Minarelli AM6

hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 1.4.2014 20:20

Itse en tuijottaisi niinkään laakerin hintalappua, vaan tekisin ostopäätöksen lähinnä sen valmistajan perusteella. Esim. tavallinen malossin laakeri 6e ja erikoissupermegaubervahvistettu chin tsun ping peng pöng laakeri 5e, voit vaan arvata kummanko niistä valitsisin. :lol:
¿
hopperboi
Liittynyt:
25.8.2012 1:01
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut hopperboi » 1.4.2014 22:10

Malagutisti kirjoitti:Taitaapi olla nyt jotain ongelmia voitelun kanssa tai välykset neulalaakerilla päin helvettiä. Toimiihan öljypumppu ja on oikein säädetty? Mitä öljyä käytät? Miltä kiertokangen yläpää näyttää, onko voitelureiät kunnossa?
Mitenkäs mäntä ja sylinteri? Niistä pitäisi kyllä huomata nopeasti jos on voitelussa vikaa, ei montaa kilometriä nimittäin mee ilman öljyä.

Kannattanee ehkä käyttää kone auki kun ei tiedä missä tuosta neulalaakerista ja m-tapista irronnut materiaali lymyilee.



Tuorevoitelu otettu pois käytöstä ja öljyt sekotettu suoraan bensaan , tavallisesti 2%, mutta nyt kun sisäänajossa koska uusi mäntä niin n.3%. Öljynä on ollut motulin snow moottorikelkkaöljyä, voiko sillä merkitystä? Kiertokangen yläpää näyttää virheettömältä, sillä muutenkin alle 1tkm ajettu täyd. konerempan jälkeen jossa vaihdettiin myös uusi top racingin kampiakseli. Mitä tarkotat voitelureijillä? Sylinteri hyvässä kunnossa, hoonauksen jälkeen ajettu alle 1tkm ja mäntäkin oli vielä hyvässä kunnossa ennen vaihtoa. Ja siis neulalaakerissa ei ollut oikein mitään jälkiä ja uskon että männäntapin materiaalit on lentäny jo pakoaukosta ulos
Ja hajonneen männäntapin kanssa oli top racingin neulalaakeri ja nyt narakun.
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 1.4.2014 22:26

Ööliä olis suotavampi käyttää ns. "vähän liikaa, kuin liian vähän", joka pätee tähän tapaukseen aika hyvin. Kietarin yläpäässä pitäisi olla voitelureikä neulalaakerille, vai unohtivatko kiinalaiset suunnitella senkin?
¿
_Joonazz_
Liittynyt:
9.7.2011 17:55
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut _Joonazz_ » 1.4.2014 22:31

Koneen avauksessa jäi kampuran laakeri kampuraan kiinni ni pitäiskö se siitä jotenki irrottaa ja laittaa uus laakeri lohkoon vai voiko hakata lohkon vaa siihe laakeriin kiinni? :D
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 1.4.2014 22:45

Hakkasit senkin varmaan ulos? Se on käyttökelvotonta romurautaa ja tarviit uuden laakerin. Ei noita runkolaakereita ole tarkoitus uudelleenkäyttää kun lohkot on avattu.
Viimeksi muokannut hessuhopotin päivämäärä 1.4.2014 22:47, muokattu yhteensä 1 kerran
¿
hopperboi
Liittynyt:
25.8.2012 1:01
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut hopperboi » 1.4.2014 22:47

aaaniin se reikä, juu siis kyllä siinä se on :lol:
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 1.4.2014 22:50

Jos se kietarin laakeripesä tuntuu olevan vaurioton, niin kannattaa kokeilla vielä uudella laakerilla ja tapilla sekä tällä kertaa vähän runsaammilla seoksilla. Minkälaista laskukaavaa sä edes käytät, netissä olevan "soliferian" tms laskukaavat on meinaan ainakin ihan perseellään ja antaa vääriä vastauksia.
¿
hopperboi
Liittynyt:
25.8.2012 1:01
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut hopperboi » 1.4.2014 23:28

Pitää nyt kattoo et koveneeko toi ääni ku tuntuu et ois hiljentyny vaa :D mut 11l kanisteriin 2,2 desiä, elikkä 2% ja siis sellasella mittalasilla mitattu ihan oikeet seokset on, Öljyäki oli sylinterissä ihan reilusti kun avasin,
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 2.4.2014 16:35

Mä oon ainakin tähdänny sinne 2,5-3% paikkeille. Yleensä taitaa olla lähempänä kolmee, saattaa olla yliki. Kumminkin kun se öljy ei siellä pahaa tee vaikja olis vähä reilumminki. Mites muuten soliferian laskukaava kusee? Mun laskuopilla se kertoo iha oikein.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 2.4.2014 21:03

Kusee siinä mielessä että se ei huomioi seoksen kokonaismäärän kasvua. Jos 11 litraan bensiiniä lisätään 2,2dl öljyä, ei seossuhteeksi tule 2% vaan aavistuksen vähemmän. Toisin sanoen tuo 11 litraa on valmiin seoksen tilavuus 2% sekoitussuhteella, öljyn määrä 2,2dl ja bensiinin määrä (11l - 0,22l) 11,78 litraa. Isoista heitoista ei toki ole kyse, esimerkin laskussa seosprosentiksi tulee Soliferian kaavalla 1,96.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Beri50
Liittynyt:
23.10.2012 0:26
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Beri50 » 2.4.2014 23:37

kertokaas joku, että montako prikkaa tonne vaihteistoon tulee ja mihin.
Willtell
Liittynyt:
3.4.2014 13:40
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Willtell » 3.4.2014 13:47

Kuutosvaihde ei pysy päällä, menee päälle mutta pomppii pois. missä vika?
Koneeseen vaihdettu laakerit pari sataa kilometriä sitten ja samalla putsattu ja muutenkin silminnähden tarkastettu että kaikki vaihteiston osat ovat kunnossa.

Oma veikkaus, vaihteen siirtimet kuluneet ja päästävät kutosen putomaan pois päältä.
Uudet öljyt pitäisi olla ihan kunnossa.
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 3.4.2014 20:51

Beri50 kirjoitti:kertokaas joku, että montako prikkaa tonne vaihteistoon tulee ja mihin.


Joo tuossa olis, omista muistiinpanoista koottuna:

- Vetoakseliin 2 prikkaa (1 kumpaankin päähän)

- Vaihderumpuun 1 prikka sille puolelle jolla EI ole sitä kuulaa

- Vaihdepolkimen akseliin 2 prikkaa (1 kumpaankin päähän)

Muistaakseni sen kytkimenpuolelle johtavan vaihdeakselin kumpaankaan päähän ei tullut prikkaa, mut jos noiden jälkeen jää vielä prikka yli, niin testaa sopiiko se siihen akseliin.
¿
jasutin
Liittynyt:
22.5.2011 18:16
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jasutin » 6.4.2014 16:36

Mistä vois johtua kun kone vuosi öljyä niin vaihdoin tiivisteen ja öljyt niin ei enää sen jälkeen käynyt tyhjäkäyntiä? Kun säädin tyhjäkäyntiä kovemmalle niin kierrokset nousi.
larmo96
Liittynyt:
16.1.2011 18:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut larmo96 » 6.4.2014 18:09

Mistä voi johtua että kiksi naksuttaa koneen pyöriessä? yritetty jännittää oikein... kiire...

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista