Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
No voi se sitten ollakkin vähän väljä. Onko lämpöleikannut tai ajettu vähällä öljyllä tai huonolla ilmanputsarilla? Vaiko kiinalainen pytty
?
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Eipä ole ikinä lämpännyt, ajettu tuorevoitelulla ja täyssynteettisillä öljyillä. Ilmanputsari tosin on bilteman vapaavirtausvaahtomuovisuodatin, mutta sitäkin on öljytty aina about kerran kuussa. Pytty on motoforce eli ei (kai) pitäisi olla kiinalainen
Yamaha_91
- Pyörä:
- Yamaha DT 50r -06
- Liittynyt:
- 11.12.2008 15:05
En saa kytkinkoppaa millään tiiviiksi. Olen ostanut uusia tiivisteitä sekä leikannut tiivistepaperista oikean kokoisen tiivisteen. Kuitenkin aina vuotaa öljyä sieltä kopan keskeltä alhaalta. Miten tuon nyt saisi varmasti tiiviiksi. On tullut monta kertaa jo avattua ja aina sama lopputulos. Tiivisteliimaa olen myös kokeillut.
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Tarkista onko tiivistepinta tasainen siitä kohtaa mistä vuotaa, ettei oo lohkossa tai kytkinkopassa mitään kohoumia tai muita jälkiä. Kannattaa myös tutkia onko ohjuritapeissa jotain häikkää, eli meneekö ne pohjaan asti vai jääkö niiden takia raottamaan. Käytäthän sä varmasti niitä silikonimassoja ohjeitten mukaan, eli kiristät ensin todella varovasti siihen asti kunnes massaa alkaa pursua reunoista ja annat jähmettyä jonkin aikaa ennen kuin kiristät loppuun ja jätät sen jälkeen kuivamaan yön yli ilman että öljy pääsee massojen kanssa kosketuksiin.
peevee55
- Pyörä:
- Suzuki pv, Honda Shadow vt125c
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 30.7.2009 21:37
Minulla on am6 mopo ja on käynyt parikertaa näin että kannen tiiviste on hajonnut ja kampikammioon mennyt jäähdytysnesteet. Voiko johtua vesipumpusta? Se kyllä pyörii mutta pieniä jälkiä roottorissa. Termostaatissa lukee 70c. Pytty ja kansi ovat aivan uudet naraku merkkiset. Kantta hioin lasia vasten ennen toista tiivisteen hajoamista. Kenties valuvirhe ja o renkaat ei asetu kunnolla? Männässä huomasin naarmuja. Jos mitään ei ole tehtävissä niin ehdottaisitteko jotain parempaa pytty-kansi sarjaa.
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Muuhun en oikein osaa ottaa kantaa, mutta naraku on niitä kaikista surkeimpia kiinalaisia pyttyjä joita ei yleensä kannata ikinä ostaa ellei ole pakko. Näin siis omien kokemuksien perusteella. Aina paras on minarellin vakiopytty ja kansi.
tuuninkiX
- Pyörä:
- Yamaha Aerox -04, Peugeot XPS -04
- Liittynyt:
- 6.10.2013 15:55
Kokemuksia kellään Italkitin kytkinlevyistä? Kyseessä siis vanhat levyt (3-vuotta), mutta saan ne ja jouset 20e, niin onko sen arvoista?
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Sama se on mitkä levyt siellä sisässä ovat, kuha niissä on pintaa jälellä niin ne toimii kuten mitkä tahansa muut kytkinlevyt. Jousethan kuitenkin löystyy ja levyt kuluu käytössä, joten kannattaa ehkä kumminkin harkita ostaako käytettyjä.
jonetzu
- Liittynyt:
- 10.2.2014 20:22
moro! nyt olis asiaa kytkimestä. eli moottori am6 minarelli. kytkin ei irrota kunnolla, eli meinaa lähtee liikkeelle vaikka painaa kytkintä. vaijerin säädöt on vedetty jo tappiin joten seuraava vaihe on vissiin kytkin kopan avaus ja säätö sieltä puolelta. kysymys onkin että miten sen sais säädettyä kerralla kohilleen ettei tarvis uuestaan alkaa purkamaan.. sitä ei viitti oikein käyntiinkään laittaa ku ei oo öljyjä ja nesteitä
olisko teillä joku simppeli niksi millä sais testattua sen kytkimen koppa avattuna? ja se että miten sitä lähtee säätämään
niin ja kytkimeen on entisen omistajan toimesta vaihdettu jäykempi jousi.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Just edellisellä sivulla oli ohjeet ko. hommaan, laitetaan nyt kumminki vielä tähän:
arsori kirjoitti:MotocroX kirjoitti:Miten tuo painelevyn keskellä oleva ruuvi/mutteri pitäisi olla? Eilen kun väsymyksissäni ruuvasin senkin irti.. :/
Ja syy miksi kiksi polkee tyhjää? Se ruuvi liian kireällä kun vaijeri kiinni?
Painelevyn mutterin sisempää osaa pyöritetään kiinni siihen saakka, että tunnet sen ottavan johonkin kiinni. Tämän jälkeen puoli kierrosta auki päin. Nyt ulommalla mutterilla lukitaan sisempi säätöruuvi paikalleen.
Kytkinjousien ruuvit kiristetään täysin kiinni.
En tajunnut ollenkaan mitä vaijeria tarkoitat kun puhuit käynnistyspolkimesta.
jonetzu
- Liittynyt:
- 10.2.2014 20:22
kiitos avusta. taidan kumminki ostaa pidemmän säätö ruuvin ettei tarvis alkaa purkamaan...
jonetzu
- Liittynyt:
- 10.2.2014 20:22
noh.. tulipa käytettyä se kytkin auki ja säädettyä! huono vaan että oli jo täydellisissä säädöissä
nyt aloin epäileen niitä öljyjä koska heti kun olin moottorin saanut kasattua niin käytin pikasesti käynnissä, kytkin toimi ku unelma. kierrokset ei laskenu yhtään
noh, kaadoin öljyt sisään ja pistin käyntiin. PASKAT! toimii samallalailla jollei huonommin ku ennen avausta...... kokeilin 10w 40 öljyä, huonompi entä entisillä öljyillä.. Ihme homma että kun siitä vaijerin säädöstä säätää sen kytkimen niin että juuri ja juuri saa käyntiin polkastua nii siltiki se ahistaa vaihe päällä
loppuu ideat tuon kanssa täysin
pitääkö sinne sitte laittaa nii löysät öljyt että alakaa pelata....
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Ite oon käyttäny teboilin silver 10w40 semisynteettistä jo pari vuotta, eikä mitään ongelmaa kytkimen kanssa. Kuulemma jos on kerran käyttänyt vääriä öljyjä niin kytkin ei tule ikinä toimimaan kunnolla, mutta jos kytkin on ennen toiminut niin kyse ei voi olla siitä.
jonetzu
- Liittynyt:
- 10.2.2014 20:22
jawa123 kirjoitti:Ite oon käyttäny teboilin silver 10w40 semisynteettistä jo pari vuotta, eikä mitään ongelmaa kytkimen kanssa. Kuulemma jos on kerran käyttänyt vääriä öljyjä niin kytkin ei tule ikinä toimimaan kunnolla, mutta jos kytkin on ennen toiminut niin kyse ei voi olla siitä.
noku sitä ei juuri tiiä että mitä entinen omistaja on käyttänyt.. se tuntuu niinku olis liian jäykkä tuo 10w-40 tuolle kytkimelle.. sitten taas vapaalla kiertää tosi hyvin..
Viimeksi muokannut jonetzu päivämäärä 26.3.2014 21:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
En tiedä onko Minarelleissä samaa systeemiä kuin Derbi/Piaggion D50B0 kytkimessä, eli painelevy käy paikoilleen vain yksin päin. Tuntuu menevän ihan moitteetta vaikka miten päin mutta vain yksi viidestä asennosta toimii oikein, aika yleinen ongelma miksi kytkin ei Derbeissä toimi avauksen/konerempan jälkeen. Ja kyllä 10w-30 tai 10w-40 pitäisi mopon vaihteistossa toimia.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista