Mikäpässiinä
- Liittynyt:
- 22.9.2017 15:49
Jaa a en todellakaa tiedä kun se huohotusletkun ulostulo on iha öljytilan ylimmässä kohassa
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Rikkinäinen kytkinpuolen kampuran stefa voi ainakin aiheuttaa tuota.
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Painettahan sinne täytyy tulla jos lykkää ulos, kun koneen käydessä roiskii kuitenki sinne öljyä. Ja jos öljytaso on oikee, ni ei mullakaa muuta tuu mieleen ku kampuran stefa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Hulikusti
- Liittynyt:
- 7.9.2016 15:31
Mikäpässiinä kirjoitti:Itellä ainaki vaihtu vaihteet iha nätisti ilman öljyjä eli oisko sulla joku rikka liikaa tai vaiherumpu jää jotenki jumiin?
Vähän mietinkii ku ennen on ilman öljyjä vaihtunu nätisti. Prikat oli oikeilla kohdilla, näytti olevan vaihdepolkimen akseli ihan mutkalla jostain syystä? Liekö MC-Scatter sitten myynyt epäkuntoisen akselin
Uus akseli tilaukseen niin eiköhän pitäis toimii
Mikäpässiinä
- Liittynyt:
- 22.9.2017 15:49
Kytkinpuolen kampuran stefa jos menee nii tottakai sulla sekottuu bensa ja öljyt että laske nyt ensiks öljyt ja kato minkä väristä/hajusta
Hulikusti
- Liittynyt:
- 7.9.2016 15:31
Eli siis nyt tämän pitkän ja henkisen koettelun aika on lopuilla. Mopo melkein kasassa. Mikä vain mahtaisi olla että pöydällä vaihteisto pyöri ihan normaalisti. Kuitenkin kun laittoi öljyt sisään, kone käyntiin ja annoin koneen lämmetä ja pumppailin kytkintä ihan varuiks. Vaihteen kun laittoi silmään niin mitään ei tapahtunu, ihan kuin mopo olisi vapaalla..? Vaihteiston kasasin 100% oikein. Jos kytkimestä päästää irti niin mopo sammuu. Viilasin kytkinkruunusta hakkaumat pois eikä silti vaikutusta
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Koskitko siihen painelevyn päällä olevaan säätöön?
En nyt ihan ymmärrä. Jos mopo on kuin vapaalla jos vaihde on päällä mutta sammuu kun nostaa kytkimen.
Hulikusti
- Liittynyt:
- 7.9.2016 15:31
Malagutisti kirjoitti:Koskitko siihen painelevyn päällä olevaan säätöön?
En nyt ihan ymmärrä. Jos mopo on kuin vapaalla jos vaihde on päällä mutta sammuu kun nostaa kytkimen.
En ole koskenut painelevyn säätöön. Siis meinasin, että kun laittaa mopon 1 vaihteelle niin se kuitenkin käyttäytyy kuin mopo olisi vapaalla. Jos antaa kaasua ja nostaa kytkintä niin kierrokset vain nousee, mihinkään ei liiku. Jos päästää kokonaan kytkimestä niin mopo nytkähtää ja sammuu.
E: otin sen öljymutterin irti, jotta näin kytkimeen. Kun painoin kytkimen pohjaan niin mitään liikettä ei näkynyt kytkimessä? Mitä nyt pitäis tehdä? Öljyinä käytän castrol mtx 10w40. Eikös niiden levyjen pitäis painua kasaan kun painaa kytkimestä?
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
No eikös se silloin toimi? Jos mopo pysyy käynnissä kun vaihde on päällä ja kytkin pohjassa, silloin kytkin irrottaa kuten kuuluukin. Jos se sammuu kun päästät kytkimestä irti vaihde päällä niin silloin kytkin kytkee kuten kuuluukin. Mutta että kaasua antaessa ja kytkintä nostaessa ei liiku..en näe logiikkaa tuossa. Jos nostat kytkintä vielä enemmän niin eikös se sillon lähde liikkeellekin, jos se kerran sammuu kun päästät kokonaan?
Hulikusti kirjoitti: Eikös niiden levyjen pitäis painua kasaan kun painaa kytkimestä?
Ei vaan niiden pitäisi irrota toisistaan. Liike on kyllä hyvin vähäinen mutta pitäisi kyllä pystyä havaitsemaan öljykorkista.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Hulikusti
- Liittynyt:
- 7.9.2016 15:31
Jos nostat kytkintä vielä enemmän niin eikös se sillon lähde liikkeellekin, jos se kerran sammuu kun päästät kokonaan?
Eips, ei liiku mihinkään. Nyt kun tarkistin uudelleen niin vaikka painaisi kytkimestä niin ei ne levyt irtoa toisistaan tai mene kasaan. Ovat kokoajan irti toisistaan. Kytkintä nostaessa ei se mopo mihinkään liiku.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Jos laitat vaihteen päälle ja työnnät, pyöriikö moottori?
Pakko kai sen kytkimen on toimia jos kone sammuu kytkin ylhäällä.
Hulikusti
- Liittynyt:
- 7.9.2016 15:31
Pyörii joo. Tää on vähän erikoinen tapaus kyllä
Ne levyt ovat irti toisistaan kokoajan, painaa kytkintä, heiluttaa mopoa edestakaisin, öljynvaihto, viilasin kytkinkruunusta ne hakkaumat pois. Sattuisiko vaijeri olemaan sitten liian kireällä että on levyt siksi kokoajan irti toisistaan?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Laitoitko painelevyn oikeaan asentoon? Kruunussa on kolo jonka kohtaan painelevyn nuolen tulee osoittaa.
Hulikusti
- Liittynyt:
- 7.9.2016 15:31
Joo painelevy oli oikeassa asennossa. Otin kytkinlevyt pois ja laitoin uudelleen ne kruunuun kiinni ja se lähti toimimaan..?
Mopo nyt vihdoin toimii mutta eikö se ollut kun antaa kaasua jos alkaa sillee pätkimään/röpöttämään niin suutin liian iso?
Ope76
- Liittynyt:
- 11.5.2017 1:31
Mikähän vikana, kun käynnistyspoljin menee ihan tunnottomasti pohjaan, eli ettei tunnu mitään puristuksia? Mopo jäänyt reilu 3 viikkoa aiemmin seisomaan, kun pojalla murtui sormi, ja silloin toimi ihan normaalisti. Onko nuo Teboilin Moniaste 10-30 öljyt sitten kuitenkin ihan väärät näihin
EDIT: Ja kyllähän siinä tosiaan kytkin luistaa aivan tolkuttomasti. Eli polkemalla ei saanut mitään eloa. Kakkosvaihteella työntämällä ei myöskään, mutta ykkösellä kun jaksoi tarpeeksi yrittää, niin sai käyntiin. Kytkinvaijerista säädöt pohjaan, niin pystyi jopa hiukan ajamaan, mutta luistaa. Ennen tuota ajotaukoa ei ollut tosiaan mitään ongelmia.
Mikähän tässä olis nyt fiksuinta? Öljyt pois -> diisseliä motti täyteen päiväksi -> uudet öljyt?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista