sutialyö
- Liittynyt:
- 18.3.2015 18:33
kytkinvaijeri säädetty löysälle niin pitäiskö tuossa olla tuo väli vain kuuluisi olla pohjassa ?
http://aijaa.com/qZGAgJ
HarryL
- Liittynyt:
- 10.3.2015 10:18
Moikka ja anteeksi jos kysymys tulee väärään paikkaan. Tuli hommattua Solifer 50R 2009 ja nyt pakoputkesta lähtenyt mutterit lentoon. Olisiko jollain tietoa minkä kokoiset mutterit noissa on jotta saa putken taas kunnolla kiinni?
Pärinäpurkki
- Liittynyt:
- 17.3.2015 22:47
Vittu, hajos magneeton kilut ja kalut,edellinen omistaja sanoi säädelleensä ajoitusta ja nyt meni sit paskaks koko sisuskalut
, merkki bosch, eli pohjalevy laitettu vissii päin vittuja ja huonosti kiinni?Luulin eka et leipoi koneen kasaan kun ei enää poljin liikahtanu
.Paljonko nämä magneetot maksaa? Ja mopo se italjet jc vuosmallia 79.
http://aijaa.com/MVCcOthttp://aijaa.com/xcVe65
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Kannattanee ottaa selvää olisko tuossa käytetty jotain tietyn valmistajan moottoria, Minarelli, Morini tai joku muu vastaava. Moottorikoodilla sitten hakee osia, löytynee helpommin.
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Miulle linkattiin tällainen laskuri ja ko. laskurin linkkaaja väittää kiven kovaan, että tuo laskee kierrosluvun oikein.
Huippunopeus on kuulemma mitattu gepsiin.. (94km/h).
Linkkaaja ihan välttämättä halusi jotain todistetta siitä, että on väärässä tuon asian suhteen.. eikä millään uskonut minun sanaani / järkeviä perusteluita.
Tuossa laskurissa on ainakin yksi virhe.
(4. ja 5. vaihteen välityssuhteet ovat väärin päin)Laskurin mukaan:4. vaihde = 1,0833
5. vaihde = 0,923
Eli sen mukaan se mopo liitää 4. vaihteella kovempaa.
Oikea laskukaava, jolla esimerkiksi tuon kierrosluvun voi helposti selvittää, on:1196mm * 0,923 * 0,4857 * 10500 = 93,82 (~94km/h).PS. Tämä siis selittää sen, miksi "Malossi PV:n" omistajat väittävät moponsa kiekuvan +11-12krpm.. ?
kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
Täh? Ihan oikein nuo välityssuhteet ovat? Mitä oikein haluat tietää/kysyä?
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Vai niin.
Löysin sitten väärää tietoa 4 ja 5 vaihteiden välityksistä.
Tuossa oli ideana se, että yritin vakuuttaa ettei vakiokuntoisella Malossilla (74cc), Giannellilla ja 18mm PHBG:llä saavuteta yli 11,000rpm kierroksia 4. vaihteella.
Se kun on vähän semmonen legenda pytty.. kaikki ajattelee, että pelkällä Malossin pytyllä saadaan järjettömät tehot ulos antiikkisesta myllystä.
Omien tietojen mukaan ko. pytyn huuhtelukanavat aiheuttavat kierrosten leikkaamisen 11,000rpm paikkeille.
Jäi tuosta aiemmasta viestistä se pois, että tuo laskuri antaa semmosia +11krpm seuraavilla arvoilla:
Nopeus: 94km/h
Eturatas/takaratas: 17/35
Takarenkaan ympärysmitta: 1196mm
Vastaus. 11 221rpm.
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Oikea kaava on:
RPM = [Nopeus] * [1/3.6] * [1000/pyörän piiri mm] * [ketjun välityssuhde] * [vaihteen välityssuhde] * [ensiövälityssuhde] * [60 min]
Ja oikean vastauksen tuo laskuri antaa.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
Joozzii133
- Pyörä:
- Derbi mopo
- Paikkakunta:
- Tornio
- Liittynyt:
- 31.10.2012 22:29
Mistä vois johtua kun derbillä ajaa 6. vaihteella kaasupohjassa niin kuuluu hirveä ujellus/vinkuminen? Kytkinlevyt? Se ääni on siis oikeasti kova eikä semmoinen derbin normaali pikku ujeltaminen.
Pätkiii
- Liittynyt:
- 8.4.2015 16:08
Joo eli mulla on Rieju mrt 50 -13 ja ongelma on se, että moottori ei käy ajon aikana tasaisesti, vaan mopo "pätkii" satunnaisesti. Eli bensa ei siis syty joka kerta, kun sen pitäisi syttyä moottorissa ja aina kun mopo pätkii niin mittarikin näyttää aivan vääriä lukuja. Tulppa on vaihdettu ja sillä ei ollut mitään vaikutusta. Mitä pitäisi tehdä?
bestname69
- Liittynyt:
- 23.2.2015 23:17
Pitäs laittaa derbiin minivilkut eikä ne johdot käy yhteen nii mitä tässä pitäis tehä? Vasemman puolen vilkkujen johdot menee liittimiin mutta oikean puolen ei?
derbinisti
- Pyörä:
- Husse ja Derbi
- Liittynyt:
- 9.7.2014 21:28
Pätkiii kirjoitti:Joo eli mulla on Rieju mrt 50 -13 ja ongelma on se, että moottori ei käy ajon aikana tasaisesti, vaan mopo "pätkii" satunnaisesti. Eli bensa ei siis syty joka kerta, kun sen pitäisi syttyä moottorissa ja aina kun mopo pätkii niin mittarikin näyttää aivan vääriä lukuja. Tulppa on vaihdettu ja sillä ei ollut mitään vaikutusta. Mitä pitäisi tehdä?
Kuulostaa sähkövialle, katoppa staattori ja ruiski kaikki liittimet CRCllä. Jos ei lopu, niin kokeile CDItä vaikkapa kaverin Derbissä. Toinen mahdollisuus voi olla likainen ilmanputsari tai joku tukkiutunut suutin kaasarissa.
bestname69 kirjoitti:Pitäs laittaa derbiin minivilkut eikä ne johdot käy yhteen nii mitä tässä pitäis tehä? Vasemman puolen vilkkujen johdot menee liittimiin mutta oikean puolen ei?
Eivät kaikki liittimet olekkaan yks yhteen, otat sähköpihdit kauniiseen käteen ja lyöt vilkkujen johtoihin tai mopon johtoihin oikeanmalliset liittimet.
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
Joozzii133
- Pyörä:
- Derbi mopo
- Paikkakunta:
- Tornio
- Liittynyt:
- 31.10.2012 22:29
Mistä pitäs alkaa ettiin vikaa(?) eli siis kun viime kesänä ostin käytettynä derbin, niin toimi hyvin 90 suuttimella. Mutta yhdessä vaiheessa sitä piti sitten alkaa pienentämään (ennen talvea) jotain remppaa taidettiin tehdä en muista mitä, ja nyt toimii hyvin 76 suuttimella neula toiseks alimmassa.. Eli siis suutinta joutunut pienentämään aika kovasti jostain syystä, jelppii?
Neula vaihdettiin yhdessä vaiheessa kyllä alkuperäseen kun se ei ollut tommonen terävä vaan aika paksu koko matkalta ja tylppä päästä. Ilmanputsari putsattu pariin kertaan. Toivottavasti joku ymmärtää :p
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Outoahan toi on, mutta jos se toimii nyt aivan normaalisti ni miks pitäs ettiä jotain vikaa? Toki kattoisin ettei putki oo tukossa yms. Ilmanputsari varmasti kunnossa. Mitä tommoseen nyt vois vaikuttaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Tuo neulan vaihto ainakin vaikuttaa kaikkiin muihin säätöihin. Vaihdoitko neulan siis sellaiseen joka on alapäästä ohuempi? Jos, niin silloin seos täyskaasulla juurikin rikastuu ja suutinta voi joutua vaihtamaan pienempään. 14 mm kaasareiden neula kuuluisi Derbin säätöarvotaulukon mukaan olla vakiona A11/keskimmäinen lovi mutta jostain syystä sekä minulla että kaverilla on ollut vakiona huomattavasti laihemman seoksen tekevä A25/keskimmäinen lovi.
Tuo neula on hyvin tasapaksu, mikä aiheuttaa sen että varsinkaan tehoputken kanssa ei säätöjä meinaa löytyä koska osakaasulla antaa liian rikasta ja täyskaasulla liian laihaa seosta. Vaihdoin tilalle A7 ja ongelma korjaantui.
Tuo ongelma voi sulla myös olla sytkässä, eli kipinä on heikentynyt jolloin se ei riitä enää sytyttämään, ja laihempi seos voi näennäisesti "korjata" ongelmaa. Itse lähtisin siitä että tarkistaisin staattorin johdot ja vaihtaisin tulpan.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista