Minarelli AM6

AGI125
Pyörä:
honda cr 250 ja 3 "toimivaa mopoa"ja paljon projekteja
Liittynyt:
28.12.2013 19:50
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut AGI125 » 7.6.2014 19:41

mikäköhän on vikana kun männästä pakoaukon kohdalta kynnen kokoinen palapois :eek:
Publi
Liittynyt:
30.7.2013 17:17
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Publi » 8.6.2014 2:17

Osaako joku sanoa kun katkesi kytkinvaijjeri ja ostin uuden samanlaisen niin kytkinvaijjeri ei millään riitä? Vedän sen ihan samaa reittiä mutta kytkin on koko ajan pohjassa? Myös vanhan vaijjerin pituus ei riittäisi jos olisi vielä kunnossa.. :s
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jawa123 » 10.6.2014 1:44

Paljonkos vakiokannesta uskaltaa ottaa pois parempien puristusten toivossa?
betasane69
Pyörä:
beta rr 50
Paikkakunta:
siilinjärvi
Liittynyt:
25.9.2013 17:19
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut betasane69 » 10.6.2014 23:16

Kokemuksia italkit 75cc pytystä? Tai tietoa ylipäänsä, kun virisylinteri sivulla ei ollut mittään tietoa!
scorehunt3r
Pyörä:
yamaha dt50r 07
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
21.3.2012 18:47
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut scorehunt3r » 11.6.2014 14:25

Tästä on ollut keskustelua muuallakin täällä jo, mutta kumminpäin kampiakselin kytkinpuoleinen stefa nyt KANNATTAA laittaa. Jos laitan jousipuolen kytkimelle päin
ei varmasti mene öljyä kampikammioon, taas toisaalta eihän kytkinpuolella ole painetta joka puskisi öljyä stefan läpi toisin kuin kampikammiossa. Vireinä vielä athena 70cc racing joka tekee enemmän painetta kampikammioon kuin vakio 50cc. Sekoitetaan hommaa vielä sillä että onko stefa suunniteltu pitämään painetta paremmin tällä pienemmällä huulella jota paine puristaa akseliin kiinni Kuva
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jawa123 » 12.6.2014 2:21

jawa123 kirjoitti:Paljonkos vakiokannesta uskaltaa ottaa pois parempien puristusten toivossa?

Osaiskos joku heittää jonkinlaista arviota niin pääsis joku päivä tota ylimäärästä kantta työstämään :P lieneekö milli liikaa kun vakiopuristussuhdekin on jo ihan kohtalainen?
-Jamppa-
Pyörä:
Peugeot xps, tunturi supersport
Liittynyt:
3.4.2013 19:54
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut -Jamppa- » 12.6.2014 11:14

"Sarjaamme tee-jos-tarpeellista. Lähes aina se on kylläkin kannattavaa. Tehtaalta tullessaan kansi on aivan turhan korkealla, jopa 2 mm kannen ja männän välissä. Sen voi laskea minimissään 0.7 milliin. Tämän hoitaa koneistamo, kunhan ensin mittaat kuinka paljon siitä kannesta pitää ottaa kamaa pois. Helppo mittauskeino on laittaa tulpanreiästä paksua tinalankaa sisään, ja pyöräyttää konetta kerran. Kannattaa alkaa käyttämään hyvää öljyä sekä 98- tai 99-oktaanista bensaa uuden lasketun kannen kanssa parhaan mahdollisen palamisen ja kestävyyden takaamiseksi."

Tollaset ohjeet löysin jostain täältä foorumilta. Toivottavasti antaa etes jotain kuvaa paljonko otat.
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jawa123 » 12.6.2014 11:22

Tämä onkin tullut luettua jo moneen kertaan :D tarkotus oli kysellä, josko jollain olisi kokemusta am6 kannen laskusta ja osaisi antaa jotain lukemia niin ei tarvitsisi alkaa squish välyksiä mittaamaan, mutta kaipa sekin pitää vielä tehdä.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 12.6.2014 22:00

Itselläni myös hieman vastaava projekti. Ylimääräinen kansi löytyy ja madaltaa olisi tarkoitus. Squishiksi mittasin 2,1mm, eli millin tai jopa yli voi ottaa helposti. Kannattaa tietenkin mitata vielä oman yksilön mitat.
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jawa123 » 12.6.2014 22:13

Kiitokset tästä, pitää tossa huomenna mittailla. Rautalangallahan mittaus taitaa hoitua helpoimmin?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 12.6.2014 23:03

Tinalangalla. Rautalanka on kauheen kovaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jonetzu
Liittynyt:
10.2.2014 20:22
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jonetzu » 14.6.2014 17:14

moro kaikille! nyt tarvis taas vastauksen päivän polttavaan kysymykseen. eli vaihdoin äsken vesi pumpun stefan ja siipirattaan ja kun kävin ajamassa 10 kilometriä nii kurkkasin syyläriin. vesi oli mustaa ja siinä oli sellanen ?kalvo? päällä :D onko mulla nyt kansipahvi paskana vai mistä tuo voisi johtua?? ennen ei ole tuota tehnyt :eek: ihmettelen vaan suuresti että olis kansi pahvi koska ennen vesipumppu remonttia ei ole ollu mitään ongelmia.. kone ei kerenny kiehua tuon 10 km aikana ja ajoin verrattain rauhallisesti.

onko mahdollista että uusi siipiratas hankaa johonkin ja siitä irtoaa väriä? vanha siipiratas oli jonku millin kulunu joka siivestä.. kiitos jo etukäteen kaikille vastauksista!
NIKO_SAL
Pyörä:
Aprilia sx 50
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
26.3.2014 21:58
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut NIKO_SAL » 15.6.2014 1:21

Kaverin detsiin vaihdettiin kytkinlevyt ja -jouset ja sitten kun tota kiksiä jännitettiin niin sitä kultaista pulttia kiristäessä halkesi lohko. En tiedä mikä meni väärin vai oliko siinä jengat paskana mutta täältä löytynyttä ohjetta noudatettiin... :roll: halkeema ei oo kauheen iso niin kannattaako se paikata esim. kemiallisella metallilla tai jollain tiivistemassalla?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 15.6.2014 13:23

Laitas kuvaa että mistä se on haljennu ja kuin pahasti.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Mpez
Pyörä:
CH Racing WXE50, EX. Beta RR 50 -08
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
30.11.2012 17:22
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Mpez » 15.6.2014 22:47

jonetzu kirjoitti:moro kaikille! nyt tarvis taas vastauksen päivän polttavaan kysymykseen. eli vaihdoin äsken vesi pumpun stefan ja siipirattaan ja kun kävin ajamassa 10 kilometriä nii kurkkasin syyläriin. vesi oli mustaa ja siinä oli sellanen ?kalvo? päällä :D onko mulla nyt kansipahvi paskana vai mistä tuo voisi johtua?? ennen ei ole tuota tehnyt :eek: ihmettelen vaan suuresti että olis kansi pahvi koska ennen vesipumppu remonttia ei ole ollu mitään ongelmia.. kone ei kerenny kiehua tuon 10 km aikana ja ajoin verrattain rauhallisesti.

onko mahdollista että uusi siipiratas hankaa johonkin ja siitä irtoaa väriä? vanha siipiratas oli jonku millin kulunu joka siivestä.. kiitos jo etukäteen kaikille vastauksista!

Varmaan hankaa se siipiratas vesipumpun koppaan ja siipirattaasta kuluva muovi värjää nesteen. Mul kävi tälleen kanssa. :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista