Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

Tuomi_
Pyörä:
lähti kokkolaan
Paikkakunta:
Kanta-Derp
Liittynyt:
25.9.2010 19:42
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Tuomi_ » 24.4.2013 1:00

En osaa sanoa paljonko männällä ajaa, mut hiilariläpät kannattaa laittaa ja samalla kuristamaton läppärunko. Ja kytkintä aikalailla pakko päivittää.
Got SPL?
KarsTa
Liittynyt:
7.3.2010 21:58
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut KarsTa » 24.4.2013 14:03

3-6 tuhatta, Hiilariläpät tiätty aina plussaa, kuin myös vahvempi kytkin, stage 6 ja polini myy hyviä sarjoja ja levyt laarukkaita, hintaa toki löytyy mutta laatu maksaa :)
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Juunish » 24.4.2013 20:44

Jepjep, no täytyy kattella jos jostain löytää halvalla tollasen 70cc valurautapytyn tohon. Varmaanki tilailen sitte tuolta GP24stä Metrakitin kytkinlevyt+jouset, kun konerempan kuitenkin teen pian :)
Midrace Aerox projekti
KarsTa
Liittynyt:
7.3.2010 21:58
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut KarsTa » 25.4.2013 22:28

Älä vaan metrakitin levyjä tilaa 8o täyttä sekunraa.. Mialuumma stage 6 tai joku top performance
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Juunish » 25.4.2013 22:33

Vai niin, no hyvä ku ilmottelit. Tässä nyt vielä ole edes rahaa tehä tota koneremppaa, mutta tietääpähä hyvissä ajoin :)
Midrace Aerox projekti
Juussoo
Pyörä:
636B
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
23.1.2010 23:34
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Juussoo » 27.4.2013 0:39

En löytämnyt mistään muualta vastausta niin kyselen täällä, paljonko pitäisi olla suuntaa antavasti tehoja seuraavalla setillä: Hebo Tomahawk 80cc sylinterisarja, 21mm dellorto phbg, tg enox? Sitten tietty vapariputsaria ja koneeseen vaihdettu vahvempi kampiakseli,kytkinlevyt ja jouset. Putki tossa varmaan on hiukan rajoittava tekijä? Menohaluja löytyy kyllä ihan kivasti mopoksi ja piikkisenkin jälkeen tuntuu kohtuullisen pirteältä, ainakin tuntuu siltä kun alustakaan ei ole vakiota kauheasti kummallisempi :D Huippuja edellisellä omistajalla kelannut 106km/h eikä kuulemma vedetty edes tappiin asti. Eipä autot tuolla satasen alueella ohi ole kovin usein tulleet.

Voiskohan kytkinjousien kaveriks laittaa parit prikat kun tuntuu uusista kytkinjousista huolimatta luistavan jonkin verran?
Ja männällä varmaan ajelee jonkun 5000km vai kuinka? 800km rullattu mäntä nyt sisällä.
SickBastardsStuntCrew! http://www.facebook.com/SickBastardsStuntCrew
Pondeyo
Liittynyt:
13.12.2011 17:51
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Pondeyo » 4.5.2013 12:30

Sori jos väärä topicci, mut mikä on derbien vakio mäntäkoko? Mulla tollane aprilia rx -07 mopo, jossa drd tekniikka...

Onks se 39.84, 39.85, 39.86, 39.87? Noita mc-scatter myy vakiopytylle...

EDIT: Manuaalissa lukee 39.86, eli kannattaako vaan ostaa ton kokone sit? Ei oo ikinä porattu/vaihdettu mäntää ennen.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 4.5.2013 13:04

Tai sitten olet vaan tosi ovela ja käyt jossain moottorikoneistamolla mittauttamassa pytyn ja samalla reissulla annat hoonauttaa sen ja pyydät tilaamaan oikean männän.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Juunish » 4.5.2013 14:05

Noihan on Nicasil pyttyjä noi rabasan, joten ei niitä voi porata. Varmaan kannattaa kattoa minkä kokonen mäntä nyt on, ja kuinka paljon ajettu, jos on reilu 10tkm ajettu nii suosittelisin laittaa yhen koon suuremman männän.
Midrace Aerox projekti
Pondeyo
Liittynyt:
13.12.2011 17:51
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Pondeyo » 4.5.2013 14:45

Juunish kirjoitti:Noihan on Nicasil pyttyjä noi rabasan, joten ei niitä voi porata. Varmaan kannattaa kattoa minkä kokonen mäntä nyt on, ja kuinka paljon ajettu, jos on reilu 10tkm ajettu nii suosittelisin laittaa yhen koon suuremman männän.

Ajettu jo 16tkm, eli oisko sit toi 39.87 parempi?

EDIT: Millä logiikalla kannattaa laittaa isompi mäntä jos on ajettu paljon? Eihän ne männänrenkaat sitä sylinterin pinnoitusta "syö" pois, ongelma minullahan on enemmän että männänrenkaat on väljät ja puristuksii/tehoa ei löydy.
Viimeksi muokannut Pondeyo päivämäärä 4.5.2013 14:48, muokattu yhteensä 1 kerran
Pondeyo
Liittynyt:
13.12.2011 17:51
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Pondeyo » 4.5.2013 14:46

_rieska_ kirjoitti:Tai sitten olet vaan tosi ovela ja käyt jossain moottorikoneistamolla mittauttamassa pytyn ja samalla reissulla annat hoonauttaa sen ja pyydät tilaamaan oikean männän.

Ei pysty hoonaamaa nicasilia kovin hyvin, ja en viitti maksaa tollasest palveluksest.
Tuomi_
Pyörä:
lähti kokkolaan
Paikkakunta:
Kanta-Derp
Liittynyt:
25.9.2010 19:42
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Tuomi_ » 4.5.2013 15:32

No siinä tapauksessa otat riskin tilata väärän kokoisen männän.
Got SPL?
Pondeyo
Liittynyt:
13.12.2011 17:51
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Pondeyo » 4.5.2013 16:07

Tuomi_ kirjoitti:No siinä tapauksessa otat riskin tilata väärän kokoisen männän.

Tai otan sylinterin irti ja katon kuinka iso poraus siinä on? :D

Ja miten se voisi olla väärän kokoinen, ei ne männänrenkaat sitä nicasil-pinnoitetta syö kovin paljon, ei varmanakaan monta millimetriä...
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut arsori » 4.5.2013 19:34

Onko muka rabasan vakiosylkkä pinnoitettu? 8o

No mutta anyways, porautus ei onnistu, hoonata voi kevyesti.

Alkuperäisen kokoinen mäntä on passeli, männänrenkaathan siinä kovimmalla kulutuksella ovat, eikä sylinteri.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 5.5.2013 1:53

Pondeyo kirjoitti:Ja miten se voisi olla väärän kokoinen, ei ne männänrenkaat sitä nicasil-pinnoitetta syö kovin paljon, ei varmanakaan monta millimetriä...
Nyt ei puhuta milleistä vaan sadasosamilleistä(0,01mm). Vertailun vuoksi, ihmisen hiuskarvan paksuus on yleensä luokkaa 0,03-0,06mm. Mittavälineiltäkin siis vaaditaan hieman eri tason tarkkuutta, analogisen työntömitan voi unohtaa suosiolla.

Todennäköisesti vakiomäntäkin pelittää riittävän hyvin, etenkin noin vähän ajetussa laitteessa. Mutta jos homman haluaa tehdä viimeisen päälle niin hoonaus ja aavistuksen isomman männän osto tuovat yleensä parhaan lopputuloksen.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista