Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

Pondeyo
Liittynyt:
13.12.2011 17:51
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Pondeyo » 5.5.2013 11:19

Vauhtiviivatarra kirjoitti:
Pondeyo kirjoitti:Ja miten se voisi olla väärän kokoinen, ei ne männänrenkaat sitä nicasil-pinnoitetta syö kovin paljon, ei varmanakaan monta millimetriä...
Nyt ei puhuta milleistä vaan sadasosamilleistä(0,01mm). Vertailun vuoksi, ihmisen hiuskarvan paksuus on yleensä luokkaa 0,03-0,06mm. Mittavälineiltäkin siis vaaditaan hieman eri tason tarkkuutta, analogisen työntömitan voi unohtaa suosiolla.

Todennäköisesti vakiomäntäkin pelittää riittävän hyvin, etenkin noin vähän ajetussa laitteessa. Mutta jos homman haluaa tehdä viimeisen päälle niin hoonaus ja aavistuksen isomman männän osto tuovat yleensä parhaan lopputuloksen.

Allright sitä mä vähän uskoinkin, mutta vaihdan kyl vaan ton vakiomännän/renkaat, ku en viitti maksaa hoonauksest. Männänrenkaathan tässä pääasiassa on loppuunajettu kun puhaltaa ohi eikä löydy puristuksia.
YTX
Pyörä:
Yamaha DT50x
Liittynyt:
11.1.2012 13:56
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut YTX » 7.5.2013 9:20

Mitä eroa on Athenan 70cc racing ja tavallisen Athenan 70cc?
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Parta779 » 7.5.2013 11:13

Varmaan aika paljonki.
Esim viritys aste.
Aukot voi olla erilaiset, toisesta (racingistä) enemmän tehoa, mutta lyhempi männän vaihtoväli jne..
It Ain't fast without mixed gas!
ernu
Liittynyt:
25.1.2012 0:13
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut ernu » 12.5.2013 3:19

Saako Airsalin 70cc sylinteriä pelittämään ja säätöihin vakio 16mm kaasarilla? Onko kulutuksessa ja tehossa paljoa eroa verrattuna 50cc sylinteriin vakio kaasuttimella?
Tuomi_
Pyörä:
lähti kokkolaan
Paikkakunta:
Kanta-Derp
Liittynyt:
25.9.2010 19:42
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Tuomi_ » 12.5.2013 4:35

Miksi ei sais pelittämään...? Ja tottakai tehoissa on eroja ja kulutuksessakin, suosittelen kyllä samantien laittamaan isomman kaasarin niin saat enemmän tehoja. Siinä tapauksessa kylläkin kulutus nousee...
Got SPL?
eltzu
Pyörä:
Yamaha Dt 50X
Liittynyt:
16.9.2012 19:51
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut eltzu » 12.5.2013 9:14

Noniin, morjesta taas pitkästä aikaa!
Dalttoniin on tilattu nytte 70cc athena, doppleri, 24mm pwk, polinin kytkin ja s6 double layer putsari :P Putki mietityttää vieläkin, Arrowi vai ylä kauttanen Corse 50/70? Myös sähköjen suhteen on pientä pään pyörittelyä tarvitakko vai ei? :roll:
Kaveri kehu että mhr team derbinsä oli kestänyt vakio sähköillä 8tkm, eikä senkään jälkeen ollu leipassu vaan myynyt pois. Kuulostaa melkoselta jupinalta, mutta miten on tartteeko 70cc athenan kanssa kisasähköt or not? putkeks tulee tosiaan jompikumpi yllä mainituista.
eltzu
Pyörä:
Yamaha Dt 50X
Liittynyt:
16.9.2012 19:51
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut eltzu » 12.5.2013 21:55

ernu kirjoitti:Saako Airsalin 70cc sylinteriä pelittämään ja säätöihin vakio 16mm kaasarilla? Onko kulutuksessa ja tehossa paljoa eroa verrattuna 50cc sylinteriin vakio kaasuttimella?

Kyllähän sen saan kun on mhr team settejäkin 21mm kaasarilla, mutta ehkä parempi ostaa 19-21mm. ei olisi niin pahas rasitukses. vakiopytyssä on noin. 5heppa vähemmän kun airsalissa riippuu ihan tietenki onko viilattu yms. toivottavasti autto :)
Vegemon
Liittynyt:
25.6.2012 3:22
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Vegemon » 13.5.2013 0:52

@eltzu
Osta mielummin toi corse 50/70, paljon komeampi kuin tuo arrowi ja yhtälailla siitäkin vääntöä löytyy.
Kyllähän nuo kisasähköt kannattaa jo ihanvarmuuden vuoksi olla tuon tason vireissä mukana.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Juunish » 13.5.2013 13:02

Kyllä se silti toimii vakiosähköilläki :)
Midrace Aerox projekti
eltzu
Pyörä:
Yamaha Dt 50X
Liittynyt:
16.9.2012 19:51
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut eltzu » 13.5.2013 13:09

Vegemon kirjoitti:@eltzu
Osta mielummin toi corse 50/70, paljon komeampi kuin tuo arrowi ja yhtälailla siitäkin vääntöä löytyy.
Kyllähän nuo kisasähköt kannattaa jo ihanvarmuuden vuoksi olla tuon tason vireissä mukana.

Totta turiset. Corsea löytyy vielä kromisenakin joka olis vie napumpi, oikeestaan ensimmäinen kromattu putki mopoon mistä diggaan mut oon kuullu et siinä olis muka huonommat tehot :o
Tässä kuvat kummastaki
Kromisena: http://www.diabolo.lu/racingline/echapp ... chrome.php
Perus: http://www.diabolo.lu/racingline/echapp ... de5070.php
eltzu
Pyörä:
Yamaha Dt 50X
Liittynyt:
16.9.2012 19:51
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut eltzu » 13.5.2013 13:12

Juunish kirjoitti:Kyllä se silti toimii vakiosähköilläki :)

Sossu ei maksa kisasähköjä, ei vais oikeesti niin perse auki että pakko yrittää vakiosähköillä voi olla ettei pysy sähköt loppuun asti peräs jos hyvin kiertää.
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut arsori » 13.5.2013 17:10

ernu kirjoitti:Saako Airsalin 70cc sylinteriä pelittämään ja säätöihin vakio 16mm kaasarilla? Onko kulutuksessa ja tehossa paljoa eroa verrattuna 50cc sylinteriin vakio kaasuttimella?


Jännä juttu, itselläni kulutus laski litralla melkein litralla, kun vaihdoin airsaliin. Ja tehoa on just sopivasti omaan makuun ;)
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
eltzu
Pyörä:
Yamaha Dt 50X
Liittynyt:
16.9.2012 19:51
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut eltzu » 15.5.2013 8:57

Corse 50/70 racing lähtee tilauksee tällä viikolla :P a
eltzu
Pyörä:
Yamaha Dt 50X
Liittynyt:
16.9.2012 19:51
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut eltzu » 15.5.2013 9:09

Juussoo kirjoitti:En löytämnyt mistään muualta vastausta niin kyselen täällä, paljonko pitäisi olla suuntaa antavasti tehoja seuraavalla setillä: Hebo Tomahawk 80cc sylinterisarja, 21mm dellorto phbg, tg enox? Sitten tietty vapariputsaria ja koneeseen vaihdettu vahvempi kampiakseli,kytkinlevyt ja jouset. Putki tossa varmaan on hiukan rajoittava tekijä? Menohaluja löytyy kyllä ihan kivasti mopoksi ja piikkisenkin jälkeen tuntuu kohtuullisen pirteältä, ainakin tuntuu siltä kun alustakaan ei ole vakiota kauheasti kummallisempi :D Huippuja edellisellä omistajalla kelannut 106km/h eikä kuulemma vedetty edes tappiin asti. Eipä autot tuolla satasen alueella ohi ole kovin usein tulleet.

Voiskohan kytkinjousien kaveriks laittaa parit prikat kun tuntuu uusista kytkinjousista huolimatta luistavan jonkin verran?
Ja männällä varmaan ajelee jonkun 5000km vai kuinka? 800km rullattu mäntä nyt sisällä.


Vaihda kaasaria isommaks 26-28mm suoraan kiinni ja tosiaan se putki tossa on rajottava tekijä ei varmaankaa kierrä lähellekkään loppuun tomahawkista kumminki irtoo se yli 20 pollee. Mikä kytkin sulla on? osta polini niin saat vastinetta rahalle ja ei luista kovin helposti. ja männän vaihto välit on 1-3tkm välein riippuu ihan ajotyylistä mutta 5 tuhatta mäntä ei tuu kyllä kestään
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Juunish » 15.5.2013 17:48

Tuohon kylkeen kun laittasit 28mm kaasarin, vaikka hussesta ja lisäksi vaihtasit putken vaikka Metrakit Pro Reissiin, niin rupeis lähdöt olemaan jo ihan kohillaan. Ja jos rahaa löytyy vielä päälle, niin hommaat vaan kisasähkötki :D
Midrace Aerox projekti

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista