Pytyn vaihto on helppo homma. Kun ostat esim. 70cc airsalin, niin muuta ei tarvitse tehdä kuin vaihtaa kytkinjouset jäykempiin. Selviää siis konetta avaamatta...
Ja sitten. Suutinta ei pidetä virityksenä, se on ainoastaan kaasarin säätäminen niille oikeille vireille. Rattaan vaihtoa nyt periaatteessa voi pitää, mutta ei sekään mikään oikea viritys ole. Eli sulla on periaatteessa tehari ja sille säädetty välit ja kaasari sopivaksi
Jos meinaat 70cctä laittaa, niin silloin suosittelen samalla vapaavirtausputsaria (15e), sekä kaasarin vaihtoa 19 tai 21mm dell'ortoksi. Muuten kone kuumenee turhaan, etkä saa läheskään kaikkea tehoa irti. Samalla kannattaa vaihtaa tehari esimerkiksi E-noxiin taikka Giannelliin/arrowiin.
Toivottavasti oli riittävä vastaus.
Sylinterin vaihto:
http://www.motot.net/wiki/Sylinterin_vaihtaminenSamalla periaatteella vaihdetaan myös nestejäähypytty, mutta ensin otetaan jäähynesteet pihalle ja lopuksi laitetaan jäähynesteet taas ja ilmataan vesikierto.
Kysy jos tulee lisäkysymyksiä.