []
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Kierroslukumittarit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 25.11.2011 23:51

Tee sinne joku patentti kaasuvaijeri niin näet, tai odota että uusi tulee. Miksi ylipäätään pitäisi tietää että toimiiko tuo, jos kerta ei koko mopolla saa ajettua?


Mutta, useimmiten se kierrosluku anturi kai liitetään tulpan johtoon, siellä kai signaali voimakkaampi?
Nuadhu
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
19.11.2009 21:01
Re: Kierroslukumittarit

ViestiKirjoittanut Nuadhu » 12.1.2012 13:40

Jos minulla on yksipyttyinen nelari joka ei anna hukkakipinää, näyttääkö 4/6/8-sylinteriselle autolle tehty mittari 4-syl. asetuksella nelinkertaisesti liikaa?

Älkää vetäkö vielä palkokasveja nasaalionteloihin, kunhan varmistan.
apriiliaa
Liittynyt:
5.9.2011 19:09
Re: Kierroslukumittarit

ViestiKirjoittanut apriiliaa » 19.1.2012 21:39

Elikkäs minkäs kokoinen polttimo noissa Aprilia RX -05 kierroslukumittaris ja nopeusmittarissa on?? Odotan nopeaa vastausta,kiitos! :)
Tuomi_
Pyörä:
lähti kokkolaan
Paikkakunta:
Kanta-Derp
Liittynyt:
25.9.2010 19:42
Re: Kierroslukumittarit

ViestiKirjoittanut Tuomi_ » 19.1.2012 22:51

Onko sulla palanut polttimo sieltä? Jos näin, niin ota se vanha pois ja se kädessä vaikkapa Motonetistä kyselemään.
Got SPL?
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Kierroslukumittarit

ViestiKirjoittanut arsori » 19.1.2012 23:42

Itellä kans kärvähti toinen noista lampuista. Mallia en muista, mutta motonetistä sai kaks kappaletta jotain tyyning valoja 1.7€. Koskaan ennen ei räksän korjaaminen ole ollut halvempaa! Ja on kirkkaammat kuin etuvalo, jonka myös voisin pikkuhiljaa vaihtaa...
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
tomppatikku
Pyörä:
Yamaha DT -07,CH Racing -06, Polaris Sportsman 500 -13
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
21.3.2011 19:32
Re: Kierroslukumittarit

ViestiKirjoittanut tomppatikku » 19.2.2012 20:09

Mulla ois ylimääränen kiekka mittari, sinisellä taustavalolla
kortti ~ off [x] on []
kilvet ~ off [x] on []
Gaasari
Liittynyt:
16.12.2008 18:19
Re: Kierroslukumittarit

ViestiKirjoittanut Gaasari » 26.6.2012 2:10

Oliks se niin että jos bilteman kiekkamittarin haluu derbiin, se pitää laittaa 4 pytty moden ja sitte kaikki numerot tuplana?

EDIT: Ostin tämmösen, oli vaa 10.36 sis toimituksen suomeen

http://viewitem.eim.ebay.fi/12V-Hour-Me ... 32551/item

Saa nähdä toimiiko derbissä :D
100km/h
Pyörä:
Solifer 50R
Paikkakunta:
Ruokolahti
Liittynyt:
7.7.2012 13:59
Re: Kierroslukumittarit

ViestiKirjoittanut 100km/h » 16.9.2012 14:43

Selittäkääs nyt joku selkeesti mite http://www.spelektroniikka.fi/kuvat/kierros.pdf tollane liitetää nelari koneesee ja onko toi asteikko sillo 5krpm, 10krpm vai 20krpm. Ja tulisko toi kiinni tulpanjohtoo? Kyseessä siis 4 tahti skootteri.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Kierroslukumittarit

ViestiKirjoittanut -Zone- » 16.9.2012 15:10

Näyttäis olevan ajateltu katkojankärjillä varustettuun autoon. Ei taida CDI-sytytyksellä toimivaan skootteriin suoraan kytkemällä onnistua.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
100km/h
Pyörä:
Solifer 50R
Paikkakunta:
Ruokolahti
Liittynyt:
7.7.2012 13:59
Re: Kierroslukumittarit

ViestiKirjoittanut 100km/h » 16.9.2012 16:24

-Zone- kirjoitti:Näyttäis olevan ajateltu katkojankärjillä varustettuun autoon. Ei taida CDI-sytytyksellä toimivaan skootteriin suoraan kytkemällä onnistua.

Pitäskö tota muuttaa minkäverra et sais toimimaa cdi sytkällä?
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Kierroslukumittarit

ViestiKirjoittanut Blacklake » 27.9.2012 23:05

En tiiä mutta derbissä / Gilerassa on paska mittari. Itellä ei kierrosmittari riitä ollenkaan :D Huoltokirjas luki että ku mittari on täysissä, ni kone kiertää 12k.. Ei siinä mitään ku 69 - 70 mittarissa loppuu kierrosmittari kesken. hyvään tuuleen menee 75 - 76 tasasella. (On ainaki menny, mäntä ja kampiakseli menossa paskaks, samati miten kaverilla samanlaisessa gilerassa samoilla vireillä viikko sitte..).

Äänestä päätellen kiertää ainakin 13000 tasasella, ei riitä vakio kampiakseli tähän niinkuin kaveri huomasikin (516€ Huolto, vahvistettu kampiakseli, mäntä, kaikki laakerit, tiivisteet ja öljyt, + 250€ huollosta.)

Inffoo: Gilera Smt 2011 katurenkailla, virit on hukkaputki tukittu, kuri irti, 85 suutin (liian iso, sulattaa mäntää päältäpäin, mutta toimii vitun hyvin.), 11-65 välit.
Oisivat kyllä saaneet keksiä derbiin paremman mittariston, dt:ssä ja oikeastaan kaikissa muissa paljon parempi mittari.
Pitääki kattoa että saisko jonkinlaista sigma viritelmää joka näyttäis oikean nopeuden ja vielä kierrosluvun samalla. Vähän offtopic, mutta ei varmaan haittaa :)
Samppa1993
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14
Re: Kierroslukumittarit

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 28.9.2012 16:54

Liian iso suutin ei sulata mäntää päältä, liian pieni suutin aiheuttaa juuri sitä koneen lämpenemistä enemmän kun kone käy laihalla. Myös liian lämmin tulppa voi tehdä sitä. Itellä on analoginen mittari derbissä ja näyttää sinne 14t rpm. 516€ huollon hinnalla uusii koko koneen tai ostaa 2 käytettyä toimivaa varakonetta, ihan turhaa viedä ylihintaiseen liikkeeseen vaikka ei osais, voi antaa jonkun tutun laittaa. Miksi sen mopon pitää kiertää vitusti eikä kulkea minnekkään? Jee tää kiertää 12-13t rpm, mutta kulkee jopa 60-70km/h..... Tai sitten se vois kiertää sen 10-12t rpm ja kulkea 70-80km/h raskaamilla välityksillä.
Haageni
Pyörä:
Rieju rrx -06
Liittynyt:
5.12.2010 0:47
Re: Kierroslukumittarit

ViestiKirjoittanut Haageni » 28.9.2012 17:54

100km/h kirjoitti:Pitäskö tota muuttaa minkäverra et sais toimimaa cdi sytkällä?


Eikö olis helpompi laittaa vaikkapa tollanen trail tech:in kierrosmittari http://motoset24.com/index.php/default/ ... t/id/7397/
Ku käsittääkseni nuo on sellasia mittareita mitkä asennnetaan tulpanjohtoon
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Kierroslukumittarit

ViestiKirjoittanut Blacklake » 29.9.2012 0:40

Samppa1993 kirjoitti:Miksi sen mopon pitää kiertää vitusti eikä kulkea minnekkään? Jee tää kiertää 12-13t rpm, mutta kulkee jopa 60-70km/h..... Tai sitten se vois kiertää sen 10-12t rpm ja kulkea 70-80km/h raskaamilla välityksillä.

Sen takia että kiihtyy ja vääntää lailla perkeleen, mutta niin ettei lähtis kortti samantien, pitäis se kevarikin saada ajoissa. Tosin jos aivoja käyttää niin huomaa että tuo menee sen 65 ja ylikin tasasella, ja kunnon kyrpä poliisi voi viedä kortinki. Innostuin vähän kuria viilaamaan ku tein uutta sellaista, ja jätinki sen sitte pois välistä. On käyny mielessä pistää pari pykälää isompi eturatas, jos ei tarvi uusia ketjuja pistää.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista