Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

hondamonkey69
Liittynyt:
18.9.2014 21:23
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut hondamonkey69 » 23.9.2014 22:56

Moro.osaisko joku sanoo mikä gileraa(derbiä) vaivaa kun lähen ajaan niin pintakaasulla toimii ihan normaalisti.No sittenkun alan painaa kaasua ja kierrokset nouseen nii yhtäkkiä booaa ja sammuu ellei paina kytkintä ja anna kaasua jolloin kierrokset jäävät leijumaan.tulpan oon vaihtanu ja suuttimia on kokeiltu erikokoisia.KIIREE!! asiallisia vastauksia. Kiitos!
cutny
Liittynyt:
3.8.2014 22:29
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut cutny » 26.9.2014 17:25

mopo pätkii ajaessa, elikkäs eilen yks kaveri päätti rämpätä dt:ni virtalukkoa laittamalla sen pois päältä mutta heti kääntämällä takaisin päälle, jolloin mopo ei sammunut vaan pysyi käynnissä. tänään sitten kun lähdin ajamaan niin mopo rupesi pätkimään hetken ajettuani mopo alkoi hyytymään ja tuntui että veto katosi, osaisko kukaan auttaa?
salqquzzu
Liittynyt:
1.10.2014 20:05
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut salqquzzu » 1.10.2014 21:02

Vaihdoin kumit toissapäivänä ja kun sain vanteen kiinni niin takajarrupalat jäivät hinkkaamaan levyyn. Pumppailin jonkun aikaa niin vähän parani mutta edelleen hinkkasivat jonkun verran. Vaihdoin jarrunesteet tämän jälkeen ja silloin jämähti ihan lukkoon. Voisiko johtua siitä että unohdin ilmata  no ostin uudet palat koska vanhat oli niin puhki kuluneet. Pitäiskö jarrusatulasta putsata jotain kun tuntui ainakin tosi jähmeiltä ne männät jotka painaa levyjä? Entäs sitten kun kasaan ton ja laitan kiinni onko siinä mitään ihmeempiä mitä pitää tehdä? Onko sen banjopultin reiän tultava samaan kohtaan kuin jarruletkussa olevan reiän? Riittääkö tämän jälkeen ihan normaalisti kun lisään nesteet ja ilmasen? Ehkä vähän epäselvä tuli mutta kiitos jo etukäteen! 
Dinkles
Liittynyt:
13.8.2014 23:47
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Dinkles » 5.10.2014 2:19

Milleen kannattaisi sisäänajaa toi airsalin 48mm mäntä
Tarzani
Liittynyt:
28.4.2014 21:02
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Tarzani » 5.10.2014 22:44

Pitäisi saada mopoa kuristettua ja nyt vaihdan samalla äänenvaimentimen. Onko ihan sama, että kuristanko mopon paisarin ja äänenvaimentimen välistä vai pitäisikö laittaa kuri alkukäyrän ja paisarin välille?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 5.10.2014 23:41

Joskus joku sano testanneensa kuria paisarin jälkeen, kulki silti ihan liikaa mutta oli jäätävän nuhanen. Eli alkukäyrään kuri.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Joozzii133
Pyörä:
Derbi mopo
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
31.10.2012 22:29
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Joozzii133 » 9.10.2014 20:46

Nonih täällä taas... :D

Mistäköhän voisi johtua että kesken normaali ajon (Tai no möykkyisellä metsätiellä, ei varmaan liity vikaan mitenkään) derbi alkoi pätkimään, tyhjäkäyntiä kävi hyvin, mutta kaasua antaessa kierrokset nousivat vain hiukan ja pätkien. Myöhemmin kotona isän kanssa huomattiin että savuttaa paljon valkoista savua joka haiskahti melko voimakkaasti jäähdytysnesteeltä. Käy tyhjäkäyntiä mutta kaasua painaessa kierrokset laskee ja lopulta mopo sammuu. Jos pitkään pumppailee kaasua saattaa mopon välillä saada kiertämään kunnolla. No, kannentiiviste ja pytyn tiiviste vaihdettiin uusiin mutta vika ei korjaantunut..

Mitä sanoo mototin väki? Viikon olen nyt päässyt tuolla ajamaan viime vian korjauksen jälkeen, vähän potuttaa. :(

Edit: Myöskin tankkiin lipsahti semmoset 4,5% seokset vahingossa että voisko ne vaikuuttaa noin?
Viimeksi muokannut Joozzii133 päivämäärä 9.10.2014 21:40, muokattu yhteensä 1 kerran
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut .Juho » 9.10.2014 20:48

Onks kellään positiivisia/negatiivisia kokemuksia tästä jäähdytysletkusta?
Linkki

Pitäis saada jotain taipuvaa letkua, joka ei mene ruttuun, eikä myöskään sula (pitäis kestää 110-120C) tohon tuplasyyläri viritelmään.

Nyt on aika vittumainen toi vesipumpun puolella oleva syylärin ulostulo... se kun on noin pari senttiä lähempänä runkoa, niin letkun laitto on erittäin mielenkiintoista, kun siihne pitäis vielä saada jakaja (y-haara). :roll:
nahkahissi
Pyörä:
Aprilia SX 50 -07, Honda NSR 125, Aprilia MX 125
Liittynyt:
16.6.2013 21:39
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut nahkahissi » 10.10.2014 23:44

Mites ton sytytyksen saa kohdilleen derbissä ku taitaa olla hieman jäljessä. En oo aivan varma mutta onko siellä kohdistusviiva? :)
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut notreal911 » 11.10.2014 9:28

salqquzzu kirjoitti:Vaihdoin kumit toissapäivänä ja kun sain vanteen kiinni niin takajarrupalat jäivät hinkkaamaan levyyn. Pumppailin jonkun aikaa niin vähän parani mutta edelleen hinkkasivat jonkun verran. Vaihdoin jarrunesteet tämän jälkeen ja silloin jämähti ihan lukkoon. Voisiko johtua siitä että unohdin ilmata  no ostin uudet palat koska vanhat oli niin puhki kuluneet. Pitäiskö jarrusatulasta putsata jotain kun tuntui ainakin tosi jähmeiltä ne männät jotka painaa levyjä? Entäs sitten kun kasaan ton ja laitan kiinni onko siinä mitään ihmeempiä mitä pitää tehdä? Onko sen banjopultin reiän tultava samaan kohtaan kuin jarruletkussa olevan reiän? Riittääkö tämän jälkeen ihan normaalisti kun lisään nesteet ja ilmasen? Ehkä vähän epäselvä tuli mutta kiitos jo etukäteen! 

Kumien vaihdon jälkeinen jarrun hankaaminen viittaa jarrusatulan mäntien takerteluun. Nesteenvaihdon jälkeen ilmaus on yleensä pakollinen toimenpide, poikkeuksena vain jos vaihtaa nesteet pumppaamalla vanhat nesteet ulos ilmausruuvin kautta kokoajan huolehtien ettei säiliö tyhjene liikaa. Uusien palojen vaihdon yhteydessä kannattaa jarrusatulan mäntiä liikutella koko liikevaran mitalla ulos ja sisään jotta mäntien takertelun saisi poistettua, yleensä auttaa jos männät eivät ole hapettuneet "piloille". Siinä kannattaa käyttää vanhoja paloja apuna kun kampeaa esim. isolla ruuvarilla mäntiä sisään ettei uudet palat vioitu ruuvarin käytöstä. Vanhat palat myös estää mäntiä tulemasta liian paljon ulos kun kahvasta pumppaa mäntiä ulospäin. Banjolittimen reiän kohdalla ei ole merkitystä, se on sen liittimen idea, että voi asentaa letkunlähdön haluamaansa suuntaan. Jos banjoliittimen irroittaa palojen vaihdon yhteydessä, on ilmaus taas tarpeen.
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut notreal911 » 11.10.2014 9:32

hondamonkey69 kirjoitti:Moro.osaisko joku sanoo mikä gileraa(derbiä) vaivaa kun lähen ajaan niin pintakaasulla toimii ihan normaalisti.No sittenkun alan painaa kaasua ja kierrokset nouseen nii yhtäkkiä booaa ja sammuu ellei paina kytkintä ja anna kaasua jolloin kierrokset jäävät leijumaan.tulpan oon vaihtanu ja suuttimia on kokeiltu erikokoisia.KIIREE!! asiallisia vastauksia. Kiitos!

Vaikuttaa kovasti imukaulan ilmavuodon aiheuttamalta oireelta.
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut notreal911 » 11.10.2014 9:36

Joozzii133 kirjoitti:Nonih täällä taas... :D

Mistäköhän voisi johtua että kesken normaali ajon (Tai no möykkyisellä metsätiellä, ei varmaan liity vikaan mitenkään) derbi alkoi pätkimään, tyhjäkäyntiä kävi hyvin, mutta kaasua antaessa kierrokset nousivat vain hiukan ja pätkien. Myöhemmin kotona isän kanssa huomattiin että savuttaa paljon valkoista savua joka haiskahti melko voimakkaasti jäähdytysnesteeltä. Käy tyhjäkäyntiä mutta kaasua painaessa kierrokset laskee ja lopulta mopo sammuu. Jos pitkään pumppailee kaasua saattaa mopon välillä saada kiertämään kunnolla. No, kannentiiviste ja pytyn tiiviste vaihdettiin uusiin mutta vika ei korjaantunut..

Mitä sanoo mototin väki? Viikon olen nyt päässyt tuolla ajamaan viime vian korjauksen jälkeen, vähän potuttaa. :(

Edit: Myöskin tankkiin lipsahti semmoset 4,5% seokset vahingossa että voisko ne vaikuuttaa noin?

Valkoinen savu ( ja haju ) viittaa että jäähdytysneste pääsee palotilaan. Jos paisuntasäiliö ei kerää painetta ja kuohaa, kannentiiviste ei todennäköisesti vuoda joten olisiko vesipumpun luota nesteellä pääsyä kampikammioon...?
Joozzii133
Pyörä:
Derbi mopo
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
31.10.2012 22:29
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Joozzii133 » 11.10.2014 14:51

Minkä väristä savua tulee kun vaihteistoöljy pääsee palotilaan? Huomattiin että kytkinpuolen stefa oli irti..
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut notreal911 » 11.10.2014 19:55

Joozzii133 kirjoitti:Minkä väristä savua tulee kun vaihteistoöljy pääsee palotilaan? Huomattiin että kytkinpuolen stefa oli irti..

Palavasta öljystä syntyvä savu on sinistä.
Peikkokissa
Pyörä:
Jincheng monkey
Liittynyt:
12.10.2014 13:09
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Peikkokissa » 12.10.2014 13:20

Mikähän mahtaa olla kun Jincheng mankin (Q-7B) takajarrun poljin painuu maahan, lähti yhtenä päivänä mutteri irti ja laitettiin takas samanlainen mutta kun painaa poljinta niin se menee pohjaan ja jarru jää laahaamaan

Nyt (mutteri puuttuu kuvasta)
Kuva

Ennen
Kuva

Manki oli ostettu uutena mopo-sportista ja mittarissa vaan 5,4 km

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista