Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 17.10.2014 20:38

Kyllä tulpasta nykybensoillakin jotain näkee, lähinnä onko kovinkin laihalla/rikkaalla. Tarkkaan säätöön ei sovellu.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 17.10.2014 20:42

Nojoo, mutta jos on niin laihalla/rikkaalla ni huomaa sen jo muutenki. Varsinkinkin kun harva sitä tulpasta kattomiskikkaa osaa edes toteuttaa oikein.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Jerpp4
Pyörä:
Yamaha Aerox
Liittynyt:
5.9.2014 14:26
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Jerpp4 » 22.10.2014 0:51

Tarkotuksena ois omaan roksiin hommata 70 airsali, ja nyt rupes mietityttää että minkä kokonen kaasari pitäs olla?
Onko 17,5mm riittävä ja millä suuttimella?
Kampuraa ei käsittääkseni tartte vaihtaa eikä mitään muutakaan.
Eli siis perjaatteessa vanha pytty helvettiin ja uus tilalle eikä pitäs kummosempi olla?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 22.10.2014 9:17

17,5mm kaasari riittää hyvin, jos haetaan vaan piristystä eikä yritetä saada kaikkee ulos. Periaatteessa vanha pytty pois ja uus tilalle. Toki kaasarin ja variaattorin säätö sen jälkeen. Kampuran tarkastat ku pytty on irti, jos ei tunnu väljää, ei tarvii vaihtaa. Kunnon putki ja parempi vari tietysti kannattaa olla.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jebe1212
Liittynyt:
18.3.2012 21:15
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut jebe1212 » 22.10.2014 23:12

Moro. Kysyisin että tietääkö joku miksi minun -04 Aprilia MX:än (am6) kytkin on niin helvetin tiukka? Eli aamulla saa kaksin käsin kiskoa pohjaan naamairvessä, ja tiukka se on ihan lämpimälläkin koneella vaikka olisinkin jo 50km ajanut. Tänään meni jo 4vaijeri poikki.. Mopohan on siis suht vakio ettei mitään ihmeellistä ole tehty. Eikä ole habasta kiinni, kaikki kaveritkin ihmettelee samaa. Nopea vastaus olisi hyvä, koska huomenna menossa hakemaan viidennettä kytkinvaijeria. :)
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 22.10.2014 23:15

Rasvaa vaijeri huolellisesti ennen asennusta ja varmista oikea kulkureitti. Jos kavereilta löytyy AM6-mopoja, testaa kääntää kytkintappia vaikka kädellä ja vertaa omaasi. Jos omassasi on vaikeampi kääntää tappia -> vikaa koneen puolella. Jos taas tarvittava voima on suunnilleen sama -> vaijerissa häikkää. AM6 kytkin on muutenkin niin alkukantainen että sen kanssa ilmenee aina jonkunlaisia ongelmia...
Jerpp4
Pyörä:
Yamaha Aerox
Liittynyt:
5.9.2014 14:26
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Jerpp4 » 23.10.2014 20:10

Reetuhai2 kirjoitti:17,5mm kaasari riittää hyvin, jos haetaan vaan piristystä eikä yritetä saada kaikkee ulos. Periaatteessa vanha pytty pois ja uus tilalle. Toki kaasarin ja variaattorin säätö sen jälkeen. Kampuran tarkastat ku pytty on irti, jos ei tunnu väljää, ei tarvii vaihtaa. Kunnon putki ja parempi vari tietysti kannattaa olla.

Juu, tosiaan putkena on jo nyt Leovince ZX ja varina Polini HiSpeedi. Rullina 5,5grammaset ja vp jousi keltanen, taitaa olla malossi ja kytkin jouset vähän vakiotajäykemmät, ainakin nappaa vasta isoilla kiekoilla kiinni.

E: Eli tosiaan nythän on tuo Gurtnerin Py-12 kaasari joten mietin tätä: http://www.moposport.fi/fi/kaasutin-phv ... ElGd_msU8o Meneekö tuo siis suoraa että kaikki alipainehanat yms ok, tuorevoiteluahan minulla ei ole.
Derparage
Pyörä:
Solifer SM/Skyteam ST -11
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
22.7.2014 18:55
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Derparage » 25.10.2014 10:25

Auttakaa tyhmää :) Mitä tarkoitetaan squish-välyksellä?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Retroilija » 25.10.2014 11:27

http://lmgtfy.com/?q=2+stroke+squish
Jerpp4
Pyörä:
Yamaha Aerox
Liittynyt:
5.9.2014 14:26
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Jerpp4 » 25.10.2014 18:10

Nyt tulitoi kaasariostos ajankohtaseksi eli nyt roksissa on tällähetkellä Gurtnerin 12mm vakiokaasari ja tarkotuksena ois laittaa Dellorton 17.5mm PHVA ED, eli meneekö tuo dellortto suoraan tuohon roksin imukaulaan koska dellortossa näyttäs imukaula olevan 24mm, ja onko tuo gurtneri myös phva kaasari koska tuossa dellortossa ei tule mukana ryyppyä, niin ilmeisesti sama ryyppy käy jos kumpikin phva?
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut .Juho » 26.10.2014 12:27

En keksinyt tämän parempaa topikkia tälle kysymykselle, joten..

Minkälaisia kytkinkahvarunkoja suosittelisitte Derbiin? Hinta sais olla mielellään alle 50€.

Vaatimukset:
-Laadukas
-2:lla sormella käytettävä
-Vipu ei mene kahvakumeen asti (muille sormille jää tilaa)
-Kevyt käyttää (älkää suositelko niitä paskoja kiinalaisia nestekytkimiä kuitenkaan)

Nykyinen kytkinkahva(runko) on aika väljä.. noin sentti väljää, joten ei kovinkaan mukava montulla kun on paksut hanskat ja vauhtia yli 70-80km/h, tärisee niin perkeleesti eikä välillä edes osu kytkinkahvaan koska se heiluu niin paljon. :lol:
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 26.10.2014 19:18

Vakio on pelittänyt mulla ihan hyvin, jos tuntuu väljältä niin prikka kahvan väliin. Tai sitten vaikka Kisakoneelta/Purkuosista tms. jonkun krossipyörän hilppeet, luulis kestävän. ;)
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut .Juho » 26.10.2014 20:05

Joo pitää katella noita jos sattuis löytymään edullisesti. ;)

Ei tossa oikein prikka / prikat pahemmin auta, kun se näyttää vääntyneen jonkun verran, sekä siinä on pieni hiusmurtuma (siis kytkinkahvan rungossa).

Mut nyt tuli mieleen tällainen juttu..
Eli Mostin kampuran yläpään neulalaakeri on 12x17x15mm, kun taas TM 85MX:n neulalaakeri 13x16,79x17,27mm.. että toi ei taida toimia, koska se neulalaakeri on leveämpi kuin se kiertokangen yläpää johon se neulalaakeri tulee..?

Miulla ei ole vielä tarkkoja mittoja tuosta Mostin neulalaakerista (sadasosan tarkkuudella), joten vielä en tiedä välyksistä.

Paikallisen laakerikeskuksen myyjä kertoi, että männäntapin neulalaakerin välyksen tulisi olla ainakin 0,1mm. Mutta hänellä ei ollut 100% varmuutta asiasta.

Löysin kyllä maxiscootilta Stage6 13x17x15mm neulalaakerin..
Linkki
Kysyn tuoltakin sen tarkat mitat, jotta ei tule sitten ongelmaa välyksien kanssa.

Ja takomännälle sopiva välys lienee 0,08mm korkeakierroksisessa moottorissa?
Tuskin on järkevää laittaa tuota pienemmällä välyksellä? Nykyinen valumäntä on 0,1mm välyksellä, joka on kyllä vähän liikaa..
EnskaManne
Pyörä:
Rieju MRX '08
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
14.4.2014 19:30
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut EnskaManne » 27.10.2014 0:42

Mikäs ois tossa Riejun MRXssä vialla, kun pakoputkesta kirjaimellisesti valuu öjyä. Öljyä siis valuu pakoputken liitoskohdasta eniten, mutta myös änkän liitoksesta ja änkän päästä.

Jos mopo ollut vähän aikaakaan paikallaan maahan ilmestyy iso läikkä mustaa ja paksua öljyä
Riejun sähköt ne on sitten perseestä...
Jerpp4
Pyörä:
Yamaha Aerox
Liittynyt:
5.9.2014 14:26
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Jerpp4 » 27.10.2014 22:33

Noniin kattelin vähän nuitasylinteri sarjoja roksiin _Suomesta_ ja tällänen tuli vastaan:
http://www.moposport.fi/fi/sylinterisar ... E6cBPmsU8o
Onko tuo siis tehoiltansa sama kuin 70cc, vai onko tuo juurikin se kaikkien sanoma seitenkymppinen?
Sekä meneekö roksiin ihan tuosta vaan vai pitääkö ostaa kampura, sillä en tiedä onko roksin kampura 10 vai 12mm?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista