Ihan hyvältä kuullostaa, mutta jos haluat kunnolla virittää, vaihda sähköiksi vaikka Ignitechin boksi niin saat itse säädettyä kunnon ennakot ja vieläpä reilusti halvemmalla. (taikka odotat sen pari kuukautta jos ehdin itse koodailla tuon mun boksin valmiiksi / myyntikuntoon (ei tule tapahtumaan)
)
Kaasari-topicissa kirjoittelinkin jo tuon laskukaavan, mikä antaa hiukan suuntaa kaasarin koolle.
D = K * sqrt(C*N), missä
D = kaasarin koko
K = vakio, 0.65 - 0.9 (0.85 - 0.9 kisakoneissa / tehoa haettaessa, 0.65 vääntöä)
C = iskutilavuus litroina
N = huipputehon kierrosluku
Tuolla kaavalla pyörittelemällä saisin 28mm kaasarin paremmaksi vaihtoehdoksi, 30mm toki toimii, mutta kaava antaa sen tulokseksi vain jos k=0,9 ja kierrokset lähemmäs 15000.
Pitää toki ottaa huomioon, ettei yksistään tuohon kaavaan ole sokeasti luottamista ja kannattaa miettiä kaasarin valintaa myös muilla perusteilla.
Noita leiponeita projujakin saa joskus suht halvalla, itsehän ostin tuon mun RX:n 60e, vaati vain uuden männän ja sain vielä varaosakoneen (leiponut sekin) sekä uudet renkaat mukaan.
E: Niin, vaatiiko muut laakerit muka C3-välystä? Minarellissa muistaakseni 3kpl C3-välyksellisiä laakereita, vaihda ne C4 niin luulisi toimivan ok. En muista mikä se yksi oli kampuran laakereiden lisäksi, ehkä tasapainoakselin?